قربانی خشونت خانگی در آمریکا برای دومین بار تحت عمل پیوند صورت قرار گرفت

قربانی خشونت خانگی در آمریکا برای دومین بار تحت عمل پیوند صورت قرار گرفت

یک زن آمریکایی توانست برای اولین بار، دو دفعه تحت عمل جراحی پیوند صورت قرار بگیرد و حالا می‌تواند صورت جدید خود را در معرض نمایش قرار دهد. او از خانواده‌ی اهداکننده تشکر می‌کند چرا که در سخت‌ترین زمان زندگی‌اش به او کمک کرده‌اند.

کارمن تارلتون در سال ۲۰۰۷ بخش بزرگی از صورتش را بخاطر حمله شوهرسابقش از دست داد. او در جولای امسال توانست با گذراندن دومین عمل جراحی صورتش در بیمارستان بریگام شهر بوستون، در روند بهبودی قرار بگیرد. این زن ۵۳ ساله به دومین زنی در جهان تبدیل شد که طی انجام نشدن عمل اولش دوباره پس از چند سال تحت عمل قرار می‌گیرد. تارلتون که سابقا یک پرستار بوده در ماه هفتم دوران بهبودیش در مصاحبه‌ای از چهره جدیدش رونمایی کرد. او گفت: «هر هفته بهتر و بهتر می‌شوم. برای دیدن چیزهای جدید زندگی هیجان زده‌ام. من صبر زیادی دارم.» تارلتون همچنین توانست برای اولین بار و از طریق فضای مجازی با خانواده‌ی اهدا کننده دیدار کند.

اهدا کننده‌ای که باعث شد تارلتون دومین جراحی‌اش را تجربه کند، مادری ۳۶ ساله بود که در ماه جولای در اثر مصرف بیش از حد فنتانیل درگذشته بود. تارلتون به خانواده او می‌گوید: «در سخت‌ترین دوره زندگیم شما بزرگترین هدیه‌ای که می‌توانستم دریافت کنم را به من دادید.» او می‌گوید هر وقت به آینه نگاه می‌کند به یاد اهدا کننده مرحومش می‌افتد. او ادامه داد: «این صورت من است. این به من هدیه داده شده، این صورت اصلی من که با آن متولد شدم نیست اما اکنون صورت من است. هرگاه به آینه نگاه می‌کنم یاد او را زنده می‌کنم.»

تصویری از اهدا کننده ۳۶ ساله

بیش از ۸۰ درصد بدن تارلتون با ماده قلیاب سوخت و در حادثه ضرب و شتم با چوب بیس‌بال یکی از چشمان او نیز نابینا شد. در سال ۲۰۰۹ شوهر سابق وی به جرم معلول کردن تارلتون به ۳۰ سال زندان محکوم شد که البته او در سال ۲۰۱۷ در زندان درگذشت. او اولین جراحی پیوند خود را در سال ۲۰۱۳ انجام داد. اولین اهدا کننده وی زنی ۵۶ ساله بود که توسط سکته از دنیا رفته بود. تارلتون می‌گوید: «وقتی اولین جراحی صورتم شکست خورد، من دوباره چهره‌ زشت خود برگشتم. دیگر پلک نداشتم و لب‌هایم را از دست داده بودم.»

 

بیشتر بخوانید:

جراحی پلاستیک و تزریق ژل توسط مرد ۲۶ ساله برای داشتن ظاهری شبیه عروسک باربی

روایت امیلیا کلارک از دو بار جراحی مغزی خطرناک و تاثیر آن در مقابله با ویروس کرونا

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود