۳ خودرو برقی کوچکی که می خواهند جایگزین خودروهای شاسی بلند محبوب شوند

۳ خودرو برقی کوچکی که می خواهند جایگزین خودروهای شاسی بلند محبوب شوند

آمریکایی ها از دیرباز عاشق ماشین های شاسی بلند بزرگ بوده اند که بتواند افراد بیشتری را در خود جای دهد و فاصله ای فراتر از معمول را طی کند. اما اکنون یک سری استارتاپ ها هستند که ادعا می کنند خودروهایی با شرایط کاملاً متفاوت را به فروش برسانند. این کمپانی ها در حال رونمایی از خودروهای الکتریکی کوچک هستند که تنها یک یا دو سرنشین داشته باشد و در اکثر موارد با یک بار شارژ باتری، مسیرهای کوتاهی را طی کنند. این ایده که قبلاً نیز آزمایش شده و شکست خورده است، اکنون با تکنولوژی های بهتر می تواند پوشش مسافت های بیش از ۱۰۰ مایلی را با یک سری باتری های کوچک عملی کند. مسئله مهم اما قیمت این خودروهاست و سازندگان از مشتریان خود می خواهند توجه بیشتر به مزایا سایز کوچک و طرح های زیبا داشته باشند در حالی که قیمت آن ها تقریباً مشابه خودروهای بزرگ تر است.

فروش خودروهای برقی کوچک کار چندان ساده ای نیست زیرا خریداران خودرو رویکرد بسیار ساده ای در ارزش گذاری خودروها دارند

گاهی اوقات این ایده بسیار موفقیت آمیز بوده و نمونه آن خودرو Mini Cooper بوده است اما تکرار این موفقیت کار ساده ای نیست. اریک ایبارا از Kelley Blue Book در این باره می گوید: «شبیه خرید یک پورشه ۹۱۱ است. باعث می شود که شما متمایز باشید. خیلی باحال است. می توانم ببینم که مردم به این چیزها جذب می شوند اما شرایط بسیار خاصی را می طلبد». با این وجود، ایبارا می گوید که خودروها: وقتی پول بیشتری می پردازند باید چیزهای بیشتری دریافت کنند. برخی از خودروهای برقی کوچکی که اکنون توسط استارتاپ های صنعت خودروهای برقی ارائه شده اند به شرح زیر هستند:

فروش خودروهای برقی کوچک کار چندان ساده ای نیست زیرا خریداران خودرو رویکرد بسیار ساده ای در ارزش گذاری خودروها دارند

Nobe’s GT100

کمپانی خودروسازی Nobe در سال ۲۰۱۷ در استونی در نزدیکی مرز فنلاند تاسیس شد. رومن مولجار موسس این کمپانی می خواست که یک بازار رقابتی را برای فروش خودرو کوچک سه چرخ خود به نام GT100 پیدا کند. به همین دلیل اکنون قصد دارد خودرو خود را با یک شریک هنوز اعلام نشده در ایالات متحده، در این کشور تولید نماید که یکی از رقابتی ترین بازارهای فروش خودرو در جهان است. این خودرو چیزی شبیه ترکیبی از خودروهای اسپرت سدان ایتالیایی پس از جنگ جهانی دوم و یک اتوی بخار است.

این خودرو دو صندلی داشته و فضایی نیز برای وسایل همراه در نظر گرفته شده است و انتظار می رود که بردی حدود ۱۸۰ مایل با یک بار شارژ و سرعت ۸۰ مایل بر ساعت را داشته باشد. قیمت این خودرو برقی کوچک ۲۴,۰۰۰ دلار در مورد پیشرفته ترین نسخه و ۲۹,۰۰۰ دلار برای یک مدل قابل تبدیل تعیین شده است. این اعداد و ارقام در حالی است که Tesla Model 3 دارای ۵ صندلی بوده و با یک بار شارژ بیش از ۱۰۰ مایل را طی خواهد کرد و قیمت آن نیز ۱۰,۰۰۰ دلار بیشتر از خودرو برقی برند Nobe است.

فروش خودروهای برقی کوچک کار چندان ساده ای نیست زیرا خریداران خودرو رویکرد بسیار ساده ای در ارزش گذاری خودروها دارند

Microlino

خودرو برقی Microlino به وضوح در طراحی خود از خودرو کلاسیک BMW Isetta و خودروهای حبابی مشابه الهام گرفته است که در سال های پس از جنگ جهانی دوم در اروپا تولید می شدند. آن خودروهای کوچک بنزین سوز برای کشورهایی با اقتصادهای خرد شده و دارای دسترسی اندک به بنزین طراحی شده بودند. همانند خودرو کلاسیک Isetta، از قسمت جلو باید وارد خودروی Microlino شد. در واقع نمای جلوی خودرو، در آن به حساب می آید. با تنها دو صندلی، Microlino فضای زیادی برای پارک کردن اشغال نمی کند. با وزن تنها ۵۱۳ کیلوگرم، این خودرو وزنی کمتر از باتری های خودرو Tesla Model S دارد. هنوز برنامه ای برای فروش این خودرو چهار چرخ در ایالات متحده وجود ندارد زیرا باید با استانداردهای سختگیرانه خودرو در این کشور سازگار باشد. خودروهای سه چرخ که در بسیاری از نقاط ایالات متحده به عنوان موتورسیکلت در نظر گرفته می شوند، استانداردهای سختگیرانه کمتری دارند. این خودرو اکنون تنها در اروپا و با قیمت ۱۰,۰۰۰ یورو ارائه می شود که بدون احتساب مالیات معادل ۱۲,۰۰۰ دلار خواهد بود.

فروش خودروهای برقی کوچک کار چندان ساده ای نیست زیرا خریداران خودرو رویکرد بسیار ساده ای در ارزش گذاری خودروها دارند

ElectraMeccanica Solo

نام خودرو از این واقعیت ساده نشأت گرفته است که در داخل آن تنها خواهید بود. این خودرو تک سرنشین بوده و قصد دارد مینیمالیستی ترین ایده در دنیای حمل و نقل و سفرهای روزمره به ایستگاه قطار یا سوپرمارکت باشد. نمونه های آینده Solo با صندوق کارگو خود می توانند مینی کامیونت های ایده آلی برای رساندن مایحتاج به مناطق روستایی باشند. تولید این خودرو به تازگی شروع شده و قیمت آن در چین از ۱۸,۵۰۰ دلار شروع می شود در حالی که یک کارخانه ساخت این خودرو اواخر سال جاری در آریزونا راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ابرخودرو Rimac C_Two ؛ خودرو برقی با ۱,۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲.۴ میلیون دلار قیمت

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود