از چه سنی باید کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

از چه سنی باید کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کرم‌هایی است که نه تنها جلوی پیری زودرس پوست را خواهد گرفت؛ بلکه از مشکلاتی که بر اثر تابش اشعه‌های خورشید به وجود می‌آیند هم جلوگیری خواهد کرد. برای اینکه بدانید از چه سنی و چگونه باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

محافظت از پوست از بدو تولد

یکی از واقعیت‌هایی که بسیاری از افراد از آن بی‌خبر هستند، لزوم مراقبت از پوست درست از لحظه تولد است. بسیاری فکر می‌کنند نوزادان دچار مشکلات پوستی ناشی از تابش آفتاب نمی‌شوند و به همین دلیل از انجام مراقبت‌های لازم برای آن‌ها خودداری می‌کنند؛ اما واقعیت این است که هر انسانی درست از بدو تولد به مراقبت از پوست در برابر نور خورشید نیاز دارد. هر چند که برای استفاده از کرم ضد آفتاب باید یک بازه شش ماهه، یعنی تا شش ماهگی نوزاد را صبر کرد.

بنابراین اگر قرار است به زودی بچه‌دار شوید، چند کار مهم را برای شش ماه اول مد نظر داشته باشید:

  • در ساعات اوج تابش خورشید که از ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعد از ظهر است، فرزندتان را بیرون از خانه نبرید و اگر مجبور به این کار شدید، بدون استفاده از سایه بان این کار را انجام ندهید.
  • سعی کنید بیشتر در نقاطی که سایه دارند، قرار بگیرید و فرزندتان را از تابش نور خورشید دور نگه دارید.
  • از بلوزهای آستین بلند و شلوار به جای شلوارک استفاده کنید تا بدن پوشیده شود. برای پاها در فصل‌های گرم سال از جوراب‌های نخی نازک استفاده کنید.
لوسیون بدن برای محافظت از پوست

بعد از شش ماهگی لازم است استفاده از کرم ضد آفتاب را با مشورت پزشک اطفال شروع کنید و همچنان به مراقبت‌های بالا ادامه دهید.

یک باور غلط؛ برای استفاده از ضد آفتاب دیر شده است

یکی از باورهای اشتباهی که درباره استفاده از کرم ضد آفتاب وجود دارد این است که اگر در کودکی از این کرم استفاده نکرده باشید، استفاده از آن در بزرگسالی فایده‌ای نخواهد داشت. این باور اشتباه از آنجایی می‌آید که بعضی باور داشتند که پوست بدن تا ۱۸ سالگی بیشترین تاثیر را از نور خورشید خواهد گرفت و بعد از آن دیگر این تاثیر کاهش پیدا می‌کند.

واقعیت اما چیز دیگری است.تا سن ۴۰ سالگی شما تنها نیمی از دوز اشعه UV را از محیط بیرون دریافت می‌کنید و این میزان ۱۹ سال بعد، یعنی در ۵۹ سالگی به ۷۴ درصد خواهد رسید. از آنجایی که هر دوی این رقم‌ها بزرگ هستند، در هر سنی که هستید باید از یک کرم ضد آفتاب خوب برای خودتان استفاده کنید. در حال حاضر برندهایی مثل بیودرما، الارو، درمالیفت و لدورا تولید کننده محصولات ضد آفتاب خوبی هستند که با قیمت مناسب قابل تهیه بوده و از شما در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت خواهند کرد.

در چه سنی می‌توان استفاده از کرم ضد آفتاب را متوقف کرد؟

پاسخ این سوال «هرگز» است. واقعیت این است که اتفاقا با بالا رفتن سن نیاز به مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید بیشتر هم می‌شود؛ چون در بیشتر موارد افزایش سن می‌تواند به کاهش قدرت سیستم ایمنی و بالا رفتن ریسک ابتلا به مشکلات منجر شود. بنابراین در هر سنی که هستید کرم ضد آفتاب از دست‌تان نیفتد.

راهنمای استفاده از ضد آفتاب

چطور بهترین نتیجه را از کرم ضد آفتاب بگیریم؟

حالا که متوجه شدید باید از کرم ضد آفتاب از شش ماهگی تا دوران پیری استفاده کنید، خوب است نکات طلایی دیگری را هم بدانید. ندانستن این نکات و رعایت نکردن‌شان مثل این است که اصلا ضد آفتاب نزده باشید.

  • اگر عادت دارید یک لایه نازک از کرم ضد آفتاب را روی پوست خود قرار دهید، این کار را نکنید. در عوض باید یک لایه نسبتا ضخیم از کرم را روی پوست قرار دهید تا بتواند جلوی اشعه‌های مضر خورشید را بگیرد. برای آشنایی با بهترین روش برای استفاده از ضد آفتاب این مطلب را بخوانید.
  • حتما نیم ساعت قبل از ورود به فضای باز کرم بزنید. این مدت زمان به پوست شما اجازه می‌دهد تا کرم را جذب کرده و آماده برای دفع اشعه‌ها شود. اگر زودتر از نیم ساعت از خانه یا فضای بسته خارج شوید، فرق چندانی با کسی که کرم نزده است، نخواهید داشت.
  • سراغ اس پی اف زیر ۳۰ نروید. بهترین کرم‌های ضد آفتاب دارای اس پی اف حداقل ۳۰ هستند و بیشتر آن‌ها اس پی اف ۵۰ دارند.
  • دقت داشته باشید که زدن ضد آفتاب بهانه خوبی برای قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیست. شما همچنان باید در سایه قرار بگیرید.
  • آفتاب گرفتن برای پوست شما ضرر دارد. با وجود این اگر نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید نسبت به انتخاب لوسیون و روغن بدن دقت داشته باشید. قبل از آفتاب گرفتن از لوسیون بدن دارای ضد آفتاب استفاده کنید و بعد از آن سراغ لوسیون بدن دارای آلوئه ورا که قابلیت ترمیم پوست را تا حدودی دارد. برای تهیه لوسیون و روغن می‌توانید سراغ برندهایی مثل کیووی، پریم، سی گل، ژوت و فیروز بروید.
  • لازم است که هر دو ساعت یک بار کرم ضد آفتاب‌تان را تجدید کنید. اگر زیاد عرق می‌کنید یا در معرض بارندگی قرار گرفتید، بلافاصله کرم را تجدید کنید و منتظر گذشت دو ساعت نباشید.

بدون نظر

ورود