نحوه بازگشایی مدارس و فعالیت شبکه شاد بعد از ایام تعطیلات نوروز

نحوه بازگشایی مدارس و فعالیت شبکه شاد بعد از ایام تعطیلات نوروز

سال گذشته و هنگام بازگشایی مدارس مقرر شد تا از ابتدای بهمن ماه مدارس، با توجه به اوضاع کرونایی محل خود بازگشایی شوند. به این ترتیب در مناطقی که وضعیت آن‌ها به رنگ زرد و آبی بود، کلاس پایه‌های اول و دوم ابتدایی برگزار شد. مدارس پایه ابتدایی و متوسطه که جمعیت کمتر از ۵۰ نفر افراد را تشکیل می‌داد و در شهر آبی بودند نیز دوباره دایر شدند.

همچنین کلاس‌های عملی و حضور در کارگاه‌ها برای هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای که در قسمت آبی و زرد بودند نیز برپا شد. باید در نظر داشت در تمامی این مواردی که ذکر شد حضور دانش آموز در مدارس بصورت اختیاری بود و دانش آموزان خود می‌توانستند نسبت به حضورشان در مدرسه تصمیم بگیرند.

اما اکنون و بعد از تعطیلات نوروز، رنگ بسیاری از شهرها به واسطه سفرها و کمتر شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به رنگ نارنجی و قرمز درآمده و عملا بازگشایی مدارس در این مناطق ناممکن شده است. در همین راستا علیرضا کمرئی معاون آموزش و پرورش اعلام کرد: «پس از پایان یافتن تعطیلات عید نوروز، روند آموزشی آموزش و پرورش مانند قبل از تعطیلات، هم در تلویزیون و به صورت مدرسه تلویزیونی و هم در شبکه شاد خواهد بود.»

بازگشایی مدارس

او همچنین در مورد بازگشایی مدارس بصورت حضوری هم گفت: «بازگشایی مدارس به صورت حضوری بصورت همان روند قبلی خواهد بود اما با ممکن است رنگ وضعیت خیلی از مناطق تغییر کرده باشد، طبق رنگ بندی اعلامی توسط ستاد کرونا فعالیت مدارس بصورت حضوری انجام خواهد گرفت و بازگشایی مدارس تابع مصوبات ستاد کرونا است.»

بازگشایی مدارس

گفتنی است با فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز، انجام سفرهای نوروزی و شروع دید بازدیدهای عیدانه، آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور روند رو به افزایشی داشته و به همان ترتیب نیز رنگ بندی کرونایی شهرها تغییر کرده و شهرهای بسیاری از رنگ آبی و زرد به نارنجی و قرمز تغییر رنگ داده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:
۱۰ قانون عجیب و غریب مدارس در جهان؛ از تنبیه با ماش یخ زده تا چرت قانونی وسط کلاس

دیجیاتو
بدون نظر

ورود