ارسال میلیون ها اسپرم به کره ماه برای مقابله با انقراض زمینی ها

ارسال میلیون ها اسپرم به کره ماه برای مقابله با انقراض زمینی ها

دانشمندان پیشنهاد ایجاد یک «بیمه نامه مدرن جهانی» با ساخت «خزانه ای» مملوء از ۶/۷ میلیون نمونه اسپرم بر روی کره ماه را مطرح کرده اند.

این خزانه دربرگیرنده ی نمونه ی اسپرم و تخمک ۶/۷ میلیون گونه ی زمینی خواهد بود که طی چندین پرواز به کره ماه ارسال خواهند شد. سپس این نمونه ها را درون خزانه ای در زیر سطح کره ماه، در داخل یکی از چاله های آن انبار می کنند تا در آنجا محفوظ بمانند.

این خزانه به لحاظ فکری که در پشت آن وجود دارد چیزی شبیه به خزانه جهانی بذر سوالبارد در نروژ خواهد بود که در حال حاضر بیشتر از یک میلیون نمونه بذر از تقریباً تمامی کشورهای دنیا را در خود جای داده است.

گروهی متشکل از ۶ محقق دانشگاه آریزونای آمریکا این ایده را مطرح کرده اند. به گفته ی آن ها این طرح جلوی انقراض نوع بشر را خواهد گرفت.

به گقته ی این محققان، ساخت این خزانه در کره ماه می تواند کمک کند در صورت وقوع یک فاجعه ی مصیبت بار مانند شیوع یک همه گیری مرگبار، فوران یک اَبَر آتشفشان، درگرفتن یک جنگ بزرگ هسته ای، قحطی گسترده یا برخورد شهاب سنگ، کره زمین بار دیگر مملوء از سکنه شود.

محققان دانشگاه آریزونا می گویند سیاره ما ذاتاً محیط بی ثباتی دارد و با وجود ساخت چنین مخزنی بر روی کره زمین، کماکان خطر نابودی نمونه ها در یک فاجعه ی عظیم وجود دارد.

این ایده شاید برگرفته از داستان های علمی تخیلی به نظر برسد، اما طبق محاسبات دانشمندانی که آن را مطرح کرده اند، ارسال نمونه ی اسپرم، تخمک، هاگ و بذر ۶/۷ میلیون گونه ی زمینی به محیط نسبتاً امن کره ماه احتمالاً عملیاتی شدنی است.

به گفته ی این محققان، خزانه ی مذکور طی ۲۵۰ پرواز به ماه از نمونه ها پر خواهد شد. ساخت ایستگاه فضایی بین المللی طی ۴۰ پرواز انجام شد.

برای جلوگیری از منجمد شدن نمونه ها یا ترکیب شدن آن ها با یکدیگر در دمای زیر صفر زیر سطح کره ماه، دانشمندان پیشنهاد تأمین انرژی خزانه با استفاده از صفحات خورشیدی را مطرح کرده اند.

این دانشمندان می گویند چنین پروژه هایی بشر را به ایجاد تمدن در فضا و آینده ی نه چندان دوری نزدیک تر می سازند که در آن بشر پایگاه هایی در ماه و مریخ خواهد داشت.

محققان دانشگاه آریزونا معتقدند گرچه پروژه هایی که اجرای آن ها نیازمند به کارگیری رشته های مختلف علمی است، به دلیل پیچیدگی با دشواری هایی همراه اند اما همین پیچیدگی آن ها را جذاب می سازد.

بیشتر بخوانید:

اگر کره ماه وجود نداشت زندگی ما روی زمین چه فرقی می کرد؟

حقایقی شگفت انگیز درباره کره ماه که شاید نمی‎دانید

آیا می دانستید آن اسپرم خوش شانس را تخمک زن انتخاب می کند؟

۱۱ باور رایج اما غلط درباره «اسپرم» و ویژگی های آن

منبع: insider
یک نظر

ورود

  • رحمان اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

    خوبه تو متن گفته اسپرم و تخمک بعد شما فقط اسپرم رو توی تیتر زدین؟!