تست های استاندارد کرونای آفریقایی را تشخیص نمی دهند

تست های استاندارد کرونای آفریقایی را تشخیص نمی دهند

اینطور که گفته می شود تست های کرونا قادر نیستند تشخیص دهند به گونه ای از ویروس کرونا که مربوط به آفریقای جنوبی است آلوده شده اید یا نه.

تست کرونای افراد حامل این گونه از ویروس مثبت می شود، اما تست پی سی آر که از طریق بینی و گلو انجام می شود قادر به تشخیص گونه ی ویروس نیست.

این مسأله ردیابی کرونای آفریقایی را بسیار دشوارتر کرده است، در حالی که گونه ی جدید شناسایی شده در انگلیس را فوراً می توان ردیابی کرد.

دو مورد کرونای آفریقایی در انگلیس شناسایی شده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که مقامات بهداشتی انگلیسی به گرفتن آزمایش از کسانی پرداختند که از آفریقای جنوبی بازگشته بودند.

به گفته ی کارشناسان انگلیسی با تست استاندارد پی سی آر نمی توان گونه ی آفریقای جنوبی ویروس کرونا را از دیگر گونه های آن که طی ماه های گذشته وجود داشته تشخیص داد، به همین دلیل ردیابی آن بسیار دشوارتر است.

مقامات انگلیس نسبت به شناسایی کرونای آفریقایی در این کشور بسیار اظهار نگرانی کرده اند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دنبال شناسایی گونه ی جدیدی از ویروس کرونا در این کشور که به کرونای انگلیسی معروف شده، برای سومین بار اعلام قرنطینه ی سراسری در انگلیس کرد و حالا شناسایی ۲ مورد کرونای آفریقایی در این کشور امیدها به بازگشت به وضعیت عادی تا بهار در انگلیس را کمرنگ ساخته است.

زمانی که انگلیس با استفاده ی اضطراری از واکسن کرونای شرکت آمریکایی فایزر در ماه دسامبر موافقت کرد، مقامات این کشور پیش بینی می کردند انگلیس تا بهار به وضعیت عادی بازگردد و نسبت به این موضوع اظهار امیدواری کردند.

حالا اما کارشناسان انگلیسی نسبت به اثربخشی واکسن های موجود کرونا در برابر کرونای انگلیسی و همینطور گونه ی جدید شناسایی شده یعنی کرونای آفریقایی اظهار نگرانی کرده اند. آن ها نگرانند گونه های جدید در برابر واکسن های تولید شده مقاوم تر باشند.

بیشتر بخوانید:

کرونای انگلیسی چیست؟ هر آنچه که باید در مورد نسخه جدید کرونا بدانید

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود