جزییات دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی

جزییات دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی

گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیکی یکی از گواهی هایی است که هموطنان در ۳۱ استان کشور به منظور استخدام در مراکز دولتی یا خصوصی و هم چنین تکمیل فرآیند مهاجرت و مسائلی از این دست، درخواست می کنند و بخشی از مراجعات به پلیس+۱۰ را تشکیل می داد.

اکنون از نیمه دوم سال کرونایی ۹۹، صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری امکان پذیر شده است. برخی از فرآیندها در کشور که پیش تر سنتی و حضوری بود، در سایه کرونا، الکترونیکی شد که صدور کد بورس از آن جمله بود.

انتظار می رود پسا کرونا، روند گسترش توسعه دولت الکترونیک و قوه قضاییه اینترنتی را تسریع و تسهیل کند. به منظور هوشمندسازی دستگاه عدلیه ایران، گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیکی در طی ۲۴ ساعت صادر می شود.

مراجعه حضوری هم نیاز ندارد و بر خلاف رویه سنتی قبل، چند روز زمان نمی برد. سامانه صدور الکترونیکی گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیکی توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه راه اندازی شده و ارتباطی به وزارت اطلاعات یا دولت ندارد.

برای بسیاری از فعالیت های اقتصادی و مالی و ثبت شرکت، گواهی عدم سوء پیشینه نیاز است که اکنون در عرض ۲۴ ساعت بر خلاف رویه ۷ تا ۱۰ روزه پیشین، صادر می شود.

برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بایستی کد ثنا داشته باشید. بایستی به سامانه جامع خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کرده و با پرداخت ۲۰۰ هزار ریال، گواهی عدم سوء پیشینه برای شما صادر می شود.

این گواهی الکترونیکی است و برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نیازی به مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ یا مراکز خدمات قضایی ۳۱ استان کشور نیست. اصالت گواهی های صادر شده توسط سامانه عدل ایران قابل راستی آزمایی است.

درگاه خدمات الکترونیک قضایی بخشی به نام ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه دارد.

برای ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه بایستی در سامانه ثنا ثبت نام کرده و کد و رمز عبور داشته باشید.

گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیکی
برای ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیکی بایستی کد و رمز عبور از سیستم ثنا دریافت کنید

احراز هویت غیر مجازی نیز در سامانه ثنا ارائه شده است.

اکنون اصالت ضمانت نامه های ریالی و ارزی که توسط بانک ها برای اشخاص حقیقی یا حقوقی نیز صادر می شود، از طریق درگاه اینترنتی همان بانک صادر کننده، قابل راستی آزمایی است که فرآیند برگزاری مناقصات و مزایدات را تسهیل می کند. پس برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از نیمه دوم سال ۹۹ به بعد، صرفا به عدل ایران دات آی آر مراجعه کنید.

گواهی عدم سوء پیشینه صادر شده برای اشخاص حقیقی در کشور، قابل پرینت و ارائه به دفاتر ترجمه رسمی قوه قضاییه در سراسر کشور است. اصالت برگه نیز توسط لینک استعلام گواهی عدم سوء پیشینه قابل راستی آزمایی خواهد بود.

گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی عدم سوء پیشنه منوط به ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه است

سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی که ثنا نامیده می شود در نشانی: sana.adliran.ir در دسترس است. سامانه احراز هویت ثنا (SANA AUTHENTICATION) نیز در نشانی: eblagh1.adliran.ir در دسترس است. بر اساس ماده ۶۵۵ آیین دادرسی کیفری، نسخه الکترونیک گواهی عدم سوء پیشینه، معتبر است برای ترجمه رسمی و نیاز به مهر ندارد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود