چرا مکش جاروبرقی شما کم شده است

چرا مکش جاروبرقی شما کم شده است

اگر مدتی تقریبا طولانی از خرید جاروبرقی تان می گذرد احتمالا تصور میکنید که دیگر مکش سابق را ندارد. این مشکل حتی ممکن است در مورد جاروبرقی هایی که مدت زیادی از کار کردنشان نمی گذرد هم رخ بدهد. در برخی موارد خانواده ها ترجیح می دهند که بدون بررسی علت، مشکل را به سن بالای دستگاه ارتباط بدهند و با خرید یک جاروبرقی نو کار خود را ساده کنند اما حالا که قیمت لوازم خانگی سر به فلک گذاشته شاید بهتر باشد برخی علل کم شدن مکش جاروبرقی را با شما در میان بگذاریم تا شاید اندکی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

گام اول: کیسه جاروبرقی را خالی کنید

این گام را احتمالا همه شما می دانید اما بهتر دیدیم که اشاره ای به آن داشته باشیم. خالی کردن کیسه جاروبرقی (خرید کیسه جاروبرقی بوش از دیجی کالا) مثل ری استارت کردن کامپیوتر است که به یکباره مشکل آن را حل میکند. پس قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که کیسه جاروبرقی را خالی کرده اید.

گام دوم: تنظیمات دستگاه را بررسی کنید

احتمالا می دانید که همه جاروبرقی ها (خرید جاروبرقی پاکشوما از دیجی کالا) تنظیمات مشخصی برای قدرت مکش دارند. در برخی مدل ها مکش جاروبرقی از طریق یک دکمه چرخنده زیاد و کم می شود و در برخی دیگر با دکمه های فشاری یا اهرمی که درون یک نوار باریک تعبیه شده و به راست یا چپ کشیده می شود. شاید بگویید که همیشه با تنظیمات ثابت کار میکنید و علت نمی تواند به این دکمه مربوط باشد اما این احتمال را در نظر بگیرید که دکمه بر اثر برخورد تصادفی با اجسام پیرامونی تغییر وضعیت داده است.

گام سوم: تمیز کردن جاروبرقی

به غیر از خالی کردن کیسه جاروبرقی بهتر است که هرگونه مو یا نخی را که به برس دستگاه چسبیده و دهانه آن را مسدود کرده از آن جدا کنید. میتوانید برای این کار از یک شانه بلااستفاده کمک بگیرید. در واقع پاکسازی برس جاروبرقی یکی از اصلی ترین گام ها برای بالا بردن مکش آن است.

هر گونه انسداد درون لوله را بررسی کنید تا از نبود اجسام خارجی در مسیر مکش هوا و لوله جاروبرقی مطمئن شوید. بهتر است همزمان نگاهی هم به واشرهای دستگاه بیاندازید و آنها را تمیز کنید تا چنانچه یکی از آنها از جایش خارج شده و هوا را نشت میدهد نسبت به تعویض واشر اقدام کنید.

گام چهارم: تعویض فیلتر

مکش جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما فیلتر دارد بهتر است براساس توصیه شرکت سازنده آن را مرتبا تمیز یا تعویض نمایید و مطمئن باشید تفاوت را بعد از تعویض فیلتر احساس خواهید کرد و مکش جاروبرقی شما افزایش چشمگیری پیدا میکند.

گام پنجم: بررسی نشتی هوا

این مساله رایج ترین علت کاهش مکش جاروبرقی به شمار می رود. اگر مدت زیادی است که جاروبرقی خود را خریده اید قطعا به خاطر کهنه شدن لوله و ایجاد ترک در بخش های مختلف آن، هوا تا حدودی به بیرون درز پیدا می کند. پس برای جلوگیری از این مساله میتوانید با چسب برق سطح رویی لوله را درزگیری کنید یا اگر اوضاع آن وخیم است نسبت به تعویض لوله اقدام نمایید.

نتیجه

برای بررسی نتیجه گام های ذکر شده در بالا میتوانید پس از انجام تغییرات تلاش کنید با کمک لوله جاروبرقی اجسام دارای وزن های مختلف را از جایشان بلند کنید (قبل و بعد از کار) و پس از مقایسه این دو میتوانید به نتیجه گیری خوبی در مورد موثر بودن اقدامات صورت گرفته دست پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید:

کدام میوه و سبزی را باید در یخچال نگه داشت و کدام را نه؟

منبع: handmadeweekly
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رضایی آذر ۴, ۱۳۹۹

    مال ما مشکلش فیلتر بود.یکی از داییهام مهندس مکانیکه امیرکبیر. بهش گفت مادرم اومد اونم باز کرد فیلترشو شست مسواک کشید اون تیکه فیلتر مربعی که نازکه و جنسش شبیه اسفنجه رو شست گذاشت. الان مثل روز اول شده