عملیات ۱۴ ساعته برای نجات یک فیل از چاه در هند + ویدئو

عملیات ۱۴ ساعته برای نجات یک فیل از چاه در هند + ویدئو

فیل نگون بختی که در چاهی در هند سقوط کرده بود روز جمعه ی هفته ی گدشته پس از یک عملیات ۱۴ ساعته نجات یافت.

تصاویر منتشر شده نیروهای نجات و روستائیان را در جنوب هند نشان می دهد که در حال بالا کشیدن این فیل از اعماق یک چاه حدود ۱۷ متری هستند.

یک گروه ۵۰ نفره با استفاده از یک جرثقیل و چند کمربند این حیوان را بالا کشیدند و صحیح و سالم روی زمین گذاشتند. با نجات فیل صدای کف و سوت جمعیتی که نظاره گر عملیات بودند و تعداد آن ها قطعاً به ۱۰۰ نفر می رسید هم بلند شد.

روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته یکی از کشاورزان منطقه ی تامیل نادوی هند صدای ناله های این حیوان را از درون چاه شنیده و مقامات محلی را از این موضوع باخبر کرده بود.

با وجود آنکه عمق چاه زیاد بود اما ارتفاع آب کم بود که آن را هم تخلیه کردند تا دسترسی به این فیل نر ۲۵ ساله راحت تر شود.

گروه نجات بعد از آنکه از سلامت فیل مطمئن شدند با کمک یک دامپزشک حیوان را بیهوش کردند و سپس آن را بالا کشیدند.

به گفته ی رسانه های محلی، روستاییان که نگران حال فیل بودند تا نیروهای نجات تلاش های خود را آغاز کنند برای حیوان به درون چاه موز می انداختند.

در این عملیات از دو ماشین حفاری، چند کامیون و یک جرثقیل استفاده شد. پس از ۱۴ ساعت تلاش این فیل بدون هیچ صدمه ای، کمی پس از نیمه شب از چاه بیرون آمد.

فیل که خوشبختانه آسیبی ندیده بود در حوالی منطقه ی جنگلی هسور رها شد.

بوته ها این چاه که در مرز روستا و جنگل قرار دارد را پوشانده بودند که این مسأله منجر به سقوط این فیل جوان در چاه شده بود.

راجکومار افسر منطقه ی جنگلی گفته این چاه عمیق و باریک بود و آن ها روز پنجشنبه از طریق افراد محلی از این اتفاق باخبر شدند اما عملیات نجات این فیل تا نیمه های شب به طول انجامید.

بیشتر بخوانید:

۱۸ حقیقت بسیار جالب در مورد فیل‌ ها که شاید نمی‌دانستید

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود