آینه کاری در ساختمان

آینه کاری در ساختمان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تزئینات داخلی ساختمان امروزه بسیار اهمیت پیدا کرده که با متریال های متنوعی اجرا می شود .طراحان تمرکز خود را بر طراحی داخلی منازل گذاشتند و ترجیح می‌دهند که نمونه های روز دنیا را در ساختمانهای کوچک و بزرگ اجرا کنند تا صاحبان منزل از زیبایی آن لذت کافی را ببرند.

یکی از مواردی که در ساختمان ها باعث شده است زیبایی به خانه ها منتقل شود ، اجرای آینه کاری می باشد. آینه ها در دکوراسیون شبیه به معجزه عمل می‌کنند و استفاده خلاقانه از آنها می تواند با هزینه کم محیط زندگی شما را جذابتر کند.

کاربرد آینه در قسمت‌های مختلفی از بنا سابقه دیرینه داشته که مخصوصاً در معماری های ایرانی از این هنر به فراوانی استفاده می شده است. بناهای تاریخی معماری ایران دارای آینه کاری های متعددی بودند که امروزه استفاده از آن در طراحی های داخلی نوعی اصالت در طراحی های ما به حساب می‌آید.

آینه کاری یکی از هنرهایی است که به روش‌های متنوعی می توان آن را اجرا کرد.

آینه های دکوراتیو ، آینه های آبشاری نمونه های متنوعی هستند که در تزئینات داخلی ساختمان به کار می‌رود این موارد حتی می توانند در طراحی داخلی ادارات و محیط های تجاری هم استفاده شوند.

ویژگی آینه کاری در دکوراسیون داخلی

از مهمترین ویژگی‌های آینه این است که به عنوان یک فاکتور عملکردگرا به آن نگاه شود .ویژگی هایی که برای آینه ها وجود دارد می‌تواند کاربردهای متفاوتی در منزل داشته باشد .البته انعکاسی که از بازتاب نور بر روی آینه ایجاد می گردد باعث افزایش روشنایی می شود .برای همین توصیه می‌کند که برای فضاهای کم نور و تاریک از آینه های دکوری استفاده شود.

آینه در فنگ شویی نماد پاکی و آب می‌باشد .به کار بردن آینه در طراحی داخلی انرژی را در فضا منتقل می کند و آن را در محیط تقویت می نماید .آینه کاری یک عنصر انرژی بخش به حساب می‌آید.

از مهم ترین ویژگی هایی که در آینه کاری، آینه های دکوراتیو ،آینه های آبشاری وجود دارد این است که افراد می‌توانند با هزینه‌های کم تزیینات داخلی منزل را متفاوت کنند. آینه کاری ها در اشکال مختلفی وجود دارند که نمونه های امروزی آنها در اشکال مربع ،مستطیل ،دایره ،لوزی وجود دارد.

کاربرد آینه در منزل

آینه کاری  نیاز به مهارت و تخصص دارد که افراد حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند و بهتر است این کار را به آنها بسپاریم .علاوه بر ویژگی هایی که گفته شد طرح های متنوع در آینه های دکوراتیو و آینه آبشاری وجود دارد که می تواند محیط را زیباتر از قبل کند. محل و مکان نصب آینه بسیار مهم است.

البته این موضوع بستگی به سبکی دارد که برای منزل خود انتخاب کرده اید. سبک های مختلفی در اجرای دکوراسیون وجود دارد که رایج ترین آن ها  سبک کلاسیک و مدرن می باشد.

در سبک مدرن معمولاً آینه ها در ساده ترین حالت ممکن قرار دارند و از قاب های ساده برای دور آن استفاده می شود .تجملات و تزیینات بر روی آنها دیده نمی‌شود و یک المان ساده به عنوان آینه دکوراتیو در منزل وجود دارد.

آینه در خانه های مدرن

همانطور که گفتیم امروزه طراحی داخلی منازل اهمیت بسیاری پیدا کرده .در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و خانه های مدرن تغییرات زیادی مشاهده می‌شود زیرا همه زیبایی خود را از سادگی که در محیط به وجود آمده دریافت می‌کنند .در سبک مدرن بیشتر به عملکرد وسایل اهمیت داده می‌شود و زیبایی آنها در سادگی نهفته است .

امروزه با افزایش جمعیت و وجود خانه های آپارتمانی متراژ منازل کوچک شده است و اتاق های نشیمن معمولاً ابعاد کوچکتری پیدا کردند .برای همین طراحان ترفندهایی را برای بزرگتر جلوه دادن محیط به کار گرفته اند تا بتوانند نیاز افراد را تامین نمایند.

در اتاق نشیمن آینه هایی که در منازل مدرن قرار دارند موثر است که باعث می‌شود فضا بزرگتر نشان داده شود. با استفاده از آینه کاری در منازل مدرن همه چیز باید  خلاقانه و تک باشد تا بتواند یک اتاق نشیمن شیک و امروزی را به وجود بیاورد.

آینه کاری در اتاق پذیرایی

آینه کاری به عنوان یک المان متفاوت در خانه های امروزی دیده می شود که استفاده از آن نسبت به قبل بیشتر شده است. اتاق پذیرایی به عنوان اتاق پذیرایی از مهمان وجود دارد که طراحی آن حائز اهمیت می باشد .با استفاده از آینه های دکوری و آینه های آبشاری به سراغ تزیینات اتاق پذیرایی رفته ایم. این دقیقا همان قسمتی است که طراحان تمرکز خود را بر روی آن گذاشتند تا مهمانانی که به آن خانواده وارد می شوند از زیبایی آن لذت ببرند.

پذیرایی به طور ویژه‌ای باید اجرا شود بنابراین انعکاسی که از نورهای مصنوعی به وجود می‌آید هنگامی که بر سطح آینه ها تابیده می‌شود باعث زیبا دیده تر شدن محیط می‌شود .آینه کاری در طراحی دکوراتیو در اتاق پذیرایی به حساب می‌آید که از آن اغلب در سبک مدرن استفاده می‌شود.

آینه کاری شومینه

در زمان‌های گذشته شومینه به عنوان یک عنصر اصلی در منازل وجود داشته است که بیشتر در مناطق سردسیر اجرا می شدند .اما امروزه نمونه های متنوعی از شومینه ها در دنیای طراحی به وجود آمده که طراحان توانستند آنها را در دکوراسیون داخلی منزل به کار ‌گیرند .اما هنگامی که قرار است از شومینه در تزیینات ساختمان استفاده شود قطعاً یک المان دیگر در کنار آن باید زیبایی آن را تکمیل کند .شومینه های آینه ای که ترکیب بسیار زیبایی را به وجود آورده اند توانستند در محیطهای مختلف و در خانه‌های متفاوت را به وجود بیاورند.

آینه کاری در راهرو

اغلب آینه های دکوراتیو و آینه کاری را در ورودی و راهرو هایی مشاهده می‌کنیم .افراد در هنگام ورود و خروج خود را در آینه مشاهده می‌کنند.

نقش آینه در ورودی جدا از اینکه باید کاربرد داشته باشند بهتر است با مدل های متنوع که امروزه وجود دارند اجرا گردد .معمولاً در هنگام ورود و خروج به منزل افراد خود را در آینه نظاره می‌کنند .این کار به آنها انرژی می دهد و باعث می شود که همیشه منظم باشد اغلب از آینه کاری در کنار جاکفشی ها استفاده می کنند تا قسمت ورودی منزل زیباتر دیده شود .برای همین هم می توانید نمونه های متنوعی از آینه کاری را که در تصاویر وجود دارند را مشاهده کنید و از آن ها ایده بگیرید.

ترکیب آینه کاری و کاغذ دیواری

یکی از جذاب ترین روش هایی که از آینه کاری در دکوراسیون داخلی منزل استفاده می شود ترکیب آن با کاغذ دیواری هاست که معمولاً این روش در سبک کلاسیک بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بیشترین بازخورد را در این سبک داشته. بیشترین جلوه ای که در طراحی دکوراسیون وجود دارد وجود لامپ های کم نور می باشد .معمولاً در کنار آینه های دکوراتیو از کاغذ دیواری هایی که رنگ های تیره دارند استفاده می‌شود و برای بازتاب نور آینه ها گزینه مناسبی هستند.

البته این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد که می خواهید چه نوع کاغذ دیواری را در طراحی داخلی منزل خود استفاده کنید. اما اصول کاری این گونه بود که برای شما گفته‌ایم و بهتر است که در طراحی داخلی منازل اگر از سبک مدرن پیروی می‌کنید از آینه های بدون قاب استفاده کنید .

اما اگر ترجیح می‌دهید قاب را در دکوراسیون داخلی به کار گیرید بهتر است که از نمونه های متنوعی از قاب های ساده و بدون تزئینات استفاده نمایید. معمولاً رنگ این قاب ها استیل و یا نقره ای می باشد.

استفاده از آینه به عنوان پارتیشن

پارتیشن به عنوان یک المان جدا کننده فضا  وجود دارد. امروزه در قسمت‌های مختلفی کاربرد پیدا کرده است تهیه آن هزینه زیادی نخواهد داشت و تنها آن به شما این امکان را می‌دهد که فضا را از یکدیگر تفکیک کنید. پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که با متریال های متنوع ساخته می‌شوند .اما پارتیشنی که مد نظر ما است به وسیله آینه های دکوراتیو و آینه کاری اجرا می شوند .استفاده از این ترفند برای دیوارهای جدا کننده می‌تواند مناسب باشد و حتی برای فضاهای اداری هم می توانید از آینه های دکوراتیو استفاده کنید .بهتر است که برای جدا کردن فضا از آینه های آبشاری و آینه های دکوراتیو استفاده کنید.

آینه کاری ها و پارتیشن های آینه می‌توانند در اتاق نشیمن اجرا شوند و اتاق نشیمن به عنوان اصلی ترین قسمت در منزل وجود دارد .زیرا افراد پس از گذشت یک روز کاری به منزل می آیند تا در کنار یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند و ترجیح می‌دهند که در اتاق نشیمن دورهمی خود را برگزار کنند.

انواع آینه کاری

آینه کاری در قسمت‌های مختلفی از منزل اجرا می شود یکی از پرکاربرد ترین بخش های خانه و اتاق ،دیوارها می باشند .دیوارها در خانه بیشترین قابلیت این را دارند که آینه های دکوراتیو بر روی آنها اجرا شود اما آینه کاری بر روی قسمت های دیگری مانند سقف هم اجرا می شود.

آینه هایی که در سقف اجرا می شود محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند و از آن در خانه های لوکس معمولا استفاده می شود .آینه هایی که بر روی سقف منزل را به نمایش می گذارند در کنار نورپردازی ها توانستند محیطی متفاوت را به وجود بیاورند.

اما اجرای این نوع آینه های دکوراتیو هزینه بسیار بالایی دارد و کمتر کسی این روش را برای تزئینات منزل خود به کار می گیرد.

در پایان

طراحان همه تمرکز خود را بر روی طراحی داخلی منازل گذاشتند برای همین پیرو تلاش معماران و طراحان دنیای ساختمان‌سازی پیشرفت شگرفی کرده است که متریال های متنوعی هم در اختیار آنها قرار داده است .البته اینکه چگونه این متریال ها با یکدیگر ترکیب شوند به عهده طراحان است که باید علم آن را داشته باشند تا بتوانند آن را به خوبی در محیط های مختلف استفاده کنند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود