خرگوشی با جهش ژنتیکی که روی دستان خود راه می‌رود + ویدئو

خرگوشی با جهش ژنتیکی که روی دستان خود راه می‌رود + ویدئو

تصاویر جالب و بامزه‌ای از یک خرگوش به دست رسیده است که در حال انجام حرکات آکروباتیک دیده می‌شود. این خرگوش که خرگوش آلفورت نام دارد راه خاصی را برای راه رفتن در نظر گرفته‌اند. این خرگوش‌ها به جای جست و خیز کردن و راه رفتن با پاهای عقب خود آن‌ها را از زمین بلند کرده و روی دستان خود به صورت ایستاده قرار می‌گیرند. ‌آن‌ها با استفاده از پنجه‌های خود سعی می‌کنند تعادلشان را حفظ کرده و راه بروند. از زمان کشف این گونه در سال ۱۹۳۵ دانشمندان در مورد دلیل این اتفاق دچار سردرگمی شدند.

در آخرین مطالعات نشان داده شده است که علت این اتفاق یک جهش ژنتیکی است. دانشمندان کشف کرده‌اند که طبق گفته آن‌ها مربوط به یک ژن در سیستم عصبی خرگوش می‌شود. یک جهش در ژن خرگوش که باعث می‌شود تا نخاع از هماهنگی برای جستن این حیوان جلوگیری کند. میگل کارنیرو از دانشگاه پورتوی پرتغال به همراه همکارانش به این نتیجه رسید. او گفت: «این جهش تنها جهش و اتفاقی بود که علت اینگونه راه رفتن این حیوان را توجیه می‌کند.»

یکی دیگر از دانشمندان که در این پژوهش حضور داشت اشاره کرد: «از مهمترین عوامل حرکت شما وجود نورون‌ها است. آن‌ها انقباض عضلات را هماهنگ کرده و از تعادل دیگر اندام‌ها با خبر هستند.» او ادامه داد: «اما در این نوع خرگوش‌ها این هماهنگی انقباض عضلانی به درستی عمل نمی‌کند.» این مطالعه می‌گوید که در نوع خرگوش‌ها اینترنورون‌ها کمتر هستند یا اصلا وجود ندارند که منجر به ناتوانی این حیوانات در پرش و جستن می‌شود.

ایستادن روی دست‌ها نتیجه ناتوانی این خرگوش‌ها نسبت به باقی هم نوعان و حیوانات است. یکی از مجلات علمی در این باره می‌گوید: «بچه‌های خرگوش‌های دارای این مشکل پس از چند ماه یاد می‌گیرند تا روی دست‌های خود بایستند.» در این گزارش آمده است که راه رفتن عجیب و غریب این حیوانات باعث درد برای آن‌ها نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

صدای آرامش بخش و درمانگر میوه خوردن خرگوش + ویدیو

 

منبع: thesun
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود