انتقاد مسعود فراستی از سریال قورباغه

انتقاد مسعود فراستی از سریال قورباغه

مسعود فراستی در بخش میز نقد برنامه «هفت» که شب های جمعه از شبکه ۳ سیما پخش می شود به نقد سریال قورباغه پرداخت.

فراستی در بخشی از صحبت های خود در این برنامه درباره ی سریال قورباغه ساخته ی هومن سیدی که این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است گفت: «به نظر من “قورباغه” خیلی کار بدی نیست. به نظرم در مورد این فیلم و به خصوص در زمینه کارگردانی می توان در مورد آن حرف زد. به نظرم سیدی از فیلم قبلی اش جلوتر آمده است اما فیلمنامه آن ضعف دارد.»

سریال قورباغه

او افزود: «خشونت فقط در فیلم جنگی و به شرط اینکه ما از دیدن خشونت جنگ طلب نشویم مفید است. خشونت در فیلم‌ های آمریکایی، جنگ‌ طلبانه و ضد بشری است. فیلم‌ های کمی هستند در جهان که خشونت آن‌ ها مفید است. من طرفدار خشونت جنگی در دفاع هستم. خشونتی که قصد آن علیه خشونت است، برای مردم مفید خواهد بود. این با کسانی که از خشونت نان می‌ خورند و فکر می‌ کنند فیلم هر چه خشن‌ تر باشد، بیشتر می‌ گیرد فرق دارد. خشونت به ندرت در سینما می‌ تواند ضد خشونت باشد.»

فراستی ادامه داد: «فیلمنامه خیلی مشکل دارد. اساس فیلمنامه “قورباغه” چیزی است که به اصطلاح هیپنوتزیم می کند. اشکال از همینجا شروع می شود. این برای جلو بردن فیلم رئال کافی نیست. مصداق “قورباغه” هم نوید محمدزاده است که اصلا خوب نیست. در قسمت اول محیط اصلا ساخته نمی‌ شود. آدم‌ ها یا تیپ هستند یا شخصیت. در سینما این آدم‌ ها در محیط زندگی‌ شان معنا می‌ شوند. در “قورباغه” اما این وجود ندارد. آدم‌ ها حتی تیپ هم نیستند و مکان هم ساخته نمی‌شود. حتی ارتباط بین آن‌ ها هم در نمی‌ آید. حتی در جاهایی غیر منطقی می‌ شود.»

سریال قورباغه

سریال قورباغه

سریال قورباغه که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود اولین تجربه ی هومن سیدی در عرصه ی سریال سازی است. نویسندگی و کارگردانی این سریال به عهده ی هومن سیدی بوده و تهیه کننده ی آن علی اسدزاده است.

فیلمبرداری این سریال از سال ۹۸ آغاز شد و پس از وقفه ای کوتاه به دلیل شیوع کرونا، تا تیر ماه سال ۹۹ ادامه یافت.

پخش این سریال ۱۶ قسمتی از اوایل دی ماه سال ۹۹ آغاز شد و تاکنون ۱۲ قسمت آن منتشر شده است.

در این سریال ستاره های زیادی نقش آفرینی می کنند از جمله: نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی و هومن سیدی.

سریال قورباغه چهارمین همکاری نوید محمدزاده با هومن سیدی پس از فیلم های سیزده، خشم و هیاهو و مغزهای کوچک زنگ زده است.

مهران غفوریان که به عنوان یک بازیگر کمدی شهرت دارد در یکی از قسمت های سریال قورباغه در نقشی جدی حضور پیدا کرد که با شگفتی و تحسین تماشاچیان و منتقدان رو به رو شد.

سریال قورباغه

سریال قورباغه

سریال قورباغه داستانی درام، اجتماعی و معمایی دارد و به مشکلات جامعه و تأثیرات فردی آن می‌پردازد.

در خلاصه ی داستان این سریال آمده است: «در روز چهارشنبه سوری سه دوست به نام‌ های رامین (صابر ابر)، فرید (اشکان حسن پور) و جواد (شهروز دل افکار) بعد از ربودن اسلحه ی یک مأمور زخمی، دست به سرقت از نوری (نوید محمدزاده)، همکلاسی دوران کودکی رامین که به فردی پولدار و مرموز تبدیل شده‌ است می‌ زنند، اما اتفاق بسیار عجیبی در آنجا رخ می‌ دهد که نشان از قدرت خارق‌ العاده ی صاحبخانه (نوری) دارد…»

سریال قورباغه هر دوشنبه، ساعت ۸ شب به صورت انحصاری در وبسایت نماوا منتشر می شود.

۲۲ نظر

ورود

  • ارمین اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    چرا همه مردم میخوان تا یه چیز خوب بیاد خرابش کنن # سلبریتی بی سواد

  • محسن اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    نمیدونم چه اصراری بر وجود این همه خشونت و وحشی گری در فیلم هست !؟
    نه با فرهنگ ما سازگاری داره و نه تمدن ایرانی و نه دین ما !
    چرا از فیلم سازی هالیوودی غرب فقط نکات منفی و بد رو یاد میگیریم …

    • حسینی اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      اینکه ما چندین ساله داریم فیلم های کمدی مبتذل نگاه می کنیم و سلیقمون آنقدر پایین اومده که به خود بد حرف دو که خود پیمان قاسم خانی میگه خیلی بد بود میگیم عالی بد نیست بعد این بده ؟
      سریال خشونت بی مورد ندارد یعنی یک سریال معمایی که طبیعتاً توش خشونت هم هست بعد هم چه ربطی به دین دارد آقا ؟ سینما یک نوع پرده تخیل و داستان ذهن نویسنده است نمی دانم چرا هر چی میشه به دین ربط میدهید در صورتی که اصلا مربوط نیست به طور مثال الان یک نفر تو ایران آدم بکشه یعنی بی دینه؟؟ شاید به هزار دلیل دیگر این کار را کرده که این هم خشونت شخص را نشان میدهد نه دینش را در ضمن برای خشونت هم اولش میگه که بچه ها نبینند .

    • ها اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      بهتره یکم در مورد فرهنگ و مخصوصا مذهبت تحقیق کنی.

    • نادر اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      حالا در فرهنگ ما شاید ولی در دین ما اگر کتب تاریخی را بخوانید نظرتان عوض میشود.حتی نیاز به کتب تاریخی هم نیست.در فیلم مختارنامه دیدید که چطور عین باد هوا آدم میکشند و سرشونو برا هم می‌فرستادن

    • soho اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      مثلا تو فیلم با گرده افشانی کتک بزنن ؟ مثلا طرف اینور جاده هست یه مشت میزنه بعد مرده اونور خیابون صورتش کبود میشه. خخخخخ

    • Fateme اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      چشات سریال مزخرف مختارنامه رونمیبینه ک سرهمو میبریدن مینداختن جلوهم خشونتشو نمیبینه چون تاییدکننده دینته ….اونوق از خشونت قورباغه دم میزنی هه ….دینتوواس خودت نگه دار

  • مجتبی اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    راستش منم پنج قسمت ازش دیدم دیگه خوشم نیومدم ازش
    ادامه ندادم فیلمو

  • ندا اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    نمی دونم چرا نویسنده ی محترم این طور تیتر زده!متنی که در اینجا درج شده درست خلاف عنوانی است که نوشته شده. این طرز اطلاع رسانی بسیار ناشایسته!

  • Halcyon اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    اول اینکه تیتر شما صحیح نبود. دوم اینکه آقای فراستی و فهیم و هاشم زاده اتفاقا سریال رو حتی تحسین کردند. البته بیشتر بحث اجرا رو. کارگردانی سیدی رو تعریف کردن و نیز بازی خوب صابر ابر رو تحسین کردند.

  • سودا اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    ی فیلم متفاوته من دوسش دارم بسه دیگه اون فیلم هایه مزخرف این اولین فیلم ایرانیه ک من نگا میکنمش با اینکه خودمم ایرانی ام از فیلم هایه ک میسازن خوشم نمیاد?ولی این ی چیز جدید و خوبه?❤

    • جلال اریان اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      بازی وهنر نوید محمدزاده بی نظیربود

    • مهسا اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      دقیقاً ! منم از فیلمای روتین خسته شدم ؛ کار متفاوتیه:)

  • کتهون موریارتی اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    اصن فراستی شده تا به حال از چیزی خوشش بیاد??

  • امیرحسین اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    نگفتش اصلا خوب نیست گفتش خیلی بد نیست

    • نادر اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

      دوستانی که این فیلم و که تازه محدودیت سنی هم برایش گذاشتن خشن می‌دونن یه نگاه به سریال مختارنامه بندازن که هزار بار از تلویزیون پخش شد محدودیت سنی هم نداشت.سر میبریدن جلو همدیگه پرتاپ میکردن.

  • جلال آریان اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    دیدگاه آقای فراستی سطحی بی منطق ور سطح شاهنامه خوانی ایشان است نقدی مشکوک

  • ارزو اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    خیلی جالبه شمائی که میگی از فرهنگ غرب نشئت میگیره واقعا ایران رو کشوری آروم وبی دغدغه میبینی؟! من واقعا محو بازی هَمشون شدم دمتون گرم واعا حلالتون پولی که گرفتید?

  • سارا اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

    متاسفانه آقای فراستی اصلا منتقد نیست بلکه تخریبگر وضد سینماست خشونت دفاعی و…چیه تارانتینو فیلم میسازه آدم کیف میکنه حالا آقای فراستی میبینه میگه تارانتینو اصلا فیلم ساز خوبی نیست .گر تو بهتر میزنی بستان بزن خب یه فیلمی چیزی بساز ببینیم چی مد نظرته

  • آنتی رضا ستوده اسفند ۲۶, ۱۳۹۹

    فک کنم تنها فیلمی که فراستی ازش ایراد نگیره،فیلمای عمو جانیه?

  • Ghasem اسفند ۲۶, ۱۳۹۹

    از این پیرمرد که مغزش زنگ زده چندان توقعی نیس که چنین سریالی رو درک کنن.سریال قورباغه بهترین سریالی که تو عمرم دیدم و یک تجربه جدید برای سینمای ایران خواهد بود مخصوصا اگه نوید محمد زاده عزیز در اون بازی کرده باشن ای کاش بیشتر از این جور سریال ها بسازن

  • مرگمو بدین برم آذر ۱۶, ۱۴۰۰

    اقا من میرم بخوابم هر وقت ایشون از چیزی تعریف کردند بیدارم کنید