۱۰ نوامبر روز جهانی حسابداری بر حسابداران مبارک

۱۰ نوامبر روز جهانی حسابداری بر حسابداران مبارک

امروز ۲۰ آبان مصادف با ۱۰ نوامبر روز جهانی حسابداری است. این روز را در سراسر دنیا به منظور ترویج و شناساندن شغل حسابداری جشن می گیرند. این روز افراد شاغل در این حوزه را به یکدیگر پیوند می دهد و فرصتی برای آشنایی با این شغل و ورود به آن را برای سایرین فراهم می کند. روز جهانی حسابداری افرادی که در این حرفه فعالیت دارند را گرامی می دارد و به علاوه، سایرین را از فرصت های شغلی موجود در این حوزه آگاه می سازد.

در ادامه به تاریخچه، اهمیت و دیگر نکات مهم درباره ی روز جهانی حسابداری خواهیم پرداخت.

روز جهانی حسابداری

تاریخچه روز جهانی حسابداری

روز جهانی حسابداری اولین بار در سال ۱۹۷۲ توسط شعبه ی سن دیگوی مؤسسه حسابداران مدیریت (IMA) آمریکا به وجود آمد. در آن زمان این سازمان تصمیم داشت نسل های جوان تر را از فرصت های شغلی موجود در این حوزه آگاه سازد. بعدتر در سال ۱۹۷۶، گروه های دیگری هم در گرامیداشت این روز شرکت کردند. به همین دلیل روز جهانی حسابداری به یک مناسبت رسمی بدل شد که همه ی مردم دنیا از آن برخوردار شدند.

اهمیت روز جهانی حسابداری

حسابداری هم مانند هر شغل دیگری مزایایی دارد. در روز جهانی حسابداری مردم با اهمیت حسابداران و نقش آن ها در اداره ی بدون مشکل هر کسب و کاری آشنا می شوند. این روز فرصت زیادی برای جذب افراد مناسب برای این شغل به وجود می آورد. کسانی که در این حرفه مشغول به کارند یا قصد ورود به این شغل را دارند روز ۱۰ نوامبر را به عنوان روز جهانی حسابداری جشن می گیرند.

روز جهانی حسابداری را چطور جشن می گیرند؟

روز جهانی حسابداری را به طرق زیادی می توان جشن گرفت. افراد در این روز می توانند در شبکه های اجتماعی به صحبت درباره ی اهمیت این شغل بپردازند. آن ها این کار را می توانند با ترند کردن هشتگ هایی مرتبط به این روز و تگ کردن دوستان، اعضای خانواده و همکاران شان انجام دهند. همچنین آن ها می توانند واقعیات کمتر شناخته شده ای که درباره ی شغل حسابداری و نقش حسابداران وجود دارد را با دیگران به اشتراک گذارند. مردم و سازمان ها نیز می توانند قدردانی خود را نسبت به حسابداران ابراز کنند و ساپاسگزار کار آن ها باشند. به علاوه، افراد می توانند برای افراد فعال در این حرفه کارت تبریک یا هدیه ای تهیه کنند یا پاداشی مثل مرخصی یا موارد دیگر در نظر گیرند.

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: republicworld
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود