چطور از لینکدین برای پیدا کردن شغل استفاده کنیم؟

چطور از لینکدین برای پیدا کردن شغل استفاده کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لینکدین یکی از بهترین وب‌سایت‌ها در دنیا است که به شما کمک می‌کند در همان مقیاس جهانی به دنبال کار باشید و برای موقعیت‌های شغلی بسیار خود را آماده کنید. اما خوب است بدانید که این شما هستید که باید در این پلتفرم خود و رزومه خود را برجسته کنید. حتی اگر لینکدین بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر داشته باشد، تنها بخش کمی از این افراد برای اهداف شغلی با شما وجه اشتراک دارند، بنابراین شما باید در این پلتفرم بسیار حرفه‌ای عمل کنید و بدانید که چگونه از آن برای پیدا کردن کار استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا دستورالعمل‌هایی را برای شما عنوان کنیم تا با کمک آنها بتوانید در این ابزار به هدف خود زودتر برسید.

۱. پروفایل خود را قوی‌تر کنید

اگر هنوز با ساخت پروفایل در این پلتفرم آشنایی ندارید، می‌توانید سراغ آموزش ساخت پروفایل لینکدین بروید. اولین قدم شما برای افزایش میزان بازدید از پروفایل در لینکدین، بسیار آسان است؛ عکس خود را به یک عکس با کیفیت و حرفه‌ای ارتقا دهید و تغییر دادن آن را در اولویت خود قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که افزودن عکس میزان بازدید پروفایل شما را با ۱۱ برابر افزایش می‌دهد؛ بهتر است سراغ عکسی بروید که بیشتر به عکس‌های پرسنلی و رسمی می‌خورد و در آن لبخند زده باشید و همچنین به صورت مستقیم به دوربین تماشا کرده باشید.

در جستجوی خود در فرصت‌های شغلی لیست آگهی‌ها را با دقت بررسی کنید و در آنها به دنبال کلماتی باشید که مرتب تکرار می‌شوند. این کلمات می‌توانند به عنوان مثال، مشتری مداری و برقراری ارتباط باشند. این کلمات را در جایی یادداشت کنید و از آنها در تعریف خود در پروفایل لینکدین استفاده کنید. کارشناسان استخدام همیشه به دنبال افرادی با این ویژگی‌ها هستند و به محض مشاهده آنها در پروفایل شما، می‌توانند شما را برای فرصت‌های شغلی خود انتخاب کنند.

عنوان شما

بهترین فرصت برای استخدام و پیدا کردن کار همان کلمات کلیدی مهم با عنوان شغلی ۱۲۰ کاراکتری است که زیر نام شما، یا همان عنوان، نشان داده می‌شود. خود را ملزم به استفاده از عنوان تحت اللفظی نکنید، خصوصاً اگر عنوان شما به درستی آنچه را که انجام می‌دهید توصیف نکند (به عنوان مثال، “مدیر مجموعه”، که به جای این عنوان باید مدیر هر بخش و قسمتی را که به عمده دارید را بیان کنید و آن را ریزتر کنید). در نوشتن عنوان خود به هیچ عنوان از کلمه “سابق” یا کلمه دیگری که نشان می‌دهد در حال حاضر شاغل نیستید، استفاده نکنید.

خلاصه‌ای از شما

فرصت بعدی برای جلب توجه کارفرمایان و کارشناسان استخدام، بخش “خلاصه” است. مهارت‌های خود را برجسته کنید و در مورد موفقیت‌ها، جوایز و سایر مواردی که در دوره حرفه‌ای خود به دست آورید، بگویید. از اصطلاحات و کلماتی استفاده کنید که مورد علاقه کارفرمایان است، اما بخش خلاصه پروفایل خود را تنها به این کلمات اختصاص ندهید. جملات را به صورت اول شخص بنویسید. در مورد طول محتوای این بخش سخت گیر باشید؛ اگر از کل فضای مجاز استفاده کنید، خطر کسالت آور و و خسته کننده بودن محتوا به جان می‌خرید و در واقع خود را از موضوع استخدام و پیدا کردن کار دور می‌کنید.

نکته: به خاطر داشته باشید که لینکدین این امکان را دارد که هر تغییری در پروفایل را به اطلاع دیگر افراد در ارتباط با شما قرار می‌دهد، بنابراین در حالی که دارید پروفایل خود را ویرایش می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که اطلاع رسانی به دیگر افراد را خاموش و غیرفعال کنید (در ستون سمت راست پروفایل خود می‌توانید این گزینه را پیدا کنید) در غیر این صورت، با هر به روزرسانی ناچیز، می‌توانید مخاطبین خود را آزار دهید. زمانی که تمام کارها و ویرایش‌ها را انجام دادید و از پروفایل جدید خود راضی بودید، آن را دوباره روشن کنید و هر به روز رسانی را به همه اطلاع دهید!

۲. فعال بمانید (اما نه خیلی فعال)

برای اینکه با مخاطبین خود در ارتباط باشید، مطمئنا باید حضور فعالی در لینکدین داشته باشید. با این وجود مهم است که در مورد میزان فعالیت خود خردمندانه عمل کنید، خصوصاً اگر بیکار هستید. آیا در اطراف خود دوستی دارید که هر ۱۵ دقیقه یک بار در فیس‌بوک پست منتشر می‌کند؟ خب، شما در لینکدین نباید مانند او عمل کنید، به خصوص اگر مدتی است که از آن استفاده نکرده‌اید و فعال نبوده‌اید.

آهسته شروع کنید

ابتدا اپلیکیشن لینکدین را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و هر زمان که در استفاده از سایت به مشکل برخوردید، به اپلیکیشن مراجعه کنید. ( تا زمانی که شغل ندارید کمتر فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی باشید و بیشتر وقت خود را در لینکدین سپری کنید) سپس، حداقل یک بار در روز به صفحه اصلی لینکدین مراجعه کنید و ببینید دیگران چه مطالب و محتوایی منتشر کرده‌اند. پست‌هایی که آنها به اشتراک گذاشتند را لایک کنید و نظر دهید. بعد از چند روز خود شما نیز می‌توانید به جمع افراد فعال در لینکدین اضافه شوید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار یافتن داستان‌های جالب، هیجان انگیز، عکس‌ها و فیلم‌هایی است که مربوط به حرفه شما باشد و هنگام اشتراک گذاری آنها محتوای هوشمندانه‌ای ارائه دهید، نه اینکه سراغ محتوا و صحبت فرد دیگری بروید. اگر وبلاگ نویس هستید، حتماً از لینکدین برای ترویج محتواهای خود استفاده کنید.

سراغ جذابیت‌های بصری بروید

لینکدین اشتراک گذاری عکس‌ها و تصاویر به صورت مستقیم از تلفن را آسان‌تر کرده است، بنابراین اگر در یک سمینار، کنفرانس یا رویداد حرفه‌ای شرکت کرده‌اید، به یاد داشته باشید که تصویری از آن رویداد همراه با نظر خود ارسال کنید. یا اینکه می‌توانید کارهای خود را به اشتراک بگذارید، به خصوص برای کسانی که هنرمند هستند و کارهای هنری انجام می‌دهند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر برای کاری یا اثری جایزه گرفتید، می‌توانید آن را در قالب پستی در لینکدین منتشر کنید.

دسته‌ای مخاطب به دایره‌ی مخاطبان خود در لینکدین اضافه نکنید

این کار باعث می‌شود که شما غیر حرفه‌ای و همچنین درمانده به نظر برسید. اما به پیشنهادهای لینکدین برای اضافه کردن افراد به دایره مخاطبان خود توجه کنید و برای افرادی که می‌شناسید درخواست کانکشن بفرستید. اگر شخص درخواست شما را قبول کرد، یادداشتی دوستانه برای او ارسال کنید تا بتوانید ارتباط خود را گسترش دهید.

اگر فکر می‌کنید او می‌تواند به شما کمک کند، از درخواست کمک در جستجوی کار خود دریغ نکنید – این همان چیزی است که لینکدین به دنبال آن است. از کانال برقراری ارتباط در لینکدین استفاده کنید و به عنوان مثال برای هر موقعیتی مانند تولد و موقعیت شغلی جدید، برای این افراد تبریک ارسال کنید. مهم است که ارتباطات خود را با مخاطبین لینکدین تقویت کنید. شبکه‌ای از افراد در اطراف خود بسازید که بتوانید از آنها برای پیدا کردن شغل کمک بگیرید و به جایی برسید که دیگر نگویید چطور کار پیدا کنیم؟

هنگامی که پروفایل لینکدین خود را کامل کنید، می‌توانید از آن به عنوان فرصتی برای ساخت رزومه آنلاین و همچنین برقراری ارتباط با افراد موفق در زمینه کاری خود استفاده کنید و به این ترتیب، می‌توانید شبکه سازی خود را کامل کنید. اگر پروفایل شما برای جستجو بهینه شده باشد، استخدام کنندگان ممکن است مستقیماً در مورد درخواست فرصت‌های شغلی خاص به شما پیام دهند.

۳. تحقیق، تحقیق و تحقیق

مدتی را به جستجوی مشاغل در شبکه خود اختصاص دهید. (یکی از دلایلی که بر ساخت شبکه مخاطبان اصرار داریم همین است.) در واقع همین افراد هستند که می‌توانند شما را به سمت پیدا کردن شغل سوق دهند. بسیاری از مخاطبان شما فرصت‌های شغلی را در لینکدین به اشتراک می‌گذارند و می‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

فراتر از این موضوع، لینکدین اطلاعات زیادی در زمینه فعالیت شرکت‌ها و آنچه انجام می‌دهند دارد. اگرچه این ممکن است مستقیماً به شما در یافتن شغل کمک نکند، اما داشتن اطلاعات کافی برای مصاحبه به شما در گرفتن شغل کمک می‌کند.

سخن پایانی

اگر این کارها را درست انجام دهید، لینکدین ابزاری ارزشمند برای پیدا کردن شغل است. پروفایل خود را با یک عکس حرفه‌ای خوب، یک عنوان و یک خلاصه جذاب پر کنید. به یاد داشته باشید که لینکدین یک موتور جستجو است؛ به کلمات کلیدی توجه کنید که این کلمات هستند که باعث می‌شوند پروفایل شما مورد توجه افراد درست قرار گیرد.

برای اینکه بیشتر خود را در معرض دید قرار دهید، محتواها، عکس‌ها و فیلم‌های جالب هیجان انگیز و مرتبط با حرفه خود به اشتراک بگذارید. اما اینقدر پست نگذارید که برای مخاطبان شما آزار دهنده شود. فراموش نکنید که لینکدین مکانی عالی برای شرکت‌های تحقیقاتی است و وقتی از طرف آنها پیشنهادی دریافت کردید، آماده مصاحبه باشید.

بدون نظر

ورود