اشک‌ها و لبخندها برای کودک گچ کار خواننده؛ داستان «مجید معظمی»

اشک‌ها و لبخندها برای کودک گچ کار خواننده؛ داستان «مجید معظمی»

مجید معظمی پسر ۱۴ ساله اهل کردستان است که به عنوان خواننده در فصل دوم مسابقه استعدادیابی عصر جدید به کارگردانی احسان علیخانی، حضور یافت. او نتوانست به فینال عصر جدید راه یابد اما ایران، با یک استعداد دیگر آشنا شد.

مجید معظمی، دیشب یعنی یکشنبه ۵ بهمن موفق شد با اجرای موفق دیگر، با ۴ ستاره سفید داوران عصر جدید در مرحله نیمه نهایی روبرو شود و بتواند یکی از ستاره های عرصه خوانندگی در فصل دوم باشد.

در فصل قبلی عصر جدید نیز کودکی به نام «پارسا خائف» موفق شد به مرحله فینال عصر جدید راه یابد. مجید معظمی چند ماه پیش در دومین اجرای قسمت دوازدهم مرحله مقدماتی عصر جدید روی صحنه رفت و ۴ رای سفید داوران را از آن خود کرده بود.

مجید معظمی که در دی ماه امسال، ۱۴ سال می شود، از طریق گچ کاری به همراه پدرش. امرار معاش دارد. او گفته که اوستاکار وی، استعداد خوانندگی وی را کشف کرده و کمک کرده تا وارد عرصه موسیقی و خوانندگی شود.

احتمالا همه مخاطبان و تماشاگران برنامه استعدادیابی عصر جدید فارغ از همه انتقاداتی که به این برنامه وارد است، از اینکه یک کودک ۱۴ ساله اهل کردستان ایران بیاید و با صدای خوش ، استعداد ناب خود را به میلیون ها هموطن نشان دهد، خوشحال و احساس وجد و افتخار دارند.

ما همه از این که مجید معظمی و یا مجید معظمی ها بتوانند به تلویزیون بیاید و استعداد خود را نشان دهند و موردحمایت مادی و معنوی قرار بگیرند، خوشحالیم.

اما نکته ای که درباره مجید معظمی نباید غفلت شود آن است که احسان خان علیخانی، مجری برنامه عصر جدید، هیچ وقت از اینکه مجید معظمی، کودک کار است و طبق قانون کار و طبق حقوق بشر و طبق حقوق کودک سازمان ملل، نباید کار کند، اعتراض نکرد.

حتی دیشب، احسان علیخانی در پرسش هایی درباره کسب و کار و زندگی و خانواده زحمتکش مجید معظمی، درباره اینکه مجید معظمی، کودک کار است، مطلبی ارائه نکرد و بعضا او را تحسین هم کرد!

مصطفی اسدی، مدیر برنامه های مجید اسدی است و گویا در موفقیت ایشان در عرصه خوانندگی و موسیقی، نقش وافری ایفا کرده است.

ایکاش مصطفی اسدی و کلا افرادی که مجید معظمی را حمایت کردند و برای ایشان در ماه های اخیر، لوح تقدیر ارسال کردند، به این موضوع هم توجه میکردند که مجید معظمی نباید در سن ۱۲-۱۳ سالگی، کار ساختمانی بکند و او باید به عنوان یک کودک، از حقوق کودک بهره مند شود.

حقوق کودک، کار اجباری کودکان را نهی و محکوم می کند و قانون کار نیز کار کودکان را رد می کند. امکان بیمه شدن کودکان به صورت خویش فرما و اجباری توسط کارفرما وجود ندارد چرا که اصولا، کودک ، نباید کار کند که مشمول قانون کار و مشمول قانون تامین اجتماعی شود.

افراد زیر ۱۸ سال، نباید مشغول به کار شوند و اموزش رایگان، حق مسلم آنهاست. چه در تهران چه در کردستان و سیستان. شهردار تهران در سال ۹۸ گفته بود که بیش از ۴۰۰ هزار کودک کار در ایران داریم. احتمالا رقم ها بیش از این است.

امیدواریم تلویزیون به عنوان رسانه ملی ایرانیان، به حقوق کودکان ایران بیش از پیش در برنامه سازی ها و ارائه محتوا توجه کند. شایسته است که رئیس رسانه ملی همانطور که از اهانت به رئیس جمهوری عذرخواهی می کند، ازاینکه احسان علیخانی در برنامه پربیننده اش، به تحسین کار و شغل مجید معظمی پرداخت نیز توضیحاتی ارائه دهد.

اینستاگرام مجید معظمی

مجید معظمی از زمان حضور در عصر جدید، با افزایش فالوئر مواجه شده است. مجید معظمی ۷۰ پست گذاشته و تا زمان تنظیم این گزارش، بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشت. اینستاگرام مجید معظمی در نشانی: @majidmoazami.original قرار دارد. مجید معظمی در تلگرام نیز در نشانی: @majidmoazami_music حضور دارد.

 

مجید معظمی
اینستانوشته ای از مجید معظمی که استایل وی را در مرحله نیمه نهایی فصل دوم عصر جدید نشان می دهد
استودیو آوای سلطانی در تنظیم ترانه های مجید معظمی همکاری دارد

مجید معظمی نتوانست به فینال فصل دوم عصر جدید که اسفند ۹۹ در تهران برگزار می شود و به صورت زنده پخش خواهد شد، راه یابد. اما امیدواریم، حضورش ، تلنگری به مسئولان برای حمایت از استعدادهای ناب ایران و تاملی بر ما بر حمایت از کودکان و جدی گرفتن چالشی به نام کودک کار در ایران عصر ۱۴۰۰ باشد.

فرقی نمی کند، مجید معظمی به عنوان کودک گچ کار، مشغول به فعالیت در کار ساختمانی در کردستان باشد یا به عنوان خواننده خوش صدای موسیقی پاپ، در مجالسی مشغول به خواندن شود و درآمد کسب کند. او باید از حقوق کودکان بهره مند شود و حقوق کودک، کار کودک را نهی می کند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۴ نظر

ورود

  • مهدی بهمن ۷, ۱۳۹۹

    واقعا این صدای مضخرف چرا باید تا این مرحله میومد بالا

    • امیر بهمن ۷, ۱۳۹۹

      تو بلدی بخون…?

    • ناشناس بهمن ۸, ۱۳۹۹

      تو خوبی خخخخ

    • محیا بهمن ۱۱, ۱۳۹۹

      میخوای تو بخونی ….چرت و پرت نگو بیخود..مجید تو قلبمی♡♡♡♡♡♡

    • من آذر ۲۳, ۱۴۰۰

      ببینید انسان محترم ایشون یک فرد توانمند و با استعدادی هستند لطفا راجع به آقا مجید کوچولو درست صحبت کنید

  • س بهمن ۸, ۱۳۹۹

    عالی بود … پسر راهتو ادامه بده بدون توجه ب حرفای نا امید کننده اطرافیانت

  • ناشناس بهمن ۸, ۱۳۹۹

    تو خوبی خخخخ

  • احمد بهمن ۸, ۱۳۹۹

    کرد نیست، ترک هست، توی کردستان ترک زبان زیاد داریم، ایشون ترک آذربایجانی هستن

  • محیا بهمن ۱۱, ۱۳۹۹

    میخوای تو بخونی ….چرت و پرت نگو بیخود..مجید تو قلبمی♡♡♡♡♡♡

  • زینب 14 مازندران بهمن ۱۳, ۱۳۹۹

    مجید ….تو جونمی..خیلی دوستت دارم..نباید حذفت میکردن…منم ی روستایی هستم .مجید ی آه از ته دل بکش تا آهت بگیره دامنشونو. .مجید وقتی واس فینال رفتی بخونی اصلا بهشون رو نده …اگ دیدی علیخانی با اون لحنی و داره…داره میخنده تو اصلا نخند.. مجید .جانمی.

  • زینب 14 مازندران بهمن ۱۳, ۱۳۹۹

    مجید ….تو جونمی..خیلی دوستت دارم..نباید حذفت میکردن…منم ی روستایی هستم .مجید ی آه از ته دل بکش تا آهت بگیره دامنشونو. .مجید وقتی واس فینال رفتی بخونی اصلا بهشون رو نده …اگ دیدی علیخانی با اون لحنی ک داره…داره میخنده تو اصلا نخند.. مجید .جانمی.

  • Narges اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۰

    مجید خودش گفته به گچ کاری علاقه داره و دوست داره کار کنه شایدم جلو دوربین اینو گفته ولی اینو گفت و امیدوارم با کشف کردن استعدادش دیگه لازم نشه که کار کنه…

  • علی مرداد ۶, ۱۴۰۰

    حرف زیادی نزن تو بلدی بخون مهدی خیلی هم صداش عالیه مجید معظمی

  • افرینننننننن به پسر خوب داداش جونم براتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم کرد نیستم اما طرفداراتم آذر ۲۳, ۱۴۰۰

    افرینننننننن به پسر خوب داداش جونم براتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم کرد نیستم اما طرفداراتم