مقصدهای گردشگری بی نظیر ایران در ۲۰ قاب ببینید

مقصدهای گردشگری بی نظیر ایران در ۲۰ قاب ببینید

ایرانگردی در ۴ فصل، زیبایی های فوق العاده ای برای گردشگران با هر سلیقه ای به ارمغان می آورد. ایران ۴ فصل، کهن دیاری با جاذبه های گردشگری بی نظیر است که در عصر پسا کرونا، گردشگران را دوباره از سراسر ایران و جهان به سمت مقصدهای جذاب توریستی در ۳۱ استان کشور رهسپار خواهد کرد. در این گزارش، تنها شما را با ۲۰ قاب از دیدنی های ایران همراه می کنیم.

بوتیک هتل ها، هاستل ها، مقصدهای بوم گردی و شکم گردی و گردشگری سلامت، از ظرفیت های توریستی ایران در سال ۱۴۰۰ به بعد است که باید کارآفرینان و سرمایه گذاران صنعت گردشگری ایران از این فرصت ها برای خلق ارزش افزوده بلند مدت استفاده کنند. سمگا و گشان، ۲ غول گردشگری ایران در بازار سرمایه است.

راه آهن تهران شمال تا لرستان

مسیر راه آهن شیرگاه، مازندران در عکس زیر مشاهده می  کنید. شیرگاه مرکز سوادکوه شمالی در استان مازندران است و از جنوب به سوادکوه و از شمال به قائمشهر می‌رسد. این شهر از غرب به بابل و از شرق نیز به ساری محدود می‌شود. فاصله شیرگاه از ساری ۴۰کیلومتر و از قائمشهر حدود ۲۵کیلومتر می باشد. این شهر غیر از سمت شمال با رشته‌کوه‌های البرز مرکزی احاطه شده است.

این شهر محل تلاقی دو رود پرآب مازندران محسوب می‌شود. رود تلار که از گردنه‌های دوگل در آلاشت سرچشمه می‌گیرد و رود کسیلیان که آبی زلال و روشن دارد. حتما در روزگار پسا کرونا، گردشگری با قطار را در نظر داشته باشید.

ایرانگردی
تصویری از راه آهن شیرگاه مازندران
پاییز باور نکردنی در ایستگاه راه آهن بیشه در درود لرستان

معماری گردی در شیراز 

گردشگری خلاق (creative tourism) حکم می کند که نگاه ما به صنعت گردشگری بیش از نگاه سنتی باشد. گردشگری معماری، گردشگری سلامت، گردشگری غذا، گردشگری موسیقی این ها بخشی از ظرفیت های جدید گردشگری است که باید در عصر پسا کرونا جدی گرفته شود. معماری گردی در شیراز را باید در نظر داشت.

فشن توریسم در شیراز

گردشگری زمستانی در ایران زیبا

گردشگری زمستانی در ایران گردشگری زمستانی به خصوص برای عاشقان اسکی، یکی از ظرفیت هار توریستی ایران در نیمه دوم سال است. تصویر زیر، عکسی متفاوت از رشته کوه های البرز را در یکی از روزهای برقی نشان می دهد که هندسه و شکوه جذابی دارد.

عکسی خیره کننده از شکوه زمستانی البرز ایران
عکسی بی نظیر از زمستان برفی شهر لاهیجان استان سرسبز گیلان
لوکیشن: اقامتگاه روستایی سی سن، آمل، مازندران
زمستان جنگل های ماسوله
شب های زمستانی غیر قابل وصف کندوان
روزهای برفی بوستان ملت در شهر رشت استان سرسبز گیلان
طبیعت زیبا و برفی سنگچال مازندران
مجتمع گل یخ در شمشک استان تهران

ایرانگردی در خلیج همیشه فارس

جنوب ایران به خصوص در زمستان، یکی از مقصدهای فوق العاده برای گردشگری سلامت و طبیعت گردی و ورزش های آبی هیجان انگیز است. عکس زیر، طبیعت زیبا و شگفت انگیز اعماق دریا در خلیج همیشه فارس را نشان می دهد و شما را به تماشای دیدنی های جزیره لاوان می برد. از کیش تا قشم در عصر پسا کرونا را باید جدی گرفت.

دنیای رنگارنگ ماهی های جزیره لاوان

شکم گردی در شمال ایران

یکی از فرصت های گردشگری در مناطق شمالی کشور، خرید سوغات و پوشاک و صنایع دستی شهرهای استان های گیلان و مازندران و گلستان است. رستوران های روستایی نیز گزینه های جذابی برای شکم گردها محسوب می شود. رستوران های سرولات و چابکسر و .. . محبوب مشتاقان طبیعت گردی است که قصد دارند کباب ترش و زیتون پرورده و دوغ محلی با ریحون و نعناع تازه را با چشم اندازهای عالی ببینند.

خاور خانوم از کارآفرینان گردشگری شمال ایران

فشن توریسم در نصف جهان

گردشگری مد یکی از مصداق های گردشگری خلاقانه است. فشن توریسم سبب شده تا ملاباشی اصفهان و کاشی کاری های کاخ گلستان تهران در کانون توجه گردشگران بین المللی ایرانگرد قرار بگیرد. خانه ملاباشی یا خانه معتمدی یکی از خانه های تاریخی اصفهان مربوط به زمان زندیه و قاجاریه است و در زمان ظل سلطان این کوچه و محل را ملاباشی که منجم ناصرالدین شاه بوده خریداری کرده است.

تمام کوچه و اطراف آن شامل اصطبل، آشپزخانه و خانه های دیگر بوده است. میرزا احمد ملاباشی مالک خانه، فاضل و عالم فقیه بوده و در اصفهان مصدر امور شرعی را داشته است. این خانه یک نهاد مذهبی- فرهنگی بوده و دارای ۱، حیاط بیرونی۲، اتاق کار ۳ ورودی مستقل بیرونی است و در جبهه غربی حیاط بیرونی فضای مستقلی به اتاق کار مالک و پذیرش مراجعین اختصاص داشته است، از هنر فلزکوبی بر روی چوب در این بنای تاریخی استفاده شده است.

ارسی های رنگارنگ چوبی خانه ملاباشی اصفهانی ها

خانه ملاباشی در اختیار بخش خصوصی است، یعنی بصورت سیستماتیک و میراث فرهنگی بلیط فروشی نداره، شما می‎تونید زمانی که اونجا رفتید، در بزنید و با سرایدار اونجا که پیرمرد مهربون اصفهانیه صحبت کنید و  با پرداخت هزینه(در تاریخ بهمن ۹۷،از ما ۱۵هزار تومان نفری گرفت اما خب نرخ مشخصی نداره متاسفانه) وارد خانه بشید.

پس ساعت خاص ورود نداره، ولی محض احتیاط بهتره تو ساعت‌های معمول مثل ۹ صبح تا ۵ عصر برید که کسی جواب بده.خانه ملاباشی در خیابان ملک، کوچه پشت بارو واقع شده استاین خونه تاریخی زیبا از بخش‎های مختلف اندرونی و بیرونی، حیاط و راهرو‎های بینظیر تشکیل شده و اتاق‎های زیبایی مثل اتاق شاه نشین، اتاق پذیرایی یا خواستگاری، اتاق آرایش و زایمان و … داره. اتاق شاه نشین این خونه هم با ارسی‌های ۹ تکه کمیابش( پنجره های چوبی) که از زیباترین ارسی های قدیمی هستن بسیار معروفه و اکثر عکسها در این اتاق گرفته میشود.

خانه ملاباشی اصفهان

مسجد نصیر الملک شیراز نیز به دلیل معماری باشکوه و کاشی کاری های رنگی، مقصد محبوب فشن توریست های جهان است. دختر بوسنیایی معروف در مسجد نصیر الملک را در عکس زیر مشاهده می کنید.

مسجد صورتی نصیر الملک شیرازی ها

ییلاق گردی در شمال ایران

در پسا کرونا، ییلاق گردی را فراموش نکنید. از شمال تا جنوب از شرق تا غرب.

طبیعت فوق العاده ماسوله گیلانی ها

از مقصدهای روستاگردی و ییلاق گردی در شمال ایران، روستای استخرگاه از توابع بخش رحمت آباد شهرستان رودبار (زیتون) می باشد. این روستا در ۳۵ کیلومتری مرکز شهرستان و در ۷۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. روستای بسیار زیبای استخرگاه که در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سر به فلک کشیده قرار دارد. دلیل نامگذاری این روستا به استخرگاه، به علت وجودداشتن ۲ استخر در این روستا است که یکی درضلع شرقی و دیگری درضلع غربی روستا می‌باشد.

استخرگاه به این نام خوانده شده است. استخرضلع شرقی روستا محل ذخیره آب زمینهای کشاورزی روستای دفراز میباشد.
.

تصویری از پاییز استخرگاه

اگر شما نیز مقصد گردشگری جذابی را در سال ۹۹ دیدن کردید، نظرات و دیدگاه های خود را کامنت کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود