حرکات عجیب زبان مردی که وجود تومور را در مغز او نشان می‌داد

حرکات عجیب زبان مردی که وجود تومور را در مغز او نشان می‌داد

استیو رایدر در جریان حرکت خود با دوچرخه به علت حرکات غیر عادی‌ای که داشت توجه یک عابر را به خود جلب کرد و باعث شد تا آن عابر به اورژانس زنگ بزند. این مرد ۵۱ ساله در حال دوچرخه سواری متوجه می‌شود که دهانش به طور غیرارادی باز و بسته می‌شود، او بعد از این اتفاق به حاشیه جاده کشیده شده و سپس از دوچرخه خود سقوط می‌کند. پس از انجام سی تی اسکن ۷ پزشک با نگاه به آزمایش اعلام کردند که این پدر ۵۱ ساله در مغز خود دو تومور دارد و خونریزی مغزی نیز کرده است.

پرونده این بیمار به مرکز علوم اعصاب در بیمارستان عمومی لیدز فرستاده شد و خوشبختانه پزشکان تومورهای این فرد را قابل عمل توصیف کردند. سپس طی یک عمل هفت ساعته تومورها از مغز استیو به بیرون کشیده شدند.

استیو می‌گوید: «اوضاع برای همسرم نمی‌توانست از این استرس‌زاتر باشد. متاسفانه مادر او در همین اوضاع و احوال فوت کرد و این شرایط را برایش بسیار تیره و تار کرد.» پس از عملی که استیو انجام داد پزشکان سی تی اسکن دوباره ای برای او ترتیب دادند. او ادامه داد: «قبلا من یک خال مشکوک به تومور بدخیم سرطانی (ملانوما) بر روی سینه‌ام داشتم که آن را برداشته بودم. پزشکان در آن موقع به من گفته بودند که این خال بی خطر و غیر سرطانی است. اما وقتی آن را دوباره مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند سلول‌های ملانین دار در بدن من کشف شد و نتایج نمونه برداری نشان داد که من تومور پوستی مرحله ۴ دارم. خبر بسیاری بدی بود که نمی‌توانستم آن را هضم کنم.»

در سپتامبر سال ۲۰۲۰ استیو یک دوره ایمنی درمانی را تجربه کرد. طی این نوع درمان طاقت فرسا استیو داروهای بسیاری دریافت کرد که عوارض جانبی زیادی برای او داشت. او در این باره می‌گوید: «غذه هیپوفیز من تحت تاثیر قرار گرفته بود و بدن من تولید کورتیزول را متوقف کرد، پس از آن نیز غده تیروئید من کم کار شد. پزشکان برای این دو مشکل به ترتیب هیدروکورتیزون و تیروکسین را تجویز کردند. این داروها به همراه مقداری استروئید وظیفه سرحال نگه داشتن بدن مرا به عهده داشتند.»

در آخرین MRI گرفته شده از استیو نشان داده شد که تومورهای او بازنگشته‌اند و وی در حال حاضر از گزند سرطان به دور است. با این حال اما او دو حمله تشنج را تجربه کرده و هر لحظه در ترس این است که دوباره این حمله در او به وجود بیاید. استیو می‌گوید در این مدت دیدگاه او نسبت به زندگی تغییرات بسیاری داشته است.

بیشتر بخوانید:

نشانه های هشدار دهنده سرطان سینه و نحوه معاینه سینه ها

بالاتر بودن احتمال مرگ بر اثر سرطان در مردان با دور کمر بیشتر از ۱۰۳ سانتیمتر

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود