با مهمان های جدید فرابورس آشنا شویم: ۱۱ شرکت در آستانه ورود به بورس

پتروشیمی بوعلی: ۱۲ آذر می‌آید

با مهمان های جدید فرابورس آشنا شویم: ۱۱ شرکت در آستانه ورود به بورس

با پایان موقت ریزش دستوری شاخص کل بورس ایران که از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز شده بود و شاخص کل از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد به حوالی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد کاهش یافت، شاهد افزایش حجم معاملات و برگشت محسوس شاخص هم وزن به مدار صعودی قبل هستیم.

زمان عرضه اولیه چخزر ۱۱ آذر و عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی ۱۲ آذر ۹۹ است. با توجه به افت بیش از ۳ ماهه شاخص کل بورس که شاهد ضرر بیش از ۶۰ درصدی سهامداران در ماه های اخیر بودیم، روند عرضه اولیه نیز متوقف شد. قرار بود سهام ستاره خلیج فارس، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و به خصوص ۵ استارت آپ قدیمی کشور، در فرابورس عرضه شود که به تعویق افتاد.

اکنون با رسیدن شاخص کل بورس به عدد ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی انتظار می رود دوباره شاهد روند عرضه اولیه ها و برگشت سهام به رقم های پیش از ۱۵ مرداد ۹۹ باشیم.

طبق آخرین اخبار شرکت فرابورس ایران، ۳ شرکت در نوبت عرضه اولیه در فرابورس قرار دارند که پس از متعادل شدن وضعیت و فراهم شدن شرایط عرضه اولیه ، آگهی عرضه اولیه آن ها که به روش بوک بیلدینگ است، منتشر می شود. طبق آمارها، بیش از ۵۰ میلیون تن از هموطنان کد بورس داشته و شمار کدهای فعال از مرز ۱۰ میلیون کد فراتر رفته است. در هفته های اخیر، حجم روزانه معاملات خرد، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که نشانه خوبی از بازگشت نسبی و موقتی اعتماد سهامداران خرد به تداوم روند صعودی بورس در ماه های منتهی به اسفند ۹۹ دارد.

عرضه اولیه های جدید فرابورس

قرار است ۳ شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن، شرکت چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت سپیدار سیستم (سپیدار) بزودی عرضه اولیه شوند. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت عرضه اولیه سهام این شرکت و میزان عرضه اولیه در دسترس نیست و باید منتظر اطلاعیه عرضه اولیه کبهمن و چخزر و سپیدار باشیم که احتمالا در ۴ ماهه پایانی سال صورت میگیرد.

مهمان های جدید پذیرش شده فرابورس

نکته ای که باید توجه کنیم آن است که اخیرا، ۸ شرکت نیز برای عرضه اولیه در فرابورس، پذیرفته شده اند. پذیرش شرکتها، گام نخست برای درج نماد و عرضه اولیه آن ها در بازار سرمایه کشور است. اگر قصد سرمایه گذاری روی این شرکت های جدید و مهمان های تازه وارد را دارید، روی آن ها از اکنون مطالعات لازم انجام دهید. فهرست شرکت های تازه پذیرفته شده در فرابورس ایران به شرح زیر است:

  • استارت اپ در حوزه حمل و نقل هوشمند تپسی
  • شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران (حوزه مواد و محصولات دارویی)
  • شرکت صنایع فروآلیاژ ایران در حوزه ریخته گری آهن و فولاد
  • شرکت پالایش قطران زغال سنگ
  • شرکت شیمیایی رازی با برند چسب رازی
  • شرکت توسعه سامانه های نرم افزار نگین یا توسن در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی در حوزه سرمایه گذاری
  • شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی در حوزه مدیریت انرژی

توجه کنید که از پذیرش یک شرکت سهامی عام تا درج شرکت در تابلو معاملات بورس (tsetmc.com )حدود ۶ ماه زمان لازم است که سه ماه نیز امکان تمدید دارد. شرکت ها از زمان درج تا عرضه اولیه نیز ۶ ماه فرصت اولیه دارند که این فرصت دو ماه قابلیت تمدید دارد. بنابراین در مجموع یک شرکت از پذیرش تا عرضه اولیه یک سال و پنج ماه فرصت دارد.

درباره عرضه اولیه شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی

شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی با نام EIED از شرکت های مطرح مدیریت انرژی کشور است که به تازگی در فرابورس پذیرش شده است. از پیمانکاران و مشاوران ممتاز در اجرای پروژه های طراحی و ساختمان و نصب صنایع نفت و گاز کشور است و در حوزه EPC و MC و SSC فعالیت دارد.

از شرکت های زیر مجموعه گروه مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) در بخش صنایع پایین دستی نفت و گاز است. فعالیت این شرکت شبیه شرکت هایی چون آذرآب (فاذر) و صنایع دریایی ایران (خصدرا) است.

درباره عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی

این که شاهد حضور یک شرکت سرمایه گذاری بزرگ در بازار سرمایه کشور از سال ۱۴۰۰ هستیم، اقدام مبارکی است. شستا و وغدیر، از سرمایه گذاری های بزرگ بورس هستند. صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی نیز از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری است. هدلینگ های خوبی دارد که جزییاتی درباره هیات مدیره و سهامداران و برنامه های عرضه اولیه شرکت های زیر مجموعه این غول سرمایه گذاری دولتی کشور را در سایت icpf.ir دنبال کنید.

تصویر ایندکس سایت شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق جسورانه شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشور در نشانی: icpfvc.ir قرار دارد.

درباره عرضه اولیه شرکت سامانه های توسعه نرم افزار نگین

شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین یا توسن، در سال ۱۳۷۸ با هدف بسترسازی برای تولید نرم افزارهای مختلف در حوزه بانکداری ایجاد شد.

از عرضه اولیه های فرابورس ، ایندکس سایت شرکت توسن در گروه رایانه

سرویس های بانکی یکپارچه ارائه می کند و برای اطلاع از فعالیت های این مهمان جدید گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرابورس ایران به سایت شرکت توسن در نشانی: tosan.com رجوع کنید. گروه رایانه و فعالیت های وابسته از جمله گروه های با پتانسیل رشد در بازار سرمایه کشور در ایران عصر ۱۴۰۰ هستند که سهامی چون: آپ، های وب، مرقام، مفاخر، رانفور و سپ، صرفا مشتی نمونه خروار است. موضوع پرداخت مجازی (e-payment) و بانکداری اینترنتی (e-banking) از کسب و کارهای پر سود قرن ۲۱ است.

درباره عرضه اولیه شرکت شیمیایی رازی

از دیگر مهمان های تازه وارد فرابورس، باید به چسب رازی اشاره کرد. بزرگ ترین تولید کننده انواع چسب و رزین کشور بالاخره فرابورسی شد. نامی شناخته شده در عرضه انواع چسب های صنعتی و خانگی و بسته بندی بوده و در زمینه رزین های صنعتی و پلی ونیل استارت فعالیت دارد.

از عرضه اولیه های فرابورس ، تصویر ایندکس سایت شرکت چسب رازی

حضورش در فرابورس، بخش صنایع شیمیایی را با انتخاب های بیشتری برای سهامداران خرد و حقوقی، همراه خواهد کرد. برای اطلاع از مدیران و برنامه های سال ۱۴۰۰ شمسی چسب رای به razichemical.com مراجعه کنید. احتمالا این سهم با نماد رازی بازگشایی شود.

درباره عرضه اولیه شرکت پالایش قطران زغال سنگ

عرضه اولیه شرکت پالایش قطران زغال سنگ نیز احتمالا از عرضه اولیه های فرابورس در آینده نزدیک است. شرکت پالایش قطران زغال سنگ تامین کننده مواد اولیه صنایع مهم کشور مثل واحدهای تولید آلومینیوم و دوده صنعتی و فراورده های نسوز و محصولاتی چون نقتالین و انامل برای پوشش های لوله است. انامل، پرایمر ها و نوار پوشش داخلی از محصولات این شرکت است.

عرضه اولیه های فرابورس ، ایندکس سایت شرکت قطران زغالسنگ

شرکت پالایش قطران زغال سنگ در سال ۱۳۷۶ به جهت فرآوری و پالایش پسماند شیمیایی واحدهای کک سازی راه اندازی شد. برای اطلاع از هیات مدیره و سهامداران و فعالیت های این مهمان تازه وارد به ctr-co.com رجوع کنید. در سهامداری این غول پالایشگر قطران زغال سنگ در خاورمیانه، شک نکنید.

داستان عرضه اولیه شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران

شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران یکی از شرکت های دارویی جدید بازار فرابورس است که می تواند ظرفیت معاملاتی در سهام ممتاز گروه دارویی کشور را افزایش دهد. شرکت ASICO از شرکت های پیشرو برای ارتقای صنایع داروسازی پایه در زمینه ماده موثر دارویی است. اطلاعات تکمیلی درباره افتخار داروسازی کشور را در سایت شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران یعنی ASICO.org دنبال کنید. این شرکت در سال ۷۴ تاسیس شد و در ساری استان مازندران قرار دارد.

از عرضه اولیه های فرابورس ، سایت شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران

داستان عرضه اولیه شرکت صنایع فروآلیاژ ایران

شرکت صنایع فروآلیاژ ایران در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و مهمان تازه وارد فرابورس است. این شرکت در زمینه تولید فروسیلیسیم فعالیت دارد که یکی از اساسی ترین مواد اولیه استراتژیک صنایع فولاد و چدن در ایران است. ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه از سهام قدرتمند بورس است که بزودی هم گروهی قوی و خوبی چون صنایع فروآلیاژ ایران نیز به جمع آن ها خواهد پیوست. تولید سالانه ۶۰ هزار تن فروسیلیسیم دارد و ۲۰ هزار تن پودر میکروسلیکا. افتخار لرستانی ها، بزودی در فرابورس ایران عرضه می شود.

عرضه اولیه های فرابورس
از عرضه اولیه های فرابورس ، سایت شرکت صنایع فروآلیاژ ایران

فعالیت ها و پروژه ها و اطلاعات هیات مدیره و سهامداران عمده شرکت صنایع فروآلیاژ ایران را در سایت: ferroazna.com دنبال کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • محمدرضا آذر ۱۰, ۱۳۹۹

    سلام آقای زمانی راجع به این دوتا عرضه اولیه چخزر و بوعلی بگو ، فقط دیره ها زودتر بگو .?

    • علی زمانی آذر ۱۰, ۱۳۹۹

      چخزر که کم است
      بوعلی خوبه. بگیرید و سهامداری کنید

  • محمدرضا آذر ۱۰, ۱۳۹۹

    ممنون از حوابگوییتون ، با عرض پوزش نمیشه شما کانالی یا گروهی بزنید تا بیشتر از مطالب شما استفاده ببریم و دسترسی بهتون آسونتر باشه .

  • محمدرضا آذر ۱۰, ۱۳۹۹

    آقای زمانی من حرف بدی زدم??