زنی که در دوران پریود خون گریه می کند

زنی که در دوران پریود خون گریه می کند

یک زن ۲۵ ساله ی هندی عجیب ترین عادت ماهانه ی زندگی خود را زمانی تجربه کرد که از چشمانش خون جاری شد.

این زن به مشکل نادری به نام قاعدگی نیابتی چشمی (Ocular Vicarious Menstruation) دچار شده بود. از بینی این زن هم خون می آمد.

یک ماه بعد وقتی این زن به پیش دکتر رفت بار دیگر در دوران عادت ماهانه اش به سر می برد و دوباره از هر دو چشمش خون جاری شده بود. به گفته ی این زن، این خونریزی ها با هیچ دردی همراه نبود و او نیازی به قرص مسکن پیدا نکرده بود.

گرچه قبلاً مواردی از قاعدگی نیابتی چشمی گزارش شده است، اما پزشکان هنوز مطمئن نیستند علت وقوع این عارضه جانبی عجیب در دوران قاعدگی چیست. برخی دانشمندان می گویند جاری شدن خون از چشم ها در دوران قاعدگی ممکن است کار هورمون های جنسی مانند استروژن و پروژسترون باشد. سطح این هورمون ها در دوران پریود اغلب بالا می رود و این امر ممکن است باعث شود خون بیشتری به سمت چشم ها جریان یابد.

پزشکان برای آنکه مطمئن شوند مشکل این بیمار واقعاً قاعدگی نیابتی چشمی است، ابتدا خون درون اشک های او و یک نمونه از خون قسمت دیگری از بدنش را مورد آزمایش قرار دادند. گروه خونی هر دو نمونه B+ بود، یعنی خونی که از چشم های این زن جاری می شد نتیجه ی عملکرد بدنش بود.

بررسی های بیشتر پزشکان نشان داد خونریزی عجیب این زن نه از بیماری های زمینه ای از جمله سرطان چشم، قرمزی چشم و اختلالات خونی نشأت می گرفت و نه عارضه ی جانبی دارویی بود.

آن ها در نهایت به این نتیجه رسیدند که خونریزی های این زن نتیجه ی هیچگونه مشکل پزشکی زمینه ای نبود. تحقیقی در سال ۲۰۱۸ درباره ی این مشکل می گوید بر اساس تخمین ها ۳۰ درصد موارد خونریزی های چشمی ارتباطی به سایر مشکلات پزشکی ندارند و علت آن ها نامعلوم است.

پزشکان برای حل مشکل این زن برای او قرص های ضد بارداری حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون تجویز کردند. به گقته ی این پزشکان، قرص های ضد بارداری می تواند خونریزی را متوقف کند چون این قرص ها با متوقف کردن فرآیند طبیعی تخمک گذاری مانع از آزاد شدن هورمون هایی می شوند که قادر به ایجاد اختلال در بافت چشم هستند.

زن جوان هندی سه ماه پس از مراجعه به پزشک از توقف خونریزی چشم های خود خبر داد.

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود