این نشانه ها می گویند شخص مقابل تان از شما خوشش نمی آید

این نشانه ها می گویند شخص مقابل تان از شما خوشش نمی آید

اگر خیلی مطمئن نیستید که کسی از شما خوشش می آید یا نه و نمی توانید هم مستقیم از خودش بپرسید، چند راهکار برایتان داریم. به نحوه ی صحبت کردنش با شما یا حرکات دست هایش خوب دقت کنید. مثلاً اگر هنگام صحبت کردن لب هایش را به هم فشار می دهد، ممکن است معنایش آن باشد که در حضور شما معذب یا مضطرب است.

در ادامه درباره ی نشانه هایی صحبت خواهیم کرد که می گویند شخص مقابل تان از شما خوشش نمی آید.

۱- گردنش را می خاراند

این حرکت بیشتر اوقات به این معنی است که شخص مقابل از چیزی مطمئن نیست یا به چیزی که می گوید شک دارد. البته این رفتار می تواند روشی برای جلب توجه هم باشد اما اگر منظور این نباشد، باید خوب به آن دقت کنید. علاوه بر این، اگر شانه های فرد بالا، به سمت گوش هایش رفته باشد، این حرکت که نوعی تلاش برای پنهان کردن گردن محسوب می شود، به این معنا است که آن شخص با حرف تان موافق نیست یا همه ی حقیقت را به شما نمی گوید.

۲- لب هایش را فشار می دهد

اگر دیدید که شخص مقابل تان لب هایش را به هم فشار می دهد، این حرکت معمولاً این معنی را دارد که مشکلی در کار است. اگر در حال صحبت با آن شخص بودید و این کار از او سر زد، ممکن است معنایش آن باشد که در حضور شما چندان احساس راحتی نمی کند. این حرکت اما می تواند به معنای بی علاقگی فرد به موضوع صحبت یا سؤالی که مطرح کردید هم باشد. سعی کنید بحث را عوض کنید و دوباره نگاهی به دهان او بیاندازید. گاز گرفتن و فشار دادن لب ها روشی برای آرام کردن خود در هنگام اضطراب هم هست.

۳- فاصله اش را با شما حفظ می کند

اگر وقتی مشغول صحبت هستید شخص مقابل تان یک قدم به عقب برود، ممکن است معنایش آن باشد که می خواهد فاصله ی فیزیکی یا عاطفی خود را با شما حفظ کند. در اینصورت، ممکن است به این معنی باشد که آن شخص از حضور در کنار شما معذب است. صحبت از فضای شخصی (فاصله ی فیزیکی بین دو شخص در محیط روزمره ی اجتماعی) که همه ی ما به آن نیاز داریم نیست، اما وقتی شخص مقابل سعی  کند به عمد از شما دوری کند، می توانید آن را حس کنید. حتی حفظ فاصله ی فیزیکی هم یک نشانه است. بگذارید صادق باشیم: ما هم از کسانی که خیلی از ما خوش شان نمی آید دوری می کنیم.

۴- لبخندش ساختگی است

لبخند ساختگی را می توانید تشخیص دهید؟ برای این کار باید به گوشه ی لب ها و چین و چروک های دور چشم های شخص مقابل تان خوب دقت کنید. لبخند واقعی تعداد زیادی از عضلات صورت را درگیر می کند. به همین دلیل وقتی کسی واقعاً به لطیفه ای که تعریف کردید بخندد می توانید خطوط دور چشم هایش را ببینید. لبخند ساختگی اما عضلات زیادی را درگیر نمی کند و منقبض و اجباری به نظر می رسد.

۵- به چشم هایتان نگاه نمی کند

نبود تماس چشمی از ابتدای مکالمه نشانه ی بدی محسوب می شود. ممکن است معنایش آن باشد که شخص مقابل علاقه ی چندانی به آن مکالمه ندارد، شما برایش جذابیتی ندارید یا اینکه رابطه تان آنقدری که تصور می کردید بی ریا نیست. علاوه بر این، ممکن است شخص مقابل تان در حال دروغ گفتن به شما باشد چون پرهیز از تماس چشمی یک نشانه است که می گوید آن شخص دارد چیزی را پنهان می کند.

۶- پاهایش به سمت شما نیست

اگر شخص مقابل تان علاقه ی چندانی به مکالمه ای که در جریان است و بنابراین خود شما نداشته باشد، پاهای خود را به جای آنکه به سمت شما بگذارد، در جهت دیگری قرار می دهد. معمولاً علاوه بر پاها، بالاتنه هم در سمت دیگری قرار می گیرد. این امر از معذب بودن آن شخص حکایت دارد.

۷- جواب های یک کلمه ای می دهد

اگر هر بار که سؤالی از آن شخص می پرسید یا با او شروع به صحبت می کنید، جز جواب های حداقلی پاسخ دیگری نمی گیرید، بنابراین ممکن است آن شخص علاقه ی چندانی به شما نداشته باشد. و وقتی هم که کسی علاقه ای به صحبت کردن با شما نداشته باشد نمی توانید او را مجبور به این کار کنید. اگر از شخص مقابل تان پاسخ های بسیار کوتاهی دریافت کنید که از تنها یک تا سه کلمه تشکیل شده، بدانید که ممکن است معنایش این باشد که او تنها از روی اجبار یا برای رعایت ادب جواب تان را می دهد.

۸- لحن صدایش را تغییر می دهد

لحن صدا تعیین کننده ی لحن یک ارتباط است. احتمالاً متوجه شده اید که آدم ها وقتی می خواهند فاصله شان را از کسی حفظ کنند، با لحنی سرد یا تند صحبت می کنند و شما هم احساس می کنید که باید همین کار را انجام دهید.

۹- دستش را روی دسته ی صندلی می گذارد

اگر پشت یک میز نشسته باشید و شخص مقابل تان دست هایش را روی زانوهایش گذاشته باشد، ممکن است معنایش آن باشد که او علاقه ی چندانی به این مکالمه ندارد. اگر دست هایش را روی دسته ی صندلی گذاشته باشد، ممکن است بخواهد که هر چه زودتر برود چون فکرش آنجا پیش شما نیست.

بیشتر بخوانید:

۹ نشانه‌ای که می‌گویند کسی از شما خوشش آمده حتی اگر خودتان اینطور فکر نمی‌کنید

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • آریو اسفند ۲۰, ۱۳۹۹

    ممنون جالب بود، ولی این آخریه، خیلی جالب‌تر، دستش روروصندلی میزاره.