پناهگاهی در تایلند که برای سگ های معلول ویلچر می سازد

پناهگاهی در تایلند که برای سگ های معلول ویلچر می سازد

عکس ها تماشایی اند. یک دسته سگ را با چهره ای هیجان زده در حال انجام پیاده روی روزانه ی خود در پناهگاهی در تایلند نشان می دهند. این سگ ها اما معلول اند و بدن شان به چرخ هایی متصل شده که تکیه گاه پاهای ناتوان عقبی شان هستند.

این ۲۷ سگ که اغلب آن ها قربانی سوانح هستند در پناهگاهی در استان چونبوری تایلند تحت مراقبت پزشکی قرار دادند تا سلامت خود را بازیابند.

وقتی جاده ی سنگلاخی را برای انجام ورزش روزانه شان با ویلچرهای خود طی می کنند شاد و سرزنده به نظر می رسند.

کریستوفر چیدیچیمو یکی از مسئولین پناهگاه می گوید: «تقریباً انگار نمی دانند که معلولیتی دارند و اولین باری که آن ها را در ویلچر می گذارید بدون آنکه نیازی به آموزش داشته باشند خود از آن استفاده می کنند.»

این پناهگاه که توسط بنیادی به نام «کسی که سگ ها را نجات می دهد» اداره می شود، توسط فردی سوئدی به راه افتاد که در سال ۲۰۰۲ به چونبوری نقل مکان کرد و به قدری از وضعیت نامناسب سگ های خیابانی این منطقه شوکه شد که شروع به مراقبت از این سگ ها بعد از کار خود کرد.

اما حالا معلوم نیست این پناهگاه در آینده چه سرنوشتی خواهد داشت چرا که همه گیری کرونا باعث کاهش ۴۰ درصدی مبالغ اهدایی به این پناهگاه شده و تعداد بازدیدکنندگان خارجی آن را هم کاهش داده است.

چیدیمو یکی از مسئولین پناهگاه می گوید: «مبالغ اهدایی برای این پناهگاه بسیار مهم اند و داوطلب ها و بازدیدکننده ها هم به همان اندازه اهمیت دارند. چون وقتی به اینجا می آیند پیام ما را به گوش دیگران هم می رسانند.»

این پناهگاه روزانه بیشتر از ۱،۳۰۰ دلار را خرج مراقبت از ۶۰۰ سگ و تغذیه ی ۳۵۰ سگ دیگر می کند که در خیابان ها زندگی می کنند.

کسانی که داوطلبانه برای این پناهگاه کار می کنند از سگ های فلج و معلول مراقبت می کنند. یکی از کارهایی که برای مراقبت از این سگ ها انجام می شود برگزاری جلسا فیزیوتراپی است. یک پویش ماهانه هم برای عقیم سازی سگ های خیابانی برگزار می شد که کمبود منابع مالی آن را به حال تعلیق درآورده است.

تایلند طبق برآوردهای صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۸۰۰ هزار گربه و سگ خیابانی داشت که پیش بینی می شود اگر اقداماتی در جهت کنترل جمعیت این حیوانات خیابانی صورت نگیرد، تعداد آن ها تا سال ۲۰۲۷ به ۲ میلیون و ظرف ۲۰ سال آینده به ۵ میلیون برسد.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • نرگس اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲

    چقد انسان بودن قشنگه