مهم ترین مراحل زیر سازی آرایش روزانه

مهم ترین مراحل زیر سازی آرایش روزانه

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زیر آرایش اصطلاحاً روی صورت می‌ماسد و نتیجه دلخواه روی صورت دیده نمی‌شود. این مراحل پیچیدگی چندانی ندارد اما تفاوت آرایش اصولی و رعایت نکات مراحل زیر ساز تفاوت زیادی در نتیجه نهایی به وجود می‌آورد.

گام‌های اصلی زیرسازی آرایش

حال که تا حدودی از اهمیت زیرسازی آرایش گفتیم، در این مطلب به‌طور ویژه گام‌‌های زیرسازی پوست را توضیح می‌دهیم تا با رعایت چند نکته ساده اما مهم آرایش زیباتری داشته باشید.

گام ۱: لایه‌برداری پوست صورت

به‌طورکلی پوست انسان هر ۳۰ روز یک‌بار سلول‌های جدیدی تولید می‌کند تا جایگزین سلول‌های قبلی شود. سلول‌های قبلی که همان سلول‌های مرده پوست محسوب می‌شوند، پیش از آرایش باید از روی پوست برداشته شوند تا حالت پوسته‌پوسته و ماسیدگی در نقاط مختلف پوست را ایجاد نکنند. برای لایه‌برداری صورت عمدتاً از روش‌های زیر استفاده می‌شود:

  • روش‌های فیزیکی: روش‌های فیزیکی را می‌توان هم در کلینیک‌ها توسط میکرودرم ابریژن و هم در منزل توسط اسکراب‌ها انجام داد. در این روش سلول‌های مرده در اثر سایش و ماساژ جدا می‌شوند.
  • روش‌های شیمیایی: در این روش با کمک مواد شیمیایی پیوند سلول‌های مرده ضعیف شده و درنهایت از پوست جدا می‌شوند.

گام ۲: شستن پوست با شوینده ملایم

در این مرحله باید هرگونه غبار، چربی و آلودگی را از روی پوست پاک کرد تا منافذ پوستی آمادگی بیشتری برای پذیرش کرم پودر داشته باشند. استفاده از یک شوینده ملایم و آبکشی در این مرحله کفایت می‌کند. در انتها باید با یک حوله تمیز و نرم رطوبت اضافی پوست گرفته شود.

گام ۳: استفاده از آبرسان

این مرحله را می‌توان یکی از اصلی‌ترین مراحل یک زیرسازی حرفه‌ای دانست. ازآنجایی‌که در مرحله قبل پس از شستشوی صورت، پوست بخشی از رطوبت و چربی خود را از دست می‌دهد نیاز است تا با استفاده از یک کرم آبرسان این خشکی را برطرف کرد؛ زیرا در صورتی که سلول‌ها و منافذ پوستی رطوبت کافی داشته باشند برای انجام آرایش بسیار آماده‌تر خواهند بود. با توجه به اهمیت کرم‌های آبرسان در مراحل زیرسازی بهتر است ویژگی چند برند معروف تولیدکننده این محصول را معرفی کنیم:

·کرم آبرسان از برند معروف الارو

کرم آبرسان از برند معروف الارو ویژگی‌های مثبتی دارد که آن را از جهات مختلفی برای زیرسازی صورت مناسب می‌کند. این محصول بافت سبکی دارد و احساس سنگینی مضاعف به پوست نمی‌دهد. کرم آبرسان از برند معروف الارو خاصیت رطوبت‌رسانی و نرم‌کنندگی دارد که باعث می‌شود کرم پودر راحت‌تر روی آن بنشیند. استفاده از عصاره‌های طبیعی مثل روغن کنجد و سویا با تغذیه سلول‌های پوستی از ایجاد چین‌وچروک نیز جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید اصولی و درست آرایش کنید باید مراحل زیرسازی پوست را به‌طور دقیق انجام دهید؛ زیرا اگر از این مراحل چشم‌پوشی کنید

·کرم آبرسان برای انواع پوست نوتروژینا

تولید کرم آبرسان برای انواع پوست نوتروژینا از مزایای این محصولات این برند محسوب می‌شود زیرا برای هر پوستی آبرسان مناسبی ارائه می‌دهد. این محصول هم به دلیل بافت سبک، ماندگاری بالا، خاصیت آبرسانی قوی و اینکه فاقد چربی و الکل است برای زیرسازی آرایش مناسب تلقی می‌شود. فرمولاسیون کرم آبرسان برای انواع پوست نوتروژینا ضدحساسیت بوده و باعث التهاب و خارش پوستی نمی‌شود. همچنین با دارا بودن ترکیبات مؤثر به ترمیم پوست کمک کرده و لایه محافظتی خوبی در برابر آلاینده‌ها روی پوست ایجاد می‌کند.

·کرم آبرسان و مرطوب‌کننده برند ژوت

کرم آبرسان و مرطوب‌کننده برند ژوت محصولات خوبی برای انواع مختلف پوست دارد. این محصول دارای روغن زیتون و شی باتر بوده که باعث لطافت و حفظ رطوبت پوست می‌شود. خاصیت نرم‌کنندگی کرم آبرسان و مرطوب‌کننده برند ژوت سلول‌های پوستی را برای سایر مراحل آرایشی آماده می‌کند. علاوه بر این آبرسان ژوت با ترکیبات مؤثری که دارد التیام دهنده و تسکین‌بخش خوبی برای پوست‌های کم آب به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید اصولی و درست آرایش کنید باید مراحل زیرسازی پوست را به‌طور دقیق انجام دهید؛ زیرا اگر از این مراحل چشم‌پوشی کنید

گام ۴: استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر در مراحل زیر ساز آرایشی از آن جهت اهمیت دارد که با کاهش خطوط پوست، جلوه‌ای صاف و یکدست به پوست می‌بخشد. پرایمر علاوه بر کمک به یکنواخت‌تر شدن پوست، باعث دوام بیشتر کرم پودر می‌شود.

گام ۵: استفاده از ضدآفتاب

برای اطمینان از حفاظت پوست در مقابل اشعه مخرب خورشید باید پیش از زدن کرم پودر از ضدآفتاب حاوی SPF کافی استفاده شود.

گام ۶: استفاده از کرم پودر سازگار با رنگ و نوع پوست

برای انتخاب کرم پودر مناسب باید قبل از هر چیز نوع و رنگ خود پوست خود را بشناسید، سپس با شناخت این موارد و بررسی ویژگی‌های کرم پودرهای بازار، نزدیک‌ترین نوع آن به رنگ و جنس پوست خود تهیه کنید. استفاده از کرم پودر سازگار با پوست، با پوشاندن لکه‌ها و نواحی فرورفته یا برآمده به یکنواختی پوست کمک زیادی می‌کند.

خرید بهترین آبرسان برای زیر ساز آرایشی از موتن رو

با توجه به ویژگی‌های برندهای مختلف آبرسان‌هایی که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، می‌توانید بسته به نیاز خود هریک از محصولات اصل را از موتن رو خریداری کنید. موتن رو وب‌سایت تخصصی اقلام بهداشتی پوست و مو، در سریع‌ترین زمان و با قیمت مناسبی محصول را در اختیار شما می‌گذارد.

کلام پایانی

اگرچه آرایش یکی از راه‌های زیباتر بودن است اما در کنار آن باید مراقب زیبایی‌های خدادادی باشیم. پس برای حفظ و سلامتی پوست استفاده از میزان کافی مایعات، میوه‌ها و سبزیجات را فراموش نکنید تا همیشه از زیبایی طبیعی خود لذت ببرید. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم برای انجام مراحل زیرسازی آرایشی را کسب کرده باشید.

بدون نظر

ورود