بررسی انواع ویزاهای کاری آمریکا و شرایط آن

بررسی انواع ویزاهای کاری آمریکا و شرایط آن

ویزاهای کاری آمریکا یکی از محبوب ترین نوع ویزاهای کاری در جهان است. مثل ویزای کاری استرالیا، نیوزلند، کانادا و هم چنین بلو کارت های اروپا. ویزای کاری آمریکا همواره مورد استقبال علاقمندان به کار در خارج از کشور بوده است.

در عصر جو بایدن، انتظار می رود با لغو تراول بن، صدور ویزاهای گردشگری و تحصیلی برای ایرانیان، تسریع و تسهیل شود. اگر چه هنوز کرونا، وضعیت سختی را پیش روی اقتصاد و فرآیند صدور ویزای آمریکا توسط کنسول های این کشور در سراسر جهان، قرار داده است. ویزاهای کاری آمریکا متنوع است.

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق همسر و خویشاوندان درجه اول است که منجر به دریافت گرین کارت می شود. مهاجرت به آمریکا از طریق پیشنهاد کاری. روش دیگری است. سخت است اما غیر ممکن نیست.

مخصوصا برای افرادی که گواهی نامه های صلاحیت حرفه ای تخصصی بین المللی مثل (PMP و NEBOSH و غیره) دارند و به نوعی در حوزه های تخصصی ساینس مثل بیگ دیتا ها و هوش مصنوعی در صنعت فناوری اطلاعات یا نانو فعالیت دارند.

بایستی به منظور دریافت ویزای کاری آمریکا، بایستی توسط یک کارفرمای آمریکایی معتبر با شماره مالیاتی و کسب و کار شفاف قابل راستی آزمایی، دعوت نامه بگیرید.

پیشنهاد کاری داشته و کارفرما ثابت کند که پول لازم برای پرداخت حقوق شما طبق قانون کار دارد. پس از انتشار آگهی استخدام به صورتی که در قانون مقرر شده، اثبات کند که نتوانسته موقعیت کاری مد نظر با افراد مقیم آمریکا را پر نماید.

انواع ویزاهای کاری آمریکا

  • ویزای کاری H1 عمومی ترین نوع ویزای کاری آمریکا بوده و متقاضی این ویزا بایستی تخصص لازم در لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا را دارا و اثبات کند. پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای معتبر آمریکایی، شرط لازم دریافت ویزای اچ وان است. بایستی اداره مهاجرت آمریکا، پیشنهاد شغلی کارفرمای آمریکایی را تایید کند. مدت اعتبار ویزای اچ وان ۱۲ ماه و قابل تمدید است.
  • ویزای کاری H1B مشابه H1 است با این فرق که اعتبارش ۳۶ ماه است. دارنده ویزای اچ وان بی بایستی مدرک کارشناسی داشته و منجر به اخذ گرین کارت می شود و دولت آمریکا به ۶۵۰۰۰ نفر در سال چنین ویزایی می دهد.
  • ویزای H1B1 فرق کوچکی با ویزای قبلی دارد که شامل حال ایرانیان نیست. ویزای EB3 در واقع EMPLOYMENT-BASED بوده و برای غیر متخصصان است. چون EB-1 برای متخصصان و کسانی است که جوایز یا تقدیرنامه های بین المللی قابل راستی آزمایی معتبر داشته باشند. برای تصاحب مشاغلی که نیاز به Skilled Worker است ارائه شده است و باید بتوانید صلاحیت خود را اثبات کنید.
  • ویزای کاری J1 آمریکا برای ایرانیان برای متقاضی تحقیق و تدریس به صورت J1 صادر می شود. برای موضوعات فرهنگی و آموزشی است.
  • سری ویزاهای کاری P از P1 تا P4 کوتاه مدت و غیر مهاجرتی (NON IMMIGRANT VISA) است و صرفا برای ورزشکاران و هنرمندان که در سطح بین المللی شناخته شده باشند صادر می شود.
  • سری ویزاهای E از ویزاهای کاری آمریکا است که برای امور بازرگانی و شرکت های خاص صادر می شود. برای ایرانیان صادر نمی شود.
  • سری ویزاهای R از ویزاهای کاری آمریکا است که برای مبلغ مذهبی و فرهنگی صادر می شود.
  • سری ویزاهای L برای فعالان رسانه ها و خبرنگاران صادر می شود و بایستی دعوتنامه شغلی داشته باشید و شرایط اخذ ویزاهای آمریکا مثل تمکن مالی را داشته باشید.
ویزای EB-1 ویزای کاری آمریکا برای نخبگان و متخصصان با جوایز و امتیازات بین المللی قابل توجه است

اطلاعات مربوط به ویزاهای آمریکا را در سایت اداره امور شهروندی و مهاجرتی کشور در درگاه USCIS.gov بدست آورید که اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان دریافت ویزاهای کاری آمریکا به منظور دریافت گرین کارت از سال ۲۰۲۱ میلادی به بعد قرار می دهد.

ویزاهای کاری آمریکا
سایت اداره مهاجرت آمریکا

یادتان باشید که چیزی به نام مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای دانشجویی نداریم و صرفا داشتن ویزای دانشجویی آمریکا، منتهی به گرین کارت آمریکا نمی شود. برای اخذ ویزای دانشجویی امریکا، داشتن آیلتس ۷ به بالا و تافل اینترنتی ۹۰ از ۱۲۰ و مدرک GRE-GMAT متناسب با رشته تحصیلی اپلای شده، مورد نیاز خواهد بود.

سایت معرفی ویزاهای گردشگری آمریکا

برای دریافت ویزای گردشگری آمریکا به نشانی: https://travel.state.gov/content/visas مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود