چرا بهتر است گاهی در جوراب خود فلفل چیلی بریزید؟

چرا بهتر است گاهی در جوراب خود فلفل چیلی بریزید؟

دانشمندان باور دارند که پاها ارتباطی قوی و تنگاتنگ با سایر نواحی بدن دارند و ۷۲ هزار عصب هر کدام از پاها را به سایر اندام های بدن متصل می کند. اما هرچه انسان پیرتر میشود جریان خون در پاها نیز ضعیف تر از دوران جوانی می گردد و در نتیجه برای گرم نگه داشتن پا احتمالا باید از لباس یا دیگر عوامل بیرونی کمک بگیریم. اما یکی از راه ها برای گرم نگه داشتن پاها استفاده از فلفل چیلی است. حتما متوجه شده اید که وقتی چیلی تند می خوریم کل بدنمان از جمله پاهایمان داغ می شود.

در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور پاهای خود را در طول شب های سرد زمستان گرم نگه دارید:

فلفل چیلی باعث گرم شدن پاها می شود

همه فلفل ها حاوی ترکیبی شیمیایی به نام Capsaicin هستند. وقتی چیزی می خورید که حاوی این ماده است گردش خون در بدنتان زیاد می شود و وقتی این ماده با پوست شما تماس پیدا می کند باعث می شود که رگ های خونی بلافاصله گشاد شوند و در نتیجه با جریان پیدا کردن خون بیشتر در آن ناحیه، بدن احساس گرمای بیشتری خواهد کرد. در برخی افراد این حس گرما بلافاصله ایجاد می شود و در برخی دیگر به مرور زمان.

این ترفند به خصوص در زمان سرمای شدید موثر است

اگر در آب و هوای سردی زندگی می کنید این ترفند می تواند بسیار موثر باشد. همچنین ثابت شده که مصرف فلفل تند با تنظیم دمای پاها حین خواب به داشتن یک خواب راحت شبانه نیز کمک میکند. اما چیزهای زیادی را برای گرم کردن پاهای خود امتحان کرده اید اما از هیچکدام نتیجه نگرفته اید بهتر است این روش را هم امتحان کنید.

آسانترین راه برای استفاده از فلفل

فلفل چیلی

راحت ترین روش برای استفاده از فلفل چیلی برای گرم کردن پاها در زمستان این است که مقداری از پودر آن را درون جوراب خود قرار دهید و پودر فلفل را در سراسر کفی جوراب خود پخش کنید. اما مراقب باشید که فلفل زیادی درون جوراب خود نریزید چراکه ممکن است باعث سوزش پاهایتان شود.

برخی ریسک های احتمالی

البته باید اضافه کنیم که مصرف فلفل میتواند عوارض جانبی هم داشته باشد. مثلا پودر فلفل چیلی میتواند جوراب های سفید را قرمز کند و حتی رنگ پوست شما را هم عوض کند. نکته دیگر بوی این فلفل است که میتواند برای برخی آزاردهنده باشد. نکته دیگر اینکه به یاد داشته باشید به میزان اندک از فلفل درون جوراب هایتان استفاده کنید چراکه زیاده روی در آن میتواند باعث سوزش پاها شود.

 

بیشتر بخوانید:

آیا با مصرف فلفل چیلی طول عمر افزایش پیدا می کند؟

منبع: brightside
بدون نظر

ورود