۱۰ قانون مهم برای زندگی با فرد مبتلا به کوید ۱۹

۱۰ قانون مهم برای زندگی با فرد مبتلا به کوید ۱۹

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه موارد زیادی از بیماران مبتلا به کوید ۱۹ در خانه‌ها وجود دارند! بیماری کوید ۱۹ که به صورت فزآینده‌ای در سطح جهانی انتشار یافته است به مرحله‌ای رسیده که می‌توان گفت تقریباً در هر خانه یک بیمار کوید ۱۹ وجود دارد. پروفسور چاغری بوکه، متخصص بیماریهای عفونی و میکروب شناسی بالینی در مجموعه بیمارستانی آجی بادم در این رابطه می‌گوید:  با توجه به اینکه تقریباً ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کوید ۱۹ که به وسیله تست پی سی آر تشخیص داده می‌شوند در محیط خانه قابل مراقبت و درمان هستند، توجه به این واقعیت که این بیماری در محیط‌های بسته به سرعت انتقال می‌یابد امری حیاطی است. همچنین این امر باعث شده که ریسک‌های زندگی با فرد مبتلا به کوید ۱۹ در خانه مشترک را مورد بررسی قرار دهیم.

پروفسور چاغری بوکه متخصص بیماری‌های عفونی و میکروبیولوژی بالینی ۱۰ قانون مهم جهت زندگی با یک بیمار مبتلا به کوید ۱۹ را به شرح زیر توضیح میدهد .

حتما در اتاقهای جدا زندگی کنید

بیمار مبتلا به کوید ۱۹ باید در طول درمان در اتاق جداگانه بماند. درب این اتاق در تمام این دوران باید تا حد امکان بسته مانده و بیمار وعده‌های غذایی خود را بدور از بقیه افراد خانواده در این اتاق صرف نماید.

هنگام ورود به اتاق بایدحتماً از ماسک استفاده کنید

هیچ کس نباید وارد اتاق بیمار شود مگر اینکه واقعاً ضرورتی وجود داشته‌باشد. همچنین بیمار نباید به غیر از موارد ضروری اتاق را ترک نماید و در صورت لزوم ورود به اتاق بیمار، باید از ماسکی استفاده شود که بینی و دهان را کاملاً بپوشاند و این‌که از قانون استفاده از ماسک حتی برای یک لحظه نباید غافل شد و رعایت فاصله اجتماعی را نباید نادیده گرفت.

حمام باید پس از هر بار استفاده تمیز شود

در صورت امکان، حمام جداگانه‌ای برای بیمار در نظر گرفته شود تا بیمار به دور از باقی افراد خانواده بتواند نیازهای توالت و حمام خود را برآورده کند. اگر این امکان وجود ندارد، پس از استفاده از سرویس بهداشتی، سینک دستشویی، شیرآلات، سطوح و کف باید با یک ماده ضدعفونی کننده تمیز شود.

لباس و ظروف غذایی نباید مشترک باشد

لباس، کارد و چنگال و سایر موارد مانند لیوان آب که توسط بیمار مبتلا به ویروس کرونا استفاده می‌شود، نباید مشترک باشد. لباس او باید جداگانه در ماشین لباسشویی شسته شود، در حالی که ظروف غذا باید در ماشین ظرفشویی یا زیر آب روان با استفاده از مواد شوینده شسته شود.

دست های خود را پس از لمس سطوح مشترک بشویید

دست‌ها باید بلافاصله پس از تماس با هر سطحی در مناطق مشترک، قبل و بعد از غذا، بعد از حمام، قبل و بعد از پخت و پز و پس از تماس با اشیا در محیط‌های داخلی با آب و صابون شسته شوند. از مواد ضدعفونی کننده دست می‌توان برای بهداشت دست نیز استفاده کرد.

بیمار مبتلا به ویروس کرونا باید در خانه از ماسک استفاده کند

در صورت ضرورت رفتن به دستشویی یا اتاق‌های دیگر، بیمار مبتلا به ویروس کرونا باید از ماسک استفاده کند، به طوری که دهان و بینی را کاملاً بپوشاند.

سطوح مشترک باید مرتباً تمیز شود

دستگیره‌های درب، کلیدهای برقی و سایر سطوحی که ممکن است لمس شوند باید پس از هر بار تماس با ماده ضد عفونی کننده و شوینده تمیز شوند.

ضرورت استفاده از حوله جداگانه

از آنجا که حوله‌ها خطر انتقال ویروس را افزایش می‌دهند، باید در هر شرایط همه اعظای خانواده از حوله جداگانه استفاده کنند. به خصوص اگر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خانه وجود داشته باشد، هرگز نباید حوله مشترک شود. برای بیمار باید یک حوله جداگانه اختصاص داده شود و یا می‌توان از حوله کاغذی استفاده کرد. حوله‌های دستمال کاغذی و دستمال توالت را باید در یک کیسه جداگانه نگهداری کرده و پس از محکم بسته شدن کیسه، آنها را دور انداخت.

روبالشی ها باید هر روز عوض شوند

بالش‌های بیمار ویروسی کرونا باید هر روز عوض شود و در ماشین لباسشویی با حداقل ۶۰ درجه سانتیگراد شسته شود و لباس‌های تختخواب هر سه روز یک بار عوض شود و با حداقل ۶۰ درجه سانتیگراد شسته شود.

خانه باید به طور منظم تهویه شود

اتاق بیمار مبتلا به ویروس کرونا و سایر اتاقهای خانه باید به مدت چند دقیقه روزانه تهویه شوند. همچنین، اعضای دیگر خانواده باید از دیدار با بیمار اجتناب کنند. زیرا یکی از دلایل سرایت بیماری همین دیدارها با بیمار میتلا به کوید ۱۹ است.

متخصص بیماریهای عفونی و میکروبیولوژی پروفسور چاغری بوکه افزود: این تدابیر برای مدتی پس از اعلام منفی بودن جواب تست کرونا نیز باید ادامه یابد. در صورت عدم انجام تست حداقل به مدت ۴۸ ساعت پس از عدم مشاهده علایم بیماری و ۱۴ روز بعد از مشاهده اولین علایم بیماری باید ادامه یابد. هر چند باید توجه کرد که گاهی ممکن است ویروس بعد از یک مدت طولانی از بدن دفع شود.

درخواست مشاوره

بیمارستان بین‌المللی آجی بادم با بیش از ۲۵ شعبه در سراسر ترکیه کلیه خدمات درمان بیماری‌های قلبی-عروقی (نارسایی‌های قلبی) را به بیمارانی ارائه می‌دهد که قصد دارند به این کشور سفر کنند. برای اطلاع از خدمات بیمارستان ACIBADEM با کارشناسان این بیمارستان در ارتباط باشید. آن‌ها به فارسی پاسخ شما را خواهند داد. همچنین پروفسور دوهان فاتح بیراک، فوق تخصص قلب و عروق بیمارستان آجی بادم روند درمان شما را بررسی خواهد نمود.

راه‌های ارتباطی

ایمیل:  KDAF@acibadem.com

تلگرام:  @acibadem_iran

واتساپ: ۹۰۵۴۲۷۸۴۹۳۱۳+

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود