با ۴ کاربرد اصلی کاغذ صافی آشنا شوید!

با ۴ کاربرد اصلی کاغذ صافی آشنا شوید!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کاغذ صافی چیست؟

کاغذ صافی به یکی از انواع کاغذ گفته می شود که از الیاف سلولزی ساخته شده و قدرت نفوذپذیری متوسطی دارد. این کاغذ در مسیر عبور مایع یا هوا قرار گرفته و همانند سدی از ادامه عبور آن جلوگیری می کند. به این ترتیب محلول مورد نظر غربال شده و با جلوگیری از ورود ناخالصی ها و مواد اضافی، درصد خلوص آن بیشتر می شود. این نکته بیانگر اهمیت استفاده از کاغذ صافی در صنایع مختلف می باشد.

۴ کاربرد اصلی کاغذ صافی

همان طور که می دانید کاغذ صافی در صنایع مختلف به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو کاربردهای آن بسیار گسترده بوده و حتی دسته بندی انواع این کاغذ نیز بر همین اساس انجام می پذیرد. کاربردی ترین انواع کاغذ صافی عبارت است از:

  1. کاغذ صافی آزمایشگاهی
  2. فیلتر هوا
  3. فیلتر قهوه
  4. فیلتر سوخت

نحوه کارکرد تمامی این ۴ نوع کاغذ با یکدیگر مشابه بوده و عملکرد تقریبا یکسانی دارند. به عنوان مثال و به طور خلاصه، دستگاه پرشر اسکرین یا غربال فشاری، به عنوان یکی از تجهیزات غربالگری در خطوط کاغذسازی، به خمیر کاغذ فشار آورده و آن را از کاغذ صافی عبور می دهد. به این ترتیب با عبور خمیر از فیلتر دستگاه، غربالگری انجام شده و بافت خمیر یکدست و یکنواخت خواهد شد.

کاغذ صافی آزمایشگاهی

همه آزمایشگاه های شیمی، زیست شناسی و … برای غربال نمودن محلول ها و مواد شیمیایی مورد استفاده خود، به کاغذ صافی آزمایشگاهی مناسبی نیاز دارند که بتواند مواد جامد و اضافی را از محلول اصلی جدا نماید. بدیهی است که بسته به نوع عملیات و مواد شیمیایی، نوع کاغذ مورد نیاز شما نیز متغیر خواهد بود.

فیلتر هوا

فیلترهوا به تصفیه هوای خروجی از دستگاه ها و ماشین آلات می پردازد. رایج ترین نمونه این فیلترها در خودرو و اتومبیل ها به کار می رود. این فیلترها مانع از ورود ناخالصی های موجود در هوا به سیلندر منتهی به محفظه احتراق می شوند. به این ترتیب فرایند احتراق به درستی و کامل انجام می پذیرد.

فیلتر قهوه

شاید کاربرد فیلتر قهوه از نظر شما اتفاق چندان مهمی نباشد، با این حال خوب است بدانید که استفاده از کاغذ صافی مناسب به عنوان فیلتر قهوه از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که از فیلتر مناسب برای این کار استفاده نمایید، قهوه آزادانه میان کاغذ صافی و قیف فیلتر جریان می یابد. این اقلام در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند تا برای استفاده در تمامی موارد مناسب باشند.

فیلتر سوخت

کمتر کسی پیدا می شود که از اهمیت استفاده از فیلتر سوخت مناسب آگاهی نداشته باشد. این فیلترها از ورود ناخالصی ها همراه با سوخت به فضای احتراق جلوگیری نموده و از این طریق، میزان آلودگی های ایجاد شده را کنترل می کند.

چرا باید از کاغذ صافی در صنعت استفاده شود؟

تمامی صنایع شامل صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، آرایشی، بهداشتی و … برای ارائه خدمات و تولید محصولات خود باید حتما از کاغذ صافی مناسب استفاده نمایند؛ در غیر این صورت امکان کاهش سطح کیفیت محصول نهایی وجود دارد. به بیان دیگر، میان استفاده از کاغذ صافی مناسب در فرایند تولید و کیفیت محصول نهایی، یک رابطه مستقیم و دو طرفه وجود دارد. در صورتی که در فرایند تولید از صافی مناسبی که مخصوص کاربرد مورد نظر شما ساخته شده است استفاده نمایید، از ورود مواد اضافی و ناخالصی ها به مواد اولیه خود جلوگیری نموده و در واقع غربالگری مواد اولیه را به بهترین نحو ممکن انجام داده اید. بنابراین بدیهی است که کیفیت محصول تولید شده نیز قابل قبول خواهد بود. از طرف دیگر، در صورتی که در فرایند تولید از فیلتر مناسب استفاده نکرده باشید، مواد اضافی به راحتی راه خود را به مواد اولیه شما پیدا نموده و می توانند باعث بروز اختلالاتی در روند تولید محصولات شوند.

راه های متعددی برای تشخیص کاغذ صافی متناسب با کاربرد شما وجود دارد؛ سرعت فیلتراسیون، قدرت احتباس ذرات، کاربردهای آن و … از جمله مواردی هستند که بررسی آن ها در این مسیر به شما کمک خواهند نمود. تمامی این موارد در نتیجه تفاوت میان جنس کاغذها، میزان تراکم و نوع بافت آن ها ایجاد می شود. با بررسی تمامی جوانب می توانید بهترین محصول مورد نیاز خود را تهیه فرمایید.

شرکت تدارک صنعت کاغذ کرمان (https://www.kepsico.com/) با تعدادی از برترین تولیدکنندگان همکاری نموده است تا با تامین ماشین آلات، مواد شیمیایی و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید صنایع سلولزی، بتواند به توسعه فعالیت های فعالان در حوزه تولید کاغذ و مقوا کمک نماید. این مجموعه در تلاش است تا با نگاهی تخصصی، کیفیت برتر را در کنار قیمت های رقابتی به مشتریان خود ارائه نماید.

علاوه بر این، تامین و عرضه انواع کاغذهای بسته بندی و ضایعات مصرفی، مشاوره ثبت سفارش و ترخیص کالا، مشاوره و خدمات پس از فروش و مشاره رفع تعهد ارزی (وارداتی و صادراتی) نیز در لیست خدمات این شرکت قرار گرفته است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود