اگر به خاطرات سیاسی علاقه دارید خواندن این ۵ کتاب را از دست ندهید

اگر به خاطرات سیاسی علاقه دارید خواندن این ۵ کتاب را از دست ندهید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در زندگی افراد بزرگ و مشهور چه اتفاقاتی افتاده است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد دوست دارند جواب آن را بدانند. در این مقاله ما به معرفی پنج کتاب پرداخته‌ایم که اطلاعات زیادی درباره سیاست از طریق روایت خاطرات و حتی داستان‌ها به شما خواهد داد و نکات جالبی درباره زندگی افراد بزرگ برملا خواهد کرد.

۱-حقایقی که باید گفت

در دنیای امروز که همچنان شاهد انواع و اقسام تبعیض‌ها و خشونت‌هاست، انتخاب یک زن سیاهپوست با ریشه آفریقایی و آسیایی به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا انتخاب شجاعانه‌ای بود. با رای آوردن جو بایدن، کامالا هریس به عنوان اولین زن در تاریخ آمریکا شناخته شد که توانسته بعد از داشتن پست‌های مهمی مثل سناتور کنگره و دادستان کل کالیفرنیا، به معاونت ریاست جمهوری برسد. همین مسئله هم تاکنون جرقه‌های امید را در دل هزاران نفر از آمریکایی‌های طرفدار برابری روشن کرده است. اما کامالا هریس کیست؟

کتاب «حقایقی که باید گفت» نوشته کامالا هریس علاوه بر اینکه شخصیت این زن را به شما معرفی می‌کند، یک افشاگری شجاعانه از شرایط امروز آمریکاست؛ شرایطی که منجر مشکلات بسیاری در سراسر این کشور شده و گریبان عده زیادی را گرفته است. هریس در این کتاب سرگذشت خودش را از کودکی تا بزرگسالی شرح می‌دهد و از تمام چیزهایی حرف می‌زند که سکوت کردن در برابر آن‌ها جایز نیست. اگر علاقمند به خواندن خاطرات سیاسی هستید و دوست دارید از این زن تاثیرگذار بیشتر بدانید، کتاب جذاب و خواندنی حقایقی که باید گفت از نشر نون را تهیه کنید. نوشتار این کتاب هم مثل بیان کامالا هریس گیر و روان است.

۲-من ملاله هستم

طالبان در طول تاریخ معاصر مرتکب جنایت‌های فجیعی شده‌اند که نباید به هیچ وجه فراموش شوند. یکی از این جنایت‌ها در حق دختر چهارده ساله‌ای اتفاق افتاد که در اتوبوس نشسته بود و می‌خواست برای دریافت ساده‌ترین حق خودش و هر کودک دیگری، یعنی آموزش و تحصیل به مدرسه برود. طالبان وارد اتوبوس شدند، به سر این دختر شلیک کردند و بعد هم مسئولیت این کار را به عهده گرفتند؛ دختری که ترور شد ملاله یوسف‌زی بود که خوشبختانه توانست زنده بماند. در این مطلب می‌توانید حقایقی جالب درباره این دختر را بخوانید.

ملاله متولد ۱۹۹۷ در پاکستان است. یک دختر روشن با فکری باز که برای دفاع از حق آموزش و تحصیل کودکان ساکت ننشست و در این راه آزار زیادی دید؛ نه تنها خودش بلکه پدرش هم هدف ترور طالبان قرار گرفت. با وجود این ملاله از پا ننشست و برای گرفتن حق خود جنگید. نتیجه این اتفاق تاسیس بنیادی به نام بنیاد ملاله شد که هر ساله در کشورهای جهان سومی مدارس و سیستم آموزشی ایجاد می‌کند و به راهش برای از بین بردن نادانی ادامه می‌دهد. ملاله سرگذشت اتفاقاتی را که برایش افتاد، در کتاب خواندنی «من ملاله هستم» به رشته تحریر درآورد. کتابی که خواندن آن حرف‌های نشنیده زیادی را برملا خواهد کرد.

۳-آخرین دختر

نادیا مراد متولد ۱۹۹۳ است؛ یک دختر ایزدی که در روستای محروم کوچو زندگی می‌کرد. زندگی نادیا با وجود سختی‌هایش آرام بود. نادیا آرزوهای خودش را داشت، می‌خواست معلم شود، یک آرایشگاه هم برای خودش داشته باشد؛ اما در سال ۲۰۱۴ زندگی او و تمام مردم روستای کوچو برای همیشه عوض شد. داعش به روستا حمله کرد و با یک نسل کشی فجیع مردم را از بین برد. نادیا به مدت سه ماه اسیر داعش بود و وحشتناک‌ترین کابوس‌های واقعی را تجربه کرد؛ انواع رفتارهای وحشیانه نسبت به او انجام شد تا اینکه یک روز توانست فرار کند.

نادیا مراد بعد از فرار از دست داعش به آلمان رفت و به جای سکوت انتخاب کرد تا حرف بزند و صدای فجایع داعش را بلندتر از همیشه به گوش جهانیان برساند. او در سال ۲۰۱۷ زندگی‌نامه خود را در کتابی به نام «آخرین دختر» منتشر کرد. او در این کتاب تک تک جنایت‌های ضد بشری داعش را به تصویر کشید و اعلام کرد که دختران را به عنوان برده‌های جنسی به سربازان و فرماندهانشان هدیه می‌دادند. داعش به دختران تجاوز می‌کرد و آن‌ها را مورد انواع آزار قرار می‌داد. کتاب آخرین دختر، تنها سرگذشت نادیا مراد نیست؛ بلکه سرگذشت هزاران دختری است که بسیاری از آن‌ها فرصت گریختن پیدا نکردند.

۴-خبر خوان

اگر دوست دارید در میان خاطرات سیاسی، گذری هم به داستان‌هایی با تم سیاسی و برگرفته از بعضی اتفاقات واقعی داشته باشید، اثر داستانی پولت جایلز به نام «خبر خوان» را از دست ندهید. این اثر که اخیرا به شکل کتاب صوتی با ترجمه مهرداد وثوقی و خوانش بسیار زیبای آتیلا پسیانی منتشر شده است، روایت پیرمردی است در حدود هفتاد سالگی که جنگ داخلی آمریکا چاپخانه او را از بین برده و حالا او با خواندن اخبار برای افراد بی سواد شمال تگزاس روزگار می‌گذراند. زندگی پیرمرد زمانی تغییر پیدا می‌کند که قرار می‌شود به عنوان ماموریت، دختر بچه‌ای یتیم را به خانواده‌اش در جنوب تگزاس برساند. این کار باید در شرایط سخت پس از جنگ و ناامنی راه‌ها انجام شود. برای دانلود کتاب صوتی خبرخوان به این لینک از سایت فیدیبو مراجه نمایید.

پولت جایلز در خبرخوان بسیاری از اتفاقات تاریخ آمریکا و حال و هوای زندگی در دوران جنگ‌های داخلی را در قالب یک داستان هیجان انگیز به تصویر کشیده که می‌تواند برای علاقمندان به کسب اطلاعات سیاسی از خلال داستان‌هایی با مضامین واقعی مفید باشد.

موضوع کتاب شدن

۵-شدن

یکی از اتفاقاتی که در دنیای امروز می‌افتد، پنهان کردن سختی‌ها و ناراحتی‌ها و نشان دادن تمام قد خوشی‌هاست؛ به خصوص در مورد افراد مشهور؛ اما میشل اوباما به عنوان زنی که بانوی اول آمریکا بود، با نوشتن کتاب خاطراتش به نام «شدن» نشان داد که هیچ واهمه‌ای از اعلام ترس‌ها، ضعف‌ها و حتی شکست‌هایش ندارد و اتفاقا تجربه کردن این موارد به او کمک کرده‌اند به شخصیتی که امروز دارد برسد.

میشل کتابش را با شرح خاطرات خود از خانواده پر رفت و آمدشان در خانه‌ای معمولی و محله‌ای که سیاه‌پوستان در آن زندگی می‌کردند شروع می‌کند تا به آشنایی با باراک اوباما، رقابت او برای رسیدن به کنگره، به دنیا آمدن دخترهایشان و ورود به کاخ سفید می‌رسد. لحن او در تمام طول کتاب صمیمانه اما با صلابت است. نظراتش را بیان می‌کند، از مشکلاتی که موقع برگزاری کارزارهای انتخاباتی برایش پیش می‌آمد و مورد هجمه قرار می‌گرفت می‌گوید و از اتفاقاتی که در طول دوران ریاست جمهوری همسرش اتفاق افتاد. خواندن این کتاب علاوه بر اینکه باعث کسب اطلاعات سیاسی می‌شود، درباره زندگی اجتماعی و حتی عاطفی هم درس‌های بزرگی به دنبال خواهد داشت.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود