کمین نیروهای اوکراینی برای کاروانی از تانک های روسی + ویدیو

کمین نیروهای اوکراینی برای کاروانی از تانک های روسی + ویدیو

در ویدیویی که اخیراً منتشر شده، سربازان اوکراینی با استفاده از موشک های ضد تانک چندین تانک متعلق به کاروان روسیه را منهدم می کنند. به گزارش دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در روز پنجشنبه مدعی شده بود که تنها در یک روز، ۵۰۰ نیروی نظامی روسیه خودشان را تسلیم کرده اند.

در این ویدیو شاهد این هستیم که دست کم یک تانک و یک نفربر روسیه توسط موشک هایی که از پشت دسته ای درخت شلیک می شود، منهدم می شوند. این سومین حمله غافلگیرانه طی دو روز است که توسط نیروهای اوکراینی با موفقیت به ثمر می رسد.

پس از اصابت موشک به یکی از تانک های کاروان روسیه، نیروهای روس را می بینیم که پا به فرار می گذارند و در طرف دیگر جاده پناه می گیرند.

ویدیویی دیگر یک تانک روس را نشان می دهد که ظاهراً پس از مورد اصابت قرار گرفتن، آتش گرفته است. ویدیویی دیگر نیز یکی از خودروهای زرهی روسیه را نشان می دهد که از قرار معلوم در حمله ای هوایی منهدم می شود.

برخی کارشناسان گفته اند که از دیدن ناکارآمدی تاکتیکی نیروهای پوتین در روزهای اخیر مات و متحیر مانده اند. نیروهای مسکو در روزهای اخیر تانک های بسیاری را از دست داده اند.

کاروان روسیه

به گفته ی تحلیلگران، فرماندهان تانک های روس با هدایت این تانک ها در مسیری مستقیم در جاده ی اصلی منتهی به کی‌یف عملاً فرصت حملات غافلگیرانه را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده بودند.

این حملات غافلگیرانه علیه نیروهای روس در حالی صورت می گیرد که این نیروهای متخاصم بیش از آن چیزی که پیش بینی می شد متحمل ضرر و زیان شده اند و حالا سرمای استخوان سوز اوکراین در روزهای آتی نیز به مشکلات شان اضافه خواهد شد. گفته می شود روحیه سربازان روس تعریفی ندارد.

کاروان روسیه

بنابر گزارش ها سرهنگ آندرِی زاخاروف، فرمانده روس، طی یکی از این حملات کشته شده و نیروهایش عقب نشینی کرده اند. لاشه های در حال سوختن تانک های روس هم در خیابان ها به جا مانده است.

راب لی، کارشناس نظامی انستیتوی Foreign Policy Research در مورد این حمله ناگهانی به ستون تانک های روس می گوید که نیروهای روسی «تاکتیک خیلی ضعیفی» را از خود به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

پیشگویی تام کلنسی از حمله روسیه به اوکراین در رمان ۳۰ سال پیش خود

تصاویر ویرانی بزرگ ترین هواپیمای جهان در اثر حمله روسیه به اوکراین + ویدیو

ناتو چیست و چه نقشی در حمله روسیه به اوکراین دارد؟

منبع: Dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود