مرد ژاپنی که برای هیچ کاری نکردن پول می گیرد

مرد ژاپنی که برای هیچ کاری نکردن پول می گیرد

شوجی موریموتو شغلی دارد که خوب تر از آن به نظر می رسد که واقعی باشد.

در سال ۲۰۱۸ این مرد ۳۷ ساله ی ژاپنی در توییتی از آمادگی خود برای استخدام شدن خبر داد اما نه به شکل متعارفش.

خدمات پیشنهادی موریموتو چیزی بیشتر از همراهی در غذا خوردن و نوشیدن و دادن جواب های ساده نبود. اما او از آن زمان ۳ هزار بار استخدام شده است.

پیشنهاد موریموتو برای «هیچ کاری نکردن» چیزی نیست که انتظار پول دادن در ازای آن را داشته باشید. در حقیقت او کارهای روزمره ی آدم ها را انجام می دهد، کارهایی که بسیار ساده هم هستند.

از ایستادن به جای کسی در صف گرفته تا غذا خوردن با مشتریان، موریموتو در ازای مبلغ اندکی به انجام پیش پا افتاده ترین کارها کمک می کند.

گرچه موریموتو در ابتدا خدمات خود را رایگان ارائه می کرد و تنها هزینه ی ایاب ذهاب و خورد و خوراک را می پذیرفت، اما بعدها برای آنکه دیگر مجبور به کار با کسانی که وقتش را تلف می کنند نشود، به گرفتن پول از مشتریانش روی آورد.

استخدام موریموتو حالا حدود ۹۶ دلار هزینه دارد.

موریموتو برای کارهای جدی مثل مشایعت کسی که درخواست طلاق داده و گوش دادن به اعترافات یک قاتل استخدام شده، اما سابقه ی استخدام شدن برای کارهای سبک تری مثل رفتن به پیاده روی و ژست گرفتن برای عکس را هم دارد.

موریموتو به مشتریان خود تنها گوش می دهد و خدمت بیشتری به آن ها ارائه نمی کند.

او دراینباره گفته: «من دوست یا آشنای مشتری نیستم. از چیزهای آزاردهنده ای که در روابط شخصی وجود دارد آزادم اما می توانم تنهایی آدم ها را کمتر کنم. شاید برای خودم هم همینطور باشد.»

موریموتو بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه اوزاکا در رشته ی فیزیک، کاری در حوزه ی چاپ و نشر پیدا کرد اما احساس می کرد این شغل ارضایش نمی کند، به خصوص وقتی یک بار رئیسش به او گفت: «بود و نبودت در اینجا یکی است.»

موریموتو کمی پیش از آنکه به طور مستقل کار کند، خود را غرق در آثار نیچه، فیلسوف بزرگ کرده بود.

مطالعه ی آثار نیچه باعث شد او ارزیابی مجددی از زندگی خود داشته باشد و فایده ی ادامه ی تلاش های بی پایانش در شغل فعلی اش برایش زیر سؤال رود.

بیشتر درخواست ها از موریموتو از سمت زنان جوانی است که از شب ها به تنهایی بیرون رفتن ترس دارند.

دیگر درخواست ها هم از سوی مردانی است که به دنبال یک همراه در فعالیت هایی هستند که از انجام دادن به تنهایی آن ها خجالت می کشند، مثل سر زدن به یک «فروشگاه بامزه».

موریموتو حالا نزدیک به ۲۷ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

توییت اصلی او که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد بیشتر از ۵۰ هزار لایک دریافت کرده و نزدیک به ۲۱ هزار بار ریتوییت شده است.

او در توییتر خود معمولاً گزارش رسانه ها درباره ی شغلش و تعریف و تمجیدهای صورت گرفته از سوی کاربران سرتاسر دنیا را به اشتراک می گذارد و همینطور جزئیات کارهایی که به تازگی انجام داده است.

موریموتو حتی سوژه ی یک فیلم مستند هم بوده که سال گذشته از تلویزیون توکیو پخش شد. او ۳ کتاب هم نوشته و یک نسخه ی مانگا گونه از خود هم ساخته است.

زندگی برای موریموتو که دارای همسر و فرزند است، به کلی تغییر کرده است.

او می گوید: «مثل خواب می ماند.»

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رضا بهمن ۱۲, ۱۳۹۹

    چقدر شبیه من فکر می کند