با مواد طبیعی و سالم شوینده صورت درست کنید

با مواد طبیعی و سالم شوینده صورت درست کنید

هوای سرد، اضطراب و محصولات پوستی معطر می توانند سلامت پوست ما را تحت تأثیر قرار دهند. استفاده از ماسک های صورت طبیعی و خانگی می تواند به حفظ طراوت و استحکام پوست ما کمک کند. همه ی بخش های روتین مراقبت از پوست خود را با استفاده از مواد طبیعی که در آشپزخانه ی همه ی ما پیدا می شوند می توانید انجام دهید.

در ادامه شما را با چند شوینده صورت طبیعی آشنا خواهیم کرد.

۱- تونر با گوجه فرنگی و خیار

یک خیار کوچک و یک گوجه فرنگی بزرگ را با استفاده از دستگاه مخلوط کن پوره کنید. بعد از آن می توانید این ترکیب را حداکثر تا ۳ روز در یک ظرف دردار در یخچال نگه دارید. برای استفاده از آن کافی است پوره ی گوجه فرنگی و خیار را با استفاده از یک پد پنبه ای به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید حداکثر ۵ دقیقه روی پوست تان بماند و سپس با آب گرم پوست خود را بشویید.

آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به پوست در مقابله با هر گونه رادیکال آزادی کمک می کنند، امری که به حفظ سلامت و استحکام پوست کمک می کند.

۲- اسکراب صورت با گوجه فرنگی

یک عدد گوجه فرنگی را خرد کنید و یک و نیم قاشق چایخوری شکر داخل آن بریزید. با اسکراب به دست آمده صورت خود را به آرامی با انجام حرکات مدور ماساژ دهید. مراقب باشید آن را خیلی محکم به پوست تان نکشید چون ممکن است پوست تان را کمی تحریک کند. بعد از آن صورت تان را با آب گرم بشویید تا همه ی گوجه فرنگی ها و شکرها پاک شوند.

تهیه ی این لایه بردار زمان زیادی نمی برد و استفاده از آن ساده است. به همین دلیل گزینه ی بسیار مناسبی برای رسیدگی به پوست خود پیش از خواب است تا جان دوباره ای به آن دهید.

۳- محکم کننده ی پوست با  انگور و تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ را با ۷ حبه انگور در مخلوط کن هم بزنید. مطمئن شوید آنقدر باهم مخلوط شده اند که همه ی روغن هسته های انگور درآمده باشد. وقتی ترکیب انگور و تخم مرغ کف کرد با استفاده از یک برس صورت آن را به صورت و گردن خود بمالید. برای این کار برس را با حرکات رو به بالا روی پوست بکشید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند و پس از آن صورت و گردن خود را بشویید.

۴- شوینده ی ترمیمی با خمیر مایه خشک

یک قاشق غذاخوری خمیر مایه خشک را در ۲ قاشق غذاخوری شیر گرم حل کنید. ترکیب به دست آمده را به آرامی به صورت خود بمالید اما مراقب باشید آن را به چشم ها نزنید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست تان بماند و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

خمیر مایه باعث آبرسانی پوست و تولید کلاژن می شود، یعنی پوست را به مدت طولانی تری محکم نگه می دارد.

۵- اسکراب با بادام و مایونز

یک چهارم پیمانه بادام را با مخلوط کن آسیاب کنید و سپس بادام آسیاب شده را با یک هشتم قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست تان بماند و سپس با آب گرم پوست خود را بشویید.

این اسکراب برای پوست های بسیار خشک مناسب است چون مایونز پوست را تغذیه می کند و بادام سلول های مرده را پاک می کند.

۶- اسکراب کیوی

یک عدد کیوی پوست کنده و له شده را با ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید. با استفاده از انگشتان خود ترکیب به دست آمده را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه با حرکات مدور به صورت خود بمالید. پس از آن پوست خود را با آب گرم بشویید.

کیوی مملوء از اسیدهای آمینه و ویتامین سی است که می توانند به کاهش چربی درون پوست کمک کنند. شکر قهوه ای مثل یک لایه بردار عمل می کند و هر پوست مرده ای را پاک می کند. در عین حال روغن زیتون از خاصیت ضد باکتریایی برخوردار است و پوست را قوی نگه می دارد.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود