کتاب‌هایی که تا انتهای سال ۹۹ باید بخوانید

کتاب‌هایی که تا انتهای سال ۹۹ باید بخوانید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سال ۹۹ یکی از پرفراز و نشیب‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود و در این سال مردم ایران و جهان با مشکلات و مسائل گوناگون دست به گریبان بودند ولی این پایان ماجرا نبود؛ زیرا در همین شرایط کسانی بودند که رشد و پیشرفت کردند و توانستند حتی در این شرایط سخت کسب و کار خودشان را به اوج برسانند. سوالی که پیش می‌آید این است که واقعاً این افراد چگونه توانستند در چنین سال سختی به رشد، توسعه و پیشرفت دست پیدا کنند؟ پاسخی که برخی از متخصصان و کارشناسان برای این سوال مطرح می‌کنند، « آماده سازی » است. این افراد با آماده سازی تیم کاری خود توانستند رشد و پیشرفت کنند؛ چون آن‌ها خودشان را برای هر شرایطی آماده و مهیا کرده بودند. این آماده‌ سازی چگونه حاصل می‌شود؟ چه راهکارهایی برای آماده شدن برای شرایط سخت وجود دارد؟ راهکارهای مختلفی برای این کار وجود دارد و مطالعه کتاب‌های مناسب یکی از بهترین راهکارها به حساب می‌آید.

در این مقاله ارزشمند تصمیم داریم چند کتاب بی‌نظیر معرفی کنیم که باید تا انتهای سال ۹۹ مطالعه کنید. دلیل اینکه می‌گوییم تا پایان سال ۹۹ باید این کتاب‌ها را مطالعه کنید آن است که این کتاب‌ها توانایی و قابلیتی در شما به وجود می‌آورد که بتوانید سال بعد را با یک انرژی و رمق بی‌نظیر آغاز کنید و سال آینده را به یکی از بهترین و موثرترین سال‌های زندگی خودتان تبدیل کنید. در صورتی که تمایل دارید با این کتاب‌های ارزشمند آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

۴ کتاب ارزشمند برای خلق یک قرن شگفت انگیر

پایان یافتن سال ۹۹ فقط به معنای تمام شدن یک سال دیگر نیست بلکه به معنای تمام شدن یک قرن شمسی هم هست. سال ۱۴۰۰ آغاز قرنی جدید است که می‌تواند به واسطه تلاش‌ها، کوشش‌ها و اقدامات شما به یک قرن جدید تبدیل شود. مطالعه کتاب‌های ارزشمندی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم می‌تواند یک قرن جدید و همراه با شور و نشاط را برای شما خلق کند و شما را به یک شخصیت توانمند و موفق تبدیل کند.

۱. کتاب ساختن برای ماندن اثر جیم کالینز و جری پوراس

اگر بخواهیم یک کتاب شگفت انگیز و تأثیرگذار را به شما معرفی کنیم، هیچ کتابی بهتر و ارزشمندتر از کتاب ساختن برای ماندن نباشد. این کتاب پر از درس‌های بی‌نظیری است که می‌تواند ذهنیت شما را متحول کند و زمینه را برای رشد، پیشرفت و موفقیت شما فراهم کند.

بحث اصلی در این کتاب روی مسئله « ماندن و ماندگاری و دوام آوردن » است. این کتاب یک سوال بسیار مهم را برای مخاطب خودش مطرح می‌کند و آن این است که چرا بعضی از کسب و کارها و شرکت‌ها به موفقیت می‌رسند ولی پس از مدتی این موفقیت، کم‌رنگ‌تر می‌شود و در نهایت شکست می‌خورند؟ در عوض چرا بعضی کسب و کارها هم هستند که به موفقیت می‌رسند و این موفقیت، دائمی، ماندگار و ادامه‌دار است؟

پاسخی که این کتاب به این پرسش می‌دهد این است که شرکت‌ها به شرطی موفق می‌شوند که به اهداف و ارزش‌های خودشان پایبند و وفادار بمانند. آن کلید طلایی که در این کتاب مطرح می‌شود، حفظ هسته و سپس برانگیختگی برای رشد و پیشرفت است. در واقع سازمان یا کسب و کاری که می‌خواهد موفق شود به هیچ عنوان نباید از ارزش‌های خودش دست بردارد. در این کتاب یک جمله بسیار مهم وجود دارد که می‌گوید:

موفق‌ترین شرکت‌ها ایدئولوژی خود ر ا(ارزش‌ها و اهداف) در تمام مراحلِ پیشرفت خود حفظ می‌کنند.

۲. کتاب فریب ایکاروس اثر ست گادین

یکی دیگر از کتاب‌هایی که نگرش و طرز فکر شما را متحول و شما را برای ورود به قرن جدید آماده می‌کند، کتاب فریب ایکاروس اثر ست گادین است. ست گادین یکی از غول‌های بازاریابی در جهان است که تاکنون چندین کتاب مهم در زمینه اهمیت تمایز و تفاوت در دنیای امروز نوشته و به رشته تحریر درآورده است.

ست گادین در کتاب فریب ایکاروس به یکی از داستان‌های اساطیری در یونان قدیم اشاره می‌کند. در این داستان ایکاروس به همراه پدرش، دایدالوس در یک زندان گیر می‌افتند. دایدالوس برای آزادی پسرش، دو بال به کمک موم و پر می‌سازد و به پسرش سفارش می‌کند که هرگز به خورشید نزدیک نشود؛ زیرا موم‌ها آب می‌شود و ایکاروس سقوط می‌کند. ایکاروس توجهی به این توصیه نمی‌کند و در نهایت از آسمان سقوط می‌کند و همین سقوط موجب مرگ او می‌شود.

همه افراد به این بخش داستان توجه می‌کنند؛ زیرا به آن‌ها این درس را می‌دهد که از ناحیه امن خود فراتر نروند. در حالی که پدر ایکاروس یک توصیه دیگر هم کرده بود و گفته بود که ایکاروس پایین‌تر از حد مجاز هم نباید پرواز کند وگرنه ممکن است در دریا سقوط کند. حال مسئله این است که ما برای رشد و پیشرفت باید از دایره امن و راحتی خودمان خارج شویم و به قول ست گادین «هنر به خرج دهیم.» منظور از هنر، خلق یک کار جدید و دست زدن به نوآوری است. ثبات در یک سطح یک توهم محض است. ما ناگزیر از رشد و تعالی هستیم و اگر این اتفاق نیفتد به مشکل خواهیم خورد. ست گادین در یکی از بخش‌های این کتاب می‌گوید:

هنرمند کسی است که جرئت قدم‌ گذاشتن به فضای خلاء را داشته باشد و بتواند با روشن‌کردن یک شمع راه را برای دیگران باز کند. فضای خلاء همان راهِ تاریکی است که هیچ‌ کس تاکنون جرئت قدم‌ گذاشتن در آن را نداشته است.

۳.  کتاب زن پولدار اثر کیم کیوساکی

یکی دیگر از کتاب‌هایی که می‌تواند افراد را به سمت موفقیت، رشد و پیشرفت هدایت کند، کتاب زن پولدار است که توسط کیم کیوساکی، همسر رابرت کیوساکی نویسنده معروف کنار پدر پولدار پدر بی پول نوشته شده است. جالب است که بیشتر کتاب‌های موفقیت فراجنسیتی هستند و مخاطبشان مرد یا زن نیست و عموم مردم است. برخی دیگر هم مخاطب خود را مردان قرار داده‌اند ولی این کتاب کمی تفاوت دارد و با تمرکز بر زنان نوشته شده است. البته آقایان هم می‌توانند از آموزه‌ها و درس‌های این کتاب استفاده ببرند.

این کتاب بر آزادی مالی بانوان و اهمیت آن تمرکز دارد و سعی می‌کند بگوید که آزادی مالی چه پیامدهای خوبی برای انسان‌ها و به خصوص بانوان دارد. استقلال و آزادی مالی اساس هر شرافتی در زندگی است و اگر یک زن بتواند به استقلال و آزادی مالی برسد، می‌تواند تصمیمات خیلی بهتر و سازنده‌تری در زندگی خودش بگیرد. کیم کیوساکی در این کتاب یک جمله معروف دارد که بسیاری از بانوان آن را درک کرده‌اند:

تا زمانیکه اختیار کیف پول زنان دست خودشان نیست، آن‌ها محکوم به وابستگی هستند.

۴. کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ

کتاب سنگ فرش هر خیایان از طلاست یکی از معروف‌ترین کتاب‌هایی است که تاکنون به بازار عرضه شده است. نویسنده این کتاب آقای کیم وو چونگ است که مدیرعامل شرکت افسانه‌ای دوو بود. بسیاری از ما شرکت دوو را به خاطر فعالیت‌هایی که در حوزه خودروسازی داشت می‌شناسیم، در حالی که فعالیت این شرکت فقط به خودروسازی محدود نمی‌شود و در زمینه‌های مختلفی مانند ساختمان، کشتی و غیره هم فعالیت دارد.

کیم وو چونگ در این کتاب می‌خواهد ذهنیت محدودیت را از مخاطب خودش دور کند و به او بگویدکه در هر شرایط و هر جایی امکان پول درآوردن و ثروتمند شدن وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که بخواهیم و اقدام کنیم. یکی از اصول مهمی که او به عنوان عامل موفقیت به آن اشاره می‌کند، این است که باید به فکر رشد تصاعدی باشیم. او در کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست می‌گوید:

در یک تجارت هیچوقت نمی‌توانی ۱ و ۱ را جمع کنی و حاصل آن ۲ شود، باید ۱ و ۱ را تبدیل به ۱۰ کنی و سپس آن را تبدیل به ۵۰ کنی، این روش درست تجارت است.

اگر کسی می‌خواهد در کسب و کار خودش رشد و پیشرفت کند، باید رضایت را کنار بگذارد و تا آنجا که توان دارد سخت و زیاد کار کند. بنابراین موفقیت‌ها نباید شما را خیلی سریع از خودتان راضی کند بلکه باید پس از موفقیت شور و اشتیاق شما برای کار و تلاش، بیشتر شود. البته شکست هم نباید مانع حرکت شما شود و باعث شود که از حرکت باز بایستید و با دلسردی مسیری که تاکنون آمده‌اید را فراموش کنید.

با همیار آکادمی خلاصه بهترین کتاب‌‌ها را مطالعه کنید

همان‌گونه که بیان شد مطالعه کتاب‌های ارزشمند برای رشد و پیشرفت هر انسانی لازم و ضروری است. اگر انسان‌ها بتوانند کتاب‌های خوب بخوانند قطعاً کمک زیادی به خودشان، کسب و کارشان و اطرافیان‌شان می‌کنند. متأسفانه امروز شاهد کمبود وقت در افراد هستیم و افراد به دلیل مشغله‌هایی که در زندگی دارند دیگر فرصتی برای مطالعه یک کتاب کامل ندارند. به همین خاطر همیار آکادمی تصمیم گرفت یک بخش جدید به نام معرفی به سایت خود اضافه کند و خلاصه بهترین و ارزشمندترین کتاب‌های روز را در آن قرار دهد. در صورتی که تمایل دارید خلاصه بهترین کتاب‌های روز دنیا را مطالعه کنید، کافی است به وب‌سایت همیار آکادمی مراجعه کنید، سپس از منوی فوقانی این سایت وارد بخش مجله شوید و سپس به بخش معرفی مراجعه کنید.

بدون نظر

ورود