راه رفتن ژاپنی ها روی زغال های گداخته با پای عریان در فستیوال کوه تاکائوسان + ویدیو

راه رفتن ژاپنی ها روی زغال های گداخته با پای عریان در فستیوال کوه تاکائوسان + ویدیو

در جریان فستیوال سالانه کوه تاکائوسان (Mt. Takaosan) ، پرستش کنندگان ژاپنی برای سلامت خود و خانواده هایشان دعا کردند و این کار را از طریق راه رفتن با پای عریان در کنار یک روحانی بودایی روی زغال های گداخته انجام دادند. روز پیاده روی روی آتش امسال متفاوت و پرتنش تر از هر سال بود زیرا شرکت کنندگان باید ماسک می پوشیده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کردند. این فستیوال همچین تنها با حضور ۱۰۰۰ نفر برگزار شد در حالی که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در ژاپن، به طور کامل لغو شده بود.

در جریان فستیوال سالانه کوه تاکائوسان (Mt. Takaosan) صدها ژاپنی بودایی با پاهای عریان از روی زغال های گداخته عبور می کنند.

در جریان فستیوال سالانه کوه تاکائوسان (Mt. Takaosan) صدها ژاپنی بودایی با پاهای عریان از روی زغال های گداخته عبور می کنند.

در جریان فستیوال سالانه کوه تاکائوسان (Mt. Takaosan) صدها ژاپنی بودایی با پاهای عریان از روی زغال های گداخته عبور می کنند.

در جریان فستیوال سالانه کوه تاکائوسان (Mt. Takaosan) صدها ژاپنی بودایی با پاهای عریان از روی زغال های گداخته عبور می کنند.

کوشو کامیمورا، روحانی بودایی معبد تاکائوسان یاکوین می گوید: «عبور بدن از روی آتش باعث تطهیر روح شده و دعاهای شما را به گوش بودا می رساند. در طول تاریخ، کوهستان تاکائوسان مکان مهمی برای دعا به منظور خلاص شدن از بلایا و بیماری ها بوده است، از این رو حس کردم که باید امسا این فستیوال را با تمهیدات احتیاطی خاص برگزار کنیم». این فستیوال که در زبان ژاپنی «هیواتاری ماتسوری» نامیده می شود بیشتر از ۵۰ سال است که در کوهستان تاکائوسان برگزار می شود. روحانیون بودایی چوب هایی از درخت سرو ژاپنی را آتش زده که باعث آتشی بزرگ می شود. سپس مقدار آب روی شعله ها پاشیده شده، زغال ها در دو ردیف جمع شده و سپس در حالی که دعا می خوانند، با پای لخت از میان آن ها عبور می کنند.

بعد از آن است که مردم عادی نیز روحانیون بودایی را دنبال می کنند در حالی که به دلیل شیوع کرونا ناچار به پوشیدن ماسک شده اند. برخی از روحانیون کودکانی را در پیاده روی خود روی آتش در بغل دارند. توکیو برای میزبانی رقابت های المپیک تابستانی آماده می شود که سال گذشته قرار بود برگزار شود اما به تعویق افتاد. این اتفاق در حالی است که نظرسنجی های داخلی نشان می دهد مردم ترجیح می دهند تعداد شرکت کنندگان در این تورنمنت بین المللی مشخص و محدود باشد، در حالی که دولت تصمیم گرفته خارجی ها را برای دیدن این مسابقات به ژاپن راه ندهند و تماشای المپیک تابستانی توکیو تنها برای شهروندان ژاپنی ممکن باشد.

بیشتر بخوانید: چرا ژاپنی ها روی زمین می خوابند و این کار چه فوایدی دارد؟

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • حسین اسفند ۲۸, ۱۳۹۹

    اگه همین کار رو ما میکردیم شب و روز میگفتن وحشی.
    جالبه بدونین فیلیپین تو یه هفته کامل خودشونو خونین مالین میکنن به خاطر مسیح.
    تو همون فرانسه یه گروه هست خودشونو خونین مالین میکنن تا گناهشون بخشیده بشه. کاملا ازاد.
    بعد یه دوستی دارم دانمارکه. میگه دانمارکیها ب ماشینایی مثل بنز و بی ام و ماشینای کله سیاه ها میگن.
    یعنی حتی رو ماشین هم نژادپرستن و رو اون بنز که کلا اهن هست ماشین کلاه سیاه اسم گذاشتن

    • خطاب به اقا حسین اسفند ۲۸, ۱۳۹۹

      به هر حال هرکی فرهنگ خودشو داره تازه ماهم که از نزدیک ندیدیم اصلن جالب نیس برا بالا بردن خودمون بقیه رو پایین بکشیم….

      حالا یکیم یه وقتی به شما یه حرفی زده اشتباه کرده

      اون قسمت ماشین ها هم خیلی بی ربط بود چون بی ام و از ایتالیا میاد!

      • ناشناس اسفند ۲۹, ۱۳۹۹

        من میدونم قضیه چیه. ببینین اکثر دانمارکیها یا اروپاییا ماشینای اقتصادی میخرن.مثلا فولکس واگن اشکودا یا ماشینای اینطوری میخرن. و فقط دانمارک نیست خیلی از کشورای اروپای غربی میگن ماشین کله سیاها. چون مهاجرا اگه موفق بشن ماشین معمولا بنز یا بی ام و میخرن. و حالا جالبه قیمت بنز یا بی ام و با اون فولکس واگن گلف شاید یکی باشه. اما مارکش بنزه.
        اما برا اینکه مهاجرا که همشونم موی سیاه دارن رو تحقیر نژادی کنن میگن ماشین کله سیاه ها.

    • الف اسفند ۲۹, ۱۳۹۹

      به این دلیل بهتون میگن وحشی چون اجازه کار های مذهبی رو به دیگر ادیان نمیدین
      همین ژاپنی ها اگه ایران بودن میخواستن همین کاری کنن به جرم تشویش اذهان عمومی زندان بودن

    • محبی اسفند ۲۹, ۱۳۹۹

      هم اونهایی که به خاطر حسین خودشون رو خونین و مالین می کنند وحشی هستند و هم اونهایی که به خاطر مسیح، بودا یا هر کس دیگه به جسمشون صدمه می زنند. مخصوصا اگر این کار رو در ملاء عام بکنند و مخصوصا اگر فقط خودشون رو به حق بدونند و دیگران رو گمراه و فاسد.

    • محسن منصوری فروردین ۲, ۱۴۰۰

      این کار توحش نیست یک تکنیک روحی هست که شما هم می تونید یاد بگیرید وانجام بدید در ضمن اینا پاهاشون نمی سوزه وگرنه باید همشون می رفتن بیمارستان من خیلی دلم می خواد اینکار رو انجام بدم ولی بدون مربی ذهنی و روحانی بهتره انجام ندهم اما خیلی دلم می خواهد امتحان کنم

  • س اسفند ۲۹, ۱۳۹۹

    هرموقع نام ایران جزء کشورهای وحشی قرار میگره که مثل کشوردروغ مهدآزادی های اروپاموزه باهیجده هزارجمجمه ویا سربریده شده نگهداری و جزء اسنادمحرمانه نداره منظورم فرانسه هست یا مثل آلمان سلاح شیمیایی به بعثی هاندادکه هزاران هزارزن وکودک حلبچه و کرکوک قتل عام کنه خون آلوده به ایدزفرانسوی تو جریان زلزله بم به کشور های دیگه عامدانه صادر نکرده،اسلحه فلش بال نساخته که چشم مردمان معترض جلیقه زردهارادر خیابانهای فرانسه ازحدقه دربیاره،منتهاعده ای حقارت طلب توسری خورتوکشورمون هستند میان برای گرفتن ویزاویا گرین کارت سالهاقبل به خاطراینکه خون ازدماغ چندتاتروریست کت شلوار پوشیده فرانسوی توکوچه وخیابان های تهران برای ابرازهمدردی(گرفتن ویزا)شمع روشن کردند

  • س اسفند ۳۰, ۱۳۹۹

    میدونیدچرااینطوریه؟مثلا خشونت خانگی وضرب و شتم که آقایون برعلیه زن وهمسرخودشون درغرب بکارمیبرندمیان یه اسم و رسم فریب دهنده به کار میبرن!مثلاقانون”نظام خانوادگی عاشقانه”خانم هابایدتوسط همسرشون توخونه کتک بخورن،تنبیه بشن
    یاقانون فرانسوی ازدواج بامحارم که آقایون کشور فرانسه میتونن به دختران خودشون رابطه جنسی و تجاوزکنن تابه زورکتک و تنبیه لازم نباشه این کاررا انجامش بدن چون شده قانون توکشورفرانسه!‏‎ ‎