داستان «سعید محمد»: نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

داستان «سعید محمد»: نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سعید محمد متولد سال ۱۳۴۷ در تهران، سرتیپ دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از سال نود و هفت، از مطرح ترین چهره های اردوگاه اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ شمسی است. حضور سردار سرتیپ دهقان، وزیر سابق دفاع در انتخابات سال ۱۴۰۰ قطعی شده است.

اگر سعید محمد هم قطعی بیاید، دومین چهره نظامی مطرح انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم خواهد بود. اگر حضور سردار قالیباف ، رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی شود، او سومین نامزد نظامی این دوره از انتخابات خواهد بود. قالیباف تا کنون ۲ بار در انتخابات ریاست جمهوری شانس خود را برای ورود به پاستور امتحان کرده است.

سعید محمد پس از سردار محسن رضایی، سردار قالیباف و دریابان شمخانی، از جمله چهره های نظامی کشور است که با کت و شلوار در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد. اگر چه تا کنون چهره های نظامی، کامیبایی در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند اما به نظر می رسد اوضاع در سال ۱۴۰۰ متفاوت از ۱۲ دوره پیشین باشد.

سعید محمد پس از سردار عبادالله عبداللهی، تصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه را بر عهده گرفت که یکی از بزرگ ترین مجموعه های تخصصی پیمانکاری در صنایع پایین دستی و بالادستی کشور است.

سعید محمد چند سال مدیرعاملی سپاسد را نیز در اختیار داشت که از زیر مجموعه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا محسوب می شود. سعید محمد در حوزه مگا پروژه ها، مقالات و کتاب هایی تالیف کرده است. او سابقه ترجمه ۲ کتاب نیز در کارنامه دارد که بیشتر در حوزه مهندسی عمران است. تخصص وی در حوزه الیاف های فولادی در کنترل بتن و مدیریت طرح های عمرانی است.

یکی از اعضا جامعه روحانیت گفته بود که احتمالا سردار سعید محمد کاندیدای جامعه روحانیت برای انتخابات ۱۴۰۰ شود.

سعید محمد
دریافت حکم فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا از فرمانده کل سپاه در سال ۹۷
سردار سعید محمد در مراسم افتتاح فاز سوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در کنار مهندس زنگنه وزیر نفت روحانی

سعید محمد دارای مدرک دکتری مهندسی عمران از دانشگاه تربیت مدرس در گرایش راه و ترابری است. زمانی که ۱۹ سال سن داشت به عضویت سپاه درآمد و سابقه حضور در جبهه ندارد. او از اعضا انجمن تونل ایران، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین و نظام مهندسی استان تهران بود.

گروه سپاسد که مدتی مدیرعاملی آن با سعید محمد بود، در پروژه های حمل و نقل ریلی از جمله پروژه خط ۷ مترو تهران فعالیت داشت. مترو شهر جدید پرند و مترو هشتگرد نیز از جمله پروژه های سپاسد است. مدیریت بزرگ ترین هلدینگ پیمانکاری کشور در عرصه های سد و تاسیسات وابسته و پروژه های زیربنایی، از جمله فعالیت های سعید محمد در قرارگاه خاتم است.

شرکت ایرانیان اطلس از جمله شرکت هایی است که سردار سعید محمد، مدتی در آن فعال بود. گروه ایرانیان اطلس در سال شصت و پنج تشکیل شد و از مجموعه های بانک انصار وابسته به بنیاد تعاون سپاه است.

شرکت های شیوا اطلس، عمران اطلس ایرانیان، سرمایه گذاری ایرانیان اطلس کیش، ستاره آرمان توس، باغ فردوس ایرانیان و پردیس اطلس ایرانیان از جمله شرکت های ایرانیان اطلس است. ایرانیان اطلس را باید از سلاطین مال و پاساژ سازی لوکس در ایران دانست که یکی از آن ها در شمال تهران است. سعید محمد در شرکت شیوا اطلس، رئیس هیات مدیره بود.

آگهی تغییرات روزنامه رسمی شرکت عمران اطلس ایرانیان و جابجایی سعید محمد در سال ۱۳۹۸

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۶۶۴ مورخ نهم مرداد سال نود و هشت، شرکت عمران اطلس ایرانیان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۳۲۸۷۹، سید محسن محسنی شکیب را به جای سعید محمد به سمت رئیس هیات مدیره انتخاب کرد. حسین فروتنی از شرکت فناوران اطلاعات انصار و سید مهدی واصلی و علی اکبر مجد حکمت از شرکت مهندسین مشاور طرح و اندیشه شیوا اطلس از همکاران آقای سعید محمد در عمران اطلس ایرانیان بودند.

سعید محمد که از وی به عنوان یکی از چهره های جوان اصولگرایان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شمسی نام می برند، صفحه ای در اینستاگرام و توییتر ندارد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود