مناطق بسیار کثیف هواپیما که احتمالا از وجود آن‌ها بی خبر هستید

مناطق بسیار کثیف هواپیما که احتمالا از وجود آن‌ها بی خبر هستید

خدمه پرواز در مسائل مربوط به کابین و عبور و مرور مسافران متخصص هستند. پس طبیعی است که آن‌ها کثیف‌ترین مناطق کابین هواپیما را بدانند. چندین نفر از مهمانداران هواپیما در گفتگویی از آلوده‌ترین و کثیف‌ترین منطقه کابین هواپیما صحبت کرده‌اند که احتمالا شما از آن‌ها بی خبر هستید.

یکی از این مهمانداران هواپیما می‌گوید: «شما نباید هیچگاه سر خود را پنجره هواپیما تکیه دهید. اگر مردم می‌دانستند که این منطقه، یعنی پنجره‌های هواپیما چقدر کثیف است هرگز به آن نزدیک نمی‌شدند. بسیاری از مردم در کنار این پنجره‌ها می‌نشینند و در برابر آن سرفه و عطسه کرده و آن را آلوده می‌کنند.»

او در اینباره می‌گوید: «اگر نوری وجود داشت که جرم‌ها و میکروب‌های موجود در هواپیما را نشان می‌داد همه از حجم بسیار زیاد آن متعجب می‌شدند. قانون کلی من برای سوار شدن در هواپیما این است که هرگز دستانم را به نزدیک صورت و دهانم نمی‌کنم و این به من کمک کرده تا از بیماری دوری کنم. همچنین بسیاری از مردم را می‌بینم که با دستمال مرطوب اطراف خود را تمیز می‌کنند.»

خدمه پرواز در شبکه اجتماعی ردیت در پست‌هایی به مردم و علاقه مندان نشان دادند که چقدر میزها و وسائل در هواپیما کثیف و میکروبی است. یکی از خدمه پرواز گفت: «بسیاری از اوقات دیده‌ام که مردم پوشک بچه‌های خود را روی سینی قرار گرفته در صندلی هواپیما عوض می‌کنند. استفراغ و خون ریزی روی آن‌ها هم از مواردی هستند که زیاد پیش می‌‌آیند. البته آن‌ها هر شب تمیز می‌شوند اما شخصا غذایم را روی آن‌ها نمی‌گذارم!»

تمیز کردن اطراف و مخصوصا سینی و پنجره با دستمال مرطوب کار عاقلانه‌ای است. خدمه دیگری در مصاحبه خود می‌گوید: «اگر با هواپیما مسافرت می‌کنید حتما دستمال مرطوب و ضد عفونی کننده به همراه داشته باشید. من حساب تعداد بارهایی که به مسافران گفته‌ام تا پوشک کودکتان را روی سینی یا صندلی هواپیما عوض نکنید از دست داده‌ام.»

بیشتر بخوانید:

آتش گرفتن موتور هواپیما در حین پرواز تا چه اندازه خطرناک است؟

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود