فعالیت های اقتصادی پسران علی اکبر ولایتی و ماجرای همایش گرگ وال استریت + ویدیو

فعالیت های اقتصادی پسران علی اکبر ولایتی و ماجرای همایش گرگ وال استریت + ویدیو

هفته گذشته بود که ویدیویی از آقازاده ها بار دیگر خبرساز شد و این بار قرعه به نام پسران علی اکبر ولایتی ، وزیر امور خارجه سابق و رییس کنونی بیمارستان مسیح دانشوری افتاد. در ویدیویی که ظاهراً متعلق به یک همایش آموزش فروش در ترکیه بود، مجری برنامه از پسران ولایتی که به عنوان دو برج ساز معرفی می شدند تشکر می کرد. این همایش ظاهراً در هتل مجلل شانگریلای استانبول برگزار شده و جردن بلفورت ملقب به گرگ وال استریت در آن نقش کارشناس را داشت، فردی که در حوزه بورس و سخنرانی های انگیزشی چهره ای سرشناس است و بسیاری نام او را با فیلمی از مارتین اسکورسیزی به همین نام به یاد دارند. محمد و علی اصغر ولایتی دو مهمان این همایش هستند که مجری به طور ویژه از آن ها تشکر کرده و این دو را برج ساز و کسانی که در تهران دستکم ۱۶۰۰ واحد خانه ساخته اند معرفی می کند.

ماجرای برجسازی محمد و علی اصغر ولایتی، پسران دکتر علی اکبر ولایتی و همایش گرگ وال استریت که ویدیویی از آن منتشر شده است.

گفته می شود این همایش با حضور موفق ترین مدیران عامل و مدیران فروش ایران برگزار شده است. نکته بحث برانگیز در مورد این ویدیو، فعالیت پسران علی اکبر ولایتی  و ارتباط آن با سخنانی از پدرشان بود که پیش از انتشار این ویدیو نیز خبرساز شده بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۹۸ در همایش هفته دفاع مقدس در مورد اوضاع یمن  گفته بود :«از یمنی‌ها یاد بگیریم که چگونه در برابر تهدید و تحریم مقاومت می‌کنند. به جای لباس لنگ می‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پای پیاده و سعودی‌ها از دست این‌ها عاجز شدند». اکنون پایگاه خبری تحلیلی رویداد ۲۴ با گزارشی مفصل به فعالیت های برادران ولایتی و تناقض شرایط آنان با صحبت های پدرشان پرداخته است.

پایگاه خبری رویداد ۲۴ به نقل از یکی از حاضران در این همایش چنین می نویسد: « پسران ولایتی از دوستان مدیر همایش فرازان هستند، همایش فرازان مجموعه برگزار کننده این همایش در استانبول است و مجری برنامه نیز به همین خاطر در ابتدای این مراسم از آنها به عنوان میهمان ویژه نام برده، آنها نیز از جای خود بلند شدند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند. شب اول مراسم این همایش و پس از برگزاری ضیافت شام با حضور جردن بلفورت، مجری برنامه از میهمانان ویژه این همایش از جمله پسران ولایتی که در کنار بلفورت نشسته بودند، نام برد».

ماجرای برجسازی محمد و علی اصغر ولایتی، پسران دکتر علی اکبر ولایتی و همایش گرگ وال استریت که ویدیویی از آن منتشر شده است.

پسران علی اکبر ولایتی و فعالیت های اقتصادی شان

در ادامه تحلیل پایگاه خبری رویداد ۲۴ در مورد جنجال شرکت محمد و علی اصغر ولایتی در این همایش بزرگ چنین می آید: «افراد زیادی در این مراسم حضور داشتند اما حساس شدن بر روی نام و حضور پسران ولایتی در این مراسم، به دلیل جایگاه و صحبت‌های پدرشان درباره ماجرای یمن و لنگ بستن ایرانی‌ها بوده که با عملکرد این خانواده منافات دارد. کسی که مردم ایران را به نان خشک خوردن و بستن لنگ تشویق می‌کند، پسرانش جزو سرمایه‌داران این کشور هستند و معلوم نیست از چه امتیازهایی استفاده کرده‌اند. این سوال پیش آمده که در این شرایط اقتصادی پسران ولایتی چگونه به ترکیه سفر کرده‌اند و در یک هتل بسیار لوکس و مجلل حضور دارند و این در حالی است که هزینه شرکت در این مراسم بسیار بالا بوده است».

ماجرای برجسازی محمد و علی اصغر ولایتی، پسران دکتر علی اکبر ولایتی و همایش گرگ وال استریت که ویدیویی از آن منتشر شده است.
ماجرای برجسازی محمد و علی اصغر ولایتی، پسران دکتر علی اکبر ولایتی و همایش گرگ وال استریت که ویدیویی از آن منتشر شده است.

رویداد ۲۴ در مورد پسران علی اکبر ولایتی و شرکتشان با عنوان سیف بنا چنین می نویسد:

«پسران ولایتی به نام‌های علی اصغر و محمد بنیان‌گذاران شرکتی با نام سیف بنا هستند که در شمال و تهران و جنوب به برج سازی و خانه سازی مشغول هستند. از فرزندان علی اکبر ولایتی اطلاعات چندانی در فضای مجازی در دست نیست و تنها چند تصویر و اطلاعات محدودی از آن‌ها وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، محمد ولایتی دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت بازرگانی است و هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت پیمانکاری نفت گاز پتروشیمی (سیف بنا) در حال فعالیت است. دیگر فرزند ولایتی یعنی علی اصغر ولایتی نیز در همین شرکت مشغول به فعالیت است، وی دارای مدرک مهندسی عمران است و به عنوان رئیس هیأت مدیره در سیف بنا فعالیت دارد.

سیف بنا البته یکی از ده‌ها شرکتی است که این خاندان دارند. شرکت‌های «سیف بنا فولاد»، «تدبیر اندیشان عرشیا»، «مهندسین مشاور بینش نیارش اثر» و «پهنه گستر بنا» از جمله شرکت‌هایی است که محمد ولایتی یا صاحب آن است یا در آن عضویت دارد.  البته محمد ولایتی به جز فعالیت برجسازی، فعالیت فرهنگی هم دارد و در شرکت «آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایرانیان» که پدر هم حضور دارد، به عنوان عضو هیات مدیره برای فرهنگ و تمدن و دین ایرانیان تصمیم می‌گیرد! علی اصغر هم در تمام این شرکت‌ها عضو است و او هم همچون برادر در شرکت «آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایرانیان» به وظیفه سنگین بررسی فرهنگ و دین و تمدن مردم ایران مشغول است!».

ماجرای برجسازی محمد و علی اصغر ولایتی، پسران دکتر علی اکبر ولایتی و همایش گرگ وال استریت که ویدیویی از آن منتشر شده است.

در بخش دیگری از این گزارش تحلیلی به ماجرای تصرف یک ملک بزرگ در سعادت آباد توسط دکتر علی اکبر ولایتی پرداخته شده و درباره آن چنین آمده است:

«حاشیه‌های ولایتی البته مختص به پست‌های فراوان خودش و فرزندانش نیست. ملک او در سعادت آباد قبلا جنجال زیادی ایجاد کرده بود. چندی پیش یکی از خبرنگاران به خاطر فیلمبرداری از آن خانه بازداشت شد! ظاهرا ملک هزارمتری در منطقه سعد آباد که ولایتی در آن زندگی می کند، در سال‌های نخست پیروزی انقلاب از سوی بنیاد شهید به وی واگذار شده است. علی اکبر ولایتی می گوید به همراه چهار فرزندش که همگی ازدواج کرده‌اند در این خانه زندگی می کند. به این معنا که فرزندان ولایتی از ابتدای زندگی خود از رانتِ سکونت در ملکی متعلق به حکومت پیشین، در یکی از بهترین مناطق تهران و در متراژی به وسعت هزار متر بهره مند بودند.

نکته عجیب آنجا که این ملک شائبه‌های بسیاری هم دارد و ظاهرا پول آن پرداخت نشده است. مهدی کروبی درباره این ملک و چگونگی واگذاری آن به ولایتی گفته «ماجرا از این قرار بود که آقای ولایتی از من خواستند ملکی واقع در سعدآباد به ایشان داده شود، چون ملک متعلق به بنیاد شهید بود، تا آن ملک ایشان گرفته شود. یعنی ملکی که به آقای ولایتی تعلق داشت به بنیاد شهید داده شود و مابه‌التفاوت آن پرداخت شود. بعد از مدتی که معامله انجام شد آقای ولایتی گفتند که من پول کافی ندارم، قرار شد که به‌صورت اقساط این پول را پرداخت کنند. من در حافظه‌ام نیست که ایشان چند قسط داده‌اند، ولی قاعدتا همان مقداری را که می‌گویند پرداخت کرده‌اند. ولی مقداری از پول ایشان مانده بود که امام رحلت کردند، پس از رحلت امام آقای ولایتی نظرشان عوض شد و گویا ظاهرا شبهه کردند در آن اختیارات و احکامی که امام به من داده بود و همینطور معامله‌ای که بنیاد شهید با ایشان انجام داده بود و یک روز آمدند و به من گفتند که من بقیه آن پول را با رهبری حساب می‌کنم لذا آقای ولایتی باقی پول را به ما ندادند و اظهار کردند که خودم می‌روم قضیه را با رهبری حل می‌کنم».

ماجرای برجسازی محمد و علی اصغر ولایتی، پسران دکتر علی اکبر ولایتی و همایش گرگ وال استریت که ویدیویی از آن منتشر شده است.

علی اکبر ولایتی در مورد ماجرای این ملک چنین گفته بود:«آقای دعاگو که الان امام جمعه شمیرانات است، آن زمان رئیس کمیته بود. به من گفت خانه شما امنیت ندارد و مصلحت نیست شما اینجا باشید. گفتیم کجا برویم؟ کاخ سعد‎آباد شده بود محل کمیته. خانه‎ای نزدیک به کمیته وجود داشت که متعلق به بنیاد شهید بود. من با آقای کروبی وارد مذاکره شدم که این‎ خانه را با خانه قبلی معاوضه کند. آمدند خانه را ارزیابی کردند ۳۶میلیون تومان و خانه بنیاد شهید را ارزیابی کردند ۵۱میلیون تومان».

ماجرای برجسازی محمد و علی اصغر ولایتی، پسران دکتر علی اکبر ولایتی و همایش گرگ وال استریت که ویدیویی از آن منتشر شده است.

دکتر علی اکبر ولایتی در آن مصاحبه این ارزیابی قیمت را مربوط به سال ۷۰ – ۷۱ عنوان کرده و در پاسخ به این سوال که آیا با چنین معاوضه‌ای مشکل امنیتی برطرف می شده یا خیر، می‌گوید:«بله، ۱۵میلیون تومان ما باید سر می‎‎دادیم. مدت طولانی باید ماهی۷۰۰هزار تومان می‎‎دادیم.» وزیر امور خارجه سابق در مورد اینکه آیا از ارزش فعلی این خانه باخبر است می گوید :«خانه‎ای که گرفتیم ۱۰۰۰متر بود. ۲۲۴متر از این خانه را حسینیه کردیم. اخیرا که دیدم این حسینیه احتیاج به توسعه دارد، ۲۰۰متر دیگرش را هم وقف کردیم. پس، از ۱۰۰۰متر ۶۰۰متر برای ما مانده است. در دوطبقه بالا ۴تا از فرزندانمان که ازدواج هم کرده‎اند زندگی می‎‎کنند. ما هم که پایین می‎نشینیم، پس در این ۶۰۰ متر ۵خانواده زندگی می‎‎کنند».

بیشتر بخوانید: افشاگری رییس بنیاد مستضعفان درباره تصرف اموال عمومی توسط برخی مسئولان + ویدیو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • امیر دی ۶, ۱۳۹۹

    جوخه به زانو
    جوخه هدف روبرو
    جوخه مسلح
    جوخه شلیک
    .
    .
    .
    میاد اون روز
    دیر نیست

    • مکس دی ۶, ۱۳۹۹

      خدا کنه زودتر بیاد قبل از اینکه جوانی مان تلف بشه

  • داریوش دی ۸, ۱۳۹۹

    متاسفانه اکثر مسئولین ما افراد عوام فریبی هستند و به هیچ وجه به سخنان آنان اعتمادی نیست . واقعا ملت انقلاب کردند که اینگونه افراد گردن کلفت شوند و ملت هر روز تحت فشار بیشتری باشند و همین افراد دروغگو ملت را به مقاومت تشویق میکنند

  • کارگر دی ۱۶, ۱۳۹۹

    این مشت نمونه ای از خروار است .آقایون انگار اموال مردم و بیت المال ارث پدرشون بوده که همینجوری می بخشیدن به همدیگه .

  • بازنشسته‌ فروردین ۲۸, ۱۴۰۱

    محض رضای خداوند ایران
    کش ندهید