تصاویری حیرت انگیز از هواپیماهای خاک گرفته آمریکا که کرونا آن ها را زمین گیر کرده

تصاویری حیرت انگیز از هواپیماهای خاک گرفته آمریکا که کرونا آن ها را زمین گیر کرده

تصاویر هولناکی از صدها هواپیمای پارک شده در آمریکا منتشر شده که اثر مخرب همه گیری کرونا بر صنعت هواپیمایی این کشور را به نمایش می گذارد.

تصاویر هوایی وهم آور منتشر شده هواپیماهایی را نشان می دهند که در فرودگاه های ایالت های آریزونا و کالیفرنیای آمریکا به ردیف پارک شده اند، فرودگاه هایی که زمانی شلوغ بودند و جنب و جوش زیادی در آن ها وجود داشت.

جاسن تودروف، عکاس آمریکایی با پرواز بر فراز نقاط متعددی از آمریکا مناظر باورنکردنی را ثبت کرده که هواپیماهای چندین میلیون دلاری آمریکا را ردیف به ردیف یکدیگر نشان می دهند.

عکس های تودروف نشان می دهد که محدودیت های کرونایی چگونه به صنعت هواپیمایی آمریکا که زمانی دوران شکوفایی خود را سپری می کرد صدمه زده است.

تودروف بر فراز یک مرکز نگهداری و احیاء هواپیماها در آریزونا پرواز کرده بود که در آن ۴ هزار فروند هواپیما پارک شده است.

او تصاویر حیرت انگیز دیگری نیز از چند فرودگاه در کالیفرنیا و آریزونا ثبت کرده است.

۶ شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکا در سال گذشته خسارتی ۳۴ میلیارد دلاری متحمل شدند.

سال ۲۰۲۰ برای شرکت های هواپیمایی آمریکا یک فاجعه ی تمام عیار بود، حتی بدتر از واقعه ی یازده سپتامبر یا بحران اقتصادی جهانی. در این میان برخی شرکت های کوچک هواپیمایی دوام نیاوردند و تعطیل شدند. سال ۲۰۲۱ هم که تا به امروز به صنعت هواپیمایی در تقلای آمریکا روی خوش نشان نداده است.

از آنجایی که ظرف ماه های آینده نیز احتمالاً میزان سفرهای هوایی چشمگیر نخواهد بود، شرکت های هواپیمایی کماکان به کاهش هزینه ها و تشویق کارکنان به ترک شغل خود ادامه می دهند.

شرکت های هواپیمایی که دیگر درآمد کافی ندارند با گرفتن قرض تلاش کرده اند این دوران را پشت سر بگذارند.

تحلیلگران وال استریت پیش بینی می کنند شرکت های هواپیمایی امسال نیز متحمل خسارت شوند، گرچه میزان آن به اندازه ی سال گذشته نخواهد بود.

هفته ی گذشته کاخ سفید اعلام کرد قصد ندارد دادن تست کرونا را برای مسافرین پروازهای داخلی اجباری کند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که مقررات جدید مطرح شده از سوی دولت آمریکا نگرانی زیادی در میان شرکت های هواپیمایی این کشور ایجاد کرده بود.

ماه گذشته مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کرده بودند که در صدد اجباری کردن تست کرونا برای پروازهای داخلی هستند.

اما پس از جلسه ای که به طور مجازی میان مدیران عامل شرکت های هواپیمایی آمریکا و مقامات کاخ سفید برگزار شد این تصمیم لغو گشت.

شرکت های هواپیمایی آمریکا هشدار دادند چنین الزامی ممکن است برخی مشاغل را در خطر قرار دهد و منجر به ورشکستگی این شرکت ها شود.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا از مردم این کشور خواسته به منظور توقف گسترش ویروس کرونا، از انجام سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، ویروسی که تاکنون نزدیک به پانصد هزار آمریکایی را به کام مرگ فرستاده است.

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • جیم موریارتی اسفند ۱, ۱۳۹۹

    تصاویر بسیار زیبایی هست . تصور کنید این هواپیما ها چقدر سوخت می‌سوزاندند و هوا رو آلوده می کردند و باعث گرمایش زمین می شدند …

  • بهروز اسفند ۱, ۱۳۹۹

    مهراباد هم کلی هواپیما خوابیده. از پنجرمون با دوربین میشه راحت دید. بعد کرونا تقریبا ۳ برابر شدن.