واکنش دختر حاج قاسم سلیمانی به بودجه ۸.۵ میلیاردی و بیانیه سازمان برنامه و بودجه

واکنش دختر حاج قاسم سلیمانی به بودجه ۸.۵ میلیاردی و بیانیه سازمان برنامه و بودجه

انتشار جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط دولت روحانی و تقدیم آن به مجلس خیلی زود با اعداد و ارقام خود خبرساز شد. در کنار افزایش های قابل توجه در همه بخش ها، تخصیص یا افزایش بودجه برای سازمان صدا و سیما و بنیادهای خاص یکی از عوامل جنجالی شدن بودجه ۱۴۰۰ و واکنش های موافق و مخالف در شبکه های اجتماعی شد. در یکی از این موارد بودجه ای ۸.۵ میلیارد تومانی به بنیادی به نام بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی تخصیص یافته بود که ریاست آن را دختر ایشان، زینب سلیمانی ، بر عهده دارد.

بودجه ای 8.5 میلیارد تومانی به بنیادی به نام بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی تخصیص یافته بود که ریاست آن را دختر ایشان، زینب سلیمانی ، بر عهده دارد.

واکنش ها به این بودجه چنان خبرساز شد که اکنون زینب سلیمانی در بیانیه ای خواستار حذف این بودجه از ردیف بودجه ۱۴۰۰ شده است. دختر شهید قاسم سلیمانی در بیانیه ای در این مورد چنین نوشته است.

بسم رب الشهداء و الصدیقین
مردم غیور ایران!
دوستداران حاج قاسم سلیمانی!

کمتر از یک ماه تا سالگرد شهادت سردار دلها باقی مانده است و ملت بزرگ ایران و امت عظیم اسلامی به عنوان صاحبان اصلی مکتب حاج قاسم، درصدد بزرگداشت سلوک و مسلک این مجاهد مخلص هستند.

طی چند روز گذشته اخباری منتشر شد که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغی برای بنیاد مکتب حاج قاسم سلیمانی درنظر گرفته شده است. آنچه مسلم است سرمایه بی بدیل برای تعمیق و گسترش مکتب حاج قاسم، محبت دل های امت و قلوب شیفتگان انقلاب اسلامی است و از سوی دیگر نیز تقاضایی از جانب خانواده شهید و بنیاد مکتب حاج قاسم برای اختصاص ردیف بودجه صورت نگرفته بوده است.

البته این نکته از طریق مدیر عامل بنیاد به دستگاه های مسوول منتقل شده است؛ اما اینجانب به نمایندگی از سوی خانواده شهید سلیمانی ضمن تشکر از دغدغه مسوولان محترم اجرایی و دست اندرکاران تنظیم بودجه، به اطلاع میرسانم اقدام شایسته در این زمینه، حذف عنوان بنیاد از ردیف بودجه ۱۴۰۰ و اختصاص این بودجه ها به حل مشکلات مردم و ترویج مکتب حاج قاسم است که سلوک آن شهید عزیز نیز همین مرام بوده است.

زینب سلیمانی

۹۹/۹/۱۵

سازمان برنامه و بودجه نیز پس از واکنش ها به تخصیص بودجه ۸.۵ میلیارد تومانی به بنیاد شهید قاسم سلیمانی در اطلاعیه ای در این مورد شفاف سازی کرد که شرح آن در ادامه خواهد آمد.

این ردیف سال گذشته از سوی مجلس در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به متن قانون بودجه ١٣٩٩ اضافه شد.

در سال ١٣٩٨ هم­زمان با شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی لایحه بودجه سال ١٣٩٩ در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی بود که دو ردیف به­شرح زیر در بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تصویب رسید:

۱- ردیف ١١١٣٧٧ با عنوان: طرح شهید سلیمانی (پیشرفت و آبادانی دهستان­ها)

۲- ردیف ١١١٣٩٨ با عنوان: بنیاد فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی

ردیف­های مذکور در صفحات ١٠٨ و ١٠٩ قانون بودجه سال ١٣٩٩ (ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف) درج و منتشر شده است.

این دو ردیف مشابه سایر ردیف­های مربوط به ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لایحه بودجه سال ١۴٠٠ نیز تکرار و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

لازم به توضیح است که عموم ردیف‌های بودجه‌ای سپاه به نام شهدای گرانقدر نام­گذاری شده است. لذا دستگاه اجرایی دو ردیف یاد شده با نام “شهید حاج قاسم سلیمانی” ستاد مشترک سپاه پاسداران بوده و ربط دادن آن به خانواده معزز سردار دل­ها گناه بزرگی است که عده‌­ای با اغراض سیاسی از خالی بودن ذهن مردم از اعداد و ارقام بودجه سوءاستفاده می­نمایند.

بیشتر بخوانید: انتقاد از بودجه‌های میلیاردی بنیادها و نهادهای خاص در لایحه بودجه ۱۴۰۰

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد رضا آذر ۱۶, ۱۳۹۹

    چقد میتونند از اسم سردار سلیمانی استفاده کنند…