ترامپ و میشل اوباما تحسین شده ترین مرد و زن سال ۲۰۲۰

ترامپ و میشل اوباما تحسین شده ترین مرد و زن سال ۲۰۲۰

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا، تحسین شده ترین مرد و زن سال ۲۰۲۰ هستند. این نتیجه ی جدیدترین نظرسنجی مؤسسه گالوپ است که روز گذشته منتشر شد.

این اولین باری است که ترامپ به تنهایی در صدر این فهرست قرار می گیرد، امری که به سلطه ی ۱۲ ساله ی رئیس جمهور پیش از او، باراک اوباما بر رتبه ی اول این نظرسنجی پایان داد. اوباما تا سال ۲۰۱۹ به مدت ۱۲ سال تحسین شده ترین مرد این نظرسنجی بود. اما برای میشل اوباما این سومین سال پیاپی است که او به عنوان تحسین شده ترین زن آمریکا انتخاب می شود.

کسب عنوان تحسین شده ترین مرد ۲۰۲۰ برای ترامپ تا حدی از محبوبیت دیرپای او میان جمهوری خواهان حکایت دارد، حتی پس از یک سال جنجالی که در آن استیضاح شد، به دلیل نحوه ی مدیریت همه گیری کرونا و تنش های نژادی مورد انتقادات گسترده ای قرار گرفت و موفق نشد دوران ریاست جمهوری خود را ۸ ساله کند. در نظرسنجی گالوپ چند جمهوری خواه دیگر هم علاوه بر ترامپ حضور داشتند که در مجموع ۳۹ درصد آراء نظرسنجی را از آن خود کردند. آراء دموکرات ها اما پخش شده بود.

باراک اوباما در بخش مردان، با کسب ۱۵ درصد آراء در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است. جو بایدن، رئیس جمهور منتتخب آمریکا با کسب ۶ درصد آراء و دکتر آنتونی فائوچی، پزشک برجسته ی بیماری های عفونی آمریکا با کسب ۳ درصد آراء، به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم جای گرفتند. پاپ فرانسیس، برنی سندرز سناتور مستقل و بیل گیتس دیگر چهره هایی هستند که در فهرست تحسین شده ترین مردان سال ۲۰۲۰ حضور دارند.

در میان احزاب سیاسی، ۴۸ درصد جمهوری خواهان ترامپ را انتخاب کردند، در حالی که باراک اوباما با کسب ۳۲ درصد آراء و جو بایدن با کسب ۱۳ درصد آراء دموکرات ها رتبه های اول و دوم را در میان دموکرات ها کسب کردند. آراء ترامپ و اوباما در میان سیاستمداران مستقل پخش شده بود و آن ها در مجموع ۱۱ درصد آراء را در این بخش کسب کردند.

در بخش تحسین شده ترین زنان، میشل اوباما موفق به کسب ۱۰ درصد آراء شد. کامالا هریس، معاون رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از اوباما با کسب ۶ درصد آراء در رتبه ی دوم قرار گرفته است. رتبه ی سوم متعلق به ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا است که ۴ درصد آراء را از آن خود کرده است. ملانیا ترامپ در سال ۲۰۱۹ پس از میشل اوباما رتبه ی دوم را کسب کرده بود و در ۴ سال گذشته در فهرست ۱۰ تایی تحسین شده ترین زنان حضور داشت اما هرگز موفق به کسب رتبه ی اول نشده بود.

هیلاری کلینتون، الکساندریا اوکازیو-کورتز نماینده ی دموکرات، ایمی کانی برت قاضی، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ملکه الیزابت دوم دیگر چهره های حاضر در فهرست تحسین شده ترین زنان هستند.

نظرسنجی گالوپ به صورت تلفنی از ۱ تا ۱۷ دسامبر در میان نمونه ی تصادفی ای از ۱،۰۱۸ فرد بزرگسال صورت گرفت. حاشیه ی خطای این نظرسنجی مثبت و منفی ۴ درصد است.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • محمد دی ۱۰, ۱۳۹۹

    گند زدم به همچین معیاری که ترامپ شده تحسین شده

  • انتقام دی ۱۱, ۱۳۹۹

    وقتی جنایتکارایی مثل اوباما و کارتر جایزه صلح نوبل میگیرند، این قمارباز هم میشه مرد تحسین شده.
    انتقام نزدیک است