چگونه از فضای آشپزخانه بیشترین استفاده را ببریم؟

چگونه از فضای آشپزخانه بیشترین استفاده را ببریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فضای آشپزخانه مهم‌ترین بخش در هر خانه و به نوعی پر عبور و مرورترین قسمت داخلی خانه محسوب می‌شود. چیدمان اصولی و درست در این بخش از محل زندگی به منظور استفاده هرچه بهتر از فضا و محیط داخلی چه در شرایطی که محدودیت فضا وجود دارد و یا در صورت عدم وجود محدودیت فضا یک امر ضروری است. راه‌های مختلفی برای استفاده اصولی و هر چه بیشتر از فضای داخل آشپزخانه وجود دارد. در حقیقت انتخاب، سامان‌دهی و جانمایی صحیح لوازم در فضای آشپزخانه، به ویژه سینک و فر یک چالش بزرگ است که نیازمند توجه خاص است. اخوان با محصولات خود شامل فر و سینک  و … به ویژه در انواع مدل توکار و با طراحی عالی بیشتر این مشکلات را حل کرده است. در این مقاله، چند پیشنهاد خلاقانه و اصولی برای استفاده حداکثری از محیط آشپزخانه به شما ارائه می‌شود تا بتوانید لوازم آشپزخانه خود را به بهترین شکل ممکن متناسب با بودجه و فضایی که دارید، جانمایی کنید.

فضای آشپزخانه، قلب خانه

آشپزخانه به مثابه قلب خانه و مرکز تجمع اعضای خانواده برای پخت و پز، صرف غذا، عبور و مرور و … است که افراد ساکن در یک خانه رو گرد هم می‌آورد. آشپزخانه فقط یک غدا خوری نبوده و با دور هم جمع کردن افراد در محیط موجب احساس صمیمیت بیشتر خانواده می‌گردد. در زمان ساخت یا بازسازی آشپزخانه‌ باید یک فضای دلنشین و گرم و صمیمی ایجاد کرد تا همه خانواده بتوانند از آن بهترین استفاده را کنند. امروزه با به وجود آمدن لوازم و کالاهای جدید آشپزخانه در صنعت دکوراسیون این امکان فراهم شده تا طراحان از حداکثر فضای موجود در مکان متناسب با بودجه، سبک زندگی و نیاز صاحب خانه فضاسازی کند. در حال حاضر طراحی لوازم آشپزخانه به قدری متنوع هوشمندانه انجام می‌شود که برای همه نوع فضایی امکان استفاده داشته باشند. این لوازم شامل انواع مدل کابینت، سینک ظرفشویی، اجاق گاز، فر و … است.

جانمایی لوازم ضروری در فضای آشپزخانه

برای جاگذاری مناسب وسایل، بهینه سازی و استفاده حداکثری از فضای آشپزخانه‌ باید طراحی به گونه‌ای باشد که برای استفاده چند تن از اعضای خانواده به صورت همزمان مناسب باشد و تمرکز تمام وسایل در یک نقطه از آشپزخانه نباشد. به طور کل هر وسیله و اقلامی که روند روزمره کار در آشپزخانه‌ را راحت‎تر کرده و تسهیل می‌کند، می‌تواند در زمان انتخاب دکوراسیون آشپزخانه و بازسازی آشپزخانه به کار گرفته شود. تمام موارد ارتباط مستقیم به سبک زندگی خانواده دارد و اعضای خانواده باید مطابق با نیازهای خود آشپزخانه‌ را طراحی کنند.

امروزه برای تبدیل فضای آشپزخانه به یک مکان بهینه برای استفاده اغلب به جای خرید و طراحی با لوازم مبله از وسایل توکار استفاده می‌کنند، یکی از این موارد استفاده از انواع فرهای تو کار برقی یا گازی است. در آشپزخانه‌های کوچک و یا بودجه محدود در زمان بازسازی، سینک‌های ظرفشویی دو لگنه جایگزین مناسبی برای ماشین ظرفشویی هستند. همچنین انواع فر برای مدرن کردن آشپزخانه جایگزین مدل‌های مختلف اجاق گاز می‌شوند.

انتخاب فر متناسب با فضای آشپزخانه

دو فضا در آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارند یکی از آن‌ها فضای مربوط به فر است. در آشپزخانه‌های بزرگ مشکل محدودیت فضا وجود ندارد اما انتخاب فضای مناسب که مهم است؛ چرا که استفاده‌ بهینه از فضا اهمیت زیادی دارد. این فضا به هیچ عنوان نباید شلوغ باشد تا افراد بتوانید به سادگی لوازم و مواد غذایی پخت ‌و پز را در نزدیکی خود قرار داده و آشپزی کنند. همچنین هنگام خرید فر آشپزخانه باید دقت صورت گیرد که فر و اجاق گازی انتخاب شود که فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نکند. در واقع باید توجه داشت که سایز مناسبی از این کالا برای خانه خریداری شود. این نکته در آشپزخانه‌های کوچک اهمیت بسیار بیشتری دارد.

فر از وسایل آشپزخانه‌ای است که پیش از خرید آن باید توجه کرد تا متناسب با آشپزخانه باشد. انواع فر به ویژه مدل توکار جایگزین گاز و علاوه بر مدرن‌تر جلوه دادن آشپزخانه ظرافت و تمیزی بیشتری دارد. برای خرید فر باید به این نکته توجه شود که چه سایزی از آن برای نصب و قرارگیری روی کابینت مناسب است. انتخاب فر با سایز مناسب و متناسب با بودجه علاوه بر اینکه پاسخگوی نیاز خانواده است به هزینه زیادی نیز احتیاج ندارد. فر اخوان عملکردی مشابه گاز و مایکروویو دارند. در واقع با خرید فر اخوان با سایز متناسب فضای آشپزخانه بهینه خواهد شد.

سینک ظرفشویی آشپزخانه

سینک ظرفشویی به دلیل کاربرد فراوان جزو وسایل مهم و الویت دار در زمان چیدمان و دکوراسیون فضای داخلی آشپزخانه است. پیش از خرید و نصب سینک ظرفشویی باید مکان مورد نظر نصب آن و به میزان استفاده از آن توجه شود. انواع مختلفی از سینک ظرفشویی یک لگنه، دو لگنه، کنجی و … در بازار وجود دارد. سینک اخوان نام آشناترین برند در میان محصولات آشپزخانه است که هر مدل آن به نحوی طراحی شده است که بیشترین استفاده از فضای سینک برای افراد مهیا می‌کند.

اغلب مدل‌های سینک ظرفشویی اخوان ظاهر زیبا و منحصر به فردی دارند و کیفیت خوب آن‌ها موجب شده تا لک آب روی آن باقی نماند. یکی از مزایای سینک‌های ظرفشویی دو لگنه اخوان این است که به افراد خانواده این امکان را می‌دهند دو کار متفاوت را به طور همزمان انجام دهند. در یکی از لگن‌های سینک می‌توان ظرف و در لگن دیگر سینک میوه و سبزیجات را شست و شو داد. همچنین در یک سینک دو لگنه می توان در یک طرف ظروف را کف مالی نموده و در طرف دیگر آن‌ها را آبکشی کرد.

کلام آخر

بر اساس نکات گفته شده با رعایت استانداردها و اصول لازم برای چگونگی حداکثر استفاده استاندارد از فضای آشپزخانه می‌توان بهره برد. همان گونه که ذکر شد رعایت نکات کلیدی اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر به دنبال ایده‌های جذاب برای طراحی و چیدمان وسایل و اقلام در آشپزخانه هستید، از نقش اجاق گاز، فر و سینک غافل نشوید. برای اینکه طراحی فضای خلاقانه‌تری داشته باشید می‌توانید فضای داخل آشپزخانه را با خریداری وسایلی از برندهای مختلف و یا برند نام آشنا و معتبر فر اخوان و سینک ظرفشویی اخوان بچینید. فروشگاه کیچلند (https://www.kichland.com/) عرضه کننده آنلاین و مستقیم محصولات آشپزخانه با مناسب‌ترین قیمت و بهترین کیفیت از برندهای نام آشنای به ویژه اخوان است.

بدون نظر

ورود