در دوران کرونا چه کارهایی را در آرایشگاه و چه کارهایی را در خانه باید انجام داد؟

در دوران کرونا چه کارهایی را در آرایشگاه و چه کارهایی را در خانه باید انجام داد؟

همه گیری کرونا زندگی ما را یکباره با محدودیت های زیادی در زمینه های مختلف رو به رو کرد که چاره ای جز تطابق دادن خود با آن ها نداشتیم.

برخی از این محدودیت ها سبب شد برای حفظ سلامتی خود و دیگران به اجبار خودکفا شویم و بخشی از کارهایمان که تا پیش از شیوع کرونا با کمک دیگران صورت می گرفت را خود در خانه انجام دهیم.

این شرایط گرچه در ابتدا با سختی هایی همراه بود اما رفته رفته هم به آن عادت کردیم و هم توانستیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم. این امر سبب شد متوجه شویم برخی کارهایی که همیشه تصور می کردیم انجام آن ها جز با کمک دیگران ممکن نیست را خود هم از پس شان برمی آییم.

یکی از این کارها مراجعه به آرایشگاه برای دریافت انواع خدمات زیبایی و بهداشتی بود. آرایشگاه ها به دلیل بالا بودن ریسک انتقال بیماری در آن ها از اولین مکان هایی بودند که با آغاز شیوع کرونا تصمیم به تعطیلی آن ها گرفته شد. در مدت تعطیلی آرایشگاه ها اما ما بیکار ننشستیم و سعی کردیم به هر ترتیب در خانه به ظاهر خود برسیم. با این حال، پس از مدتی تصمیم به بازگشایی آرایشگاه ها به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی گرفته شد.

در ادامه از کارهایی خواهیم گفت که در دوران شیوع کرونا می توانید کماکان آن ها را در خانه انجام دهید و همینطور کارهایی که برای انجام آن ها باید به آرایشگاه بروید.

۱- در خانه از سلامت موهایتان مراقبت کنید

کوتاه کردن موها گرچه در حفظ کیفیت آن ها نقش دارد اما تنها نیمی از ماجرا است. باقی کار به عهده ی خودتان در خانه است. مثلاً باید استفاده از وسایل حرارتی حالت دهنده مو را برای موقعیت های خاص بگذارید و محصولات تقویتی مانند ماسک مو و نرم کننده مو را در روتین مراقبت از موی خود قرار دهید.

[affiliate_card id=”312535″]

[affiliate_card id=”312539″]

۲- چتری هایتان را در خانه کوتاه نکنید

تاکنون هیچ تلاشی برای کوتاه کردن چتری های خود در خانه موفقیت آمیز نبوده و به احتمال زیاد دست آخر چتری هایتان کج و کوله یا بیش از حد کوتاه از آب درخواهد آمد.

۳- ریشه های موهایتان را در خانه رنگ کنید

اگر از تغییر رنگ ریشه ی موهایتان خوشتان نمی آید پودرها و اسپری های مخصوص پوشاندن ریشه مو روش خوبی برای حل این مسأله است.

[affiliate_card id=”312543″]

۴- موهایتان را در خانه رنگ نکنید

اگر موهایتان هایلایت دارد و می خواهید به همان شکل بماند بهتر است موهای خود را به مهارت و تجربه ی یک آرایشگر بسپارید. اما اگر احساس می کنید باید موهایتان را رنگ کنید، به دنبال یک کیت رنگ مو باشید که اطلاعات کافی را درمورد نحوه ی استفاده از آن در اختیارتان بگذارد.

[affiliate_card id=”312547″]

۵- یک فرمژه ی خوب برای خودتان بخرید

هیچ چیز به اندازه ی مژه های فر خورده باعث بزرگ تر دیده شدن چشم ها نمی شود، به همین دلیل هر خانمی باید در کیف آرایش خود حتماً یک فرمژه ی خوب داشته باشد که بی خطر ترین راه برای دستیابی به مژه هایی فرخورده در خانه است.

[affiliate_card id=”312551″]

۶- سعی نکنید در خانه مژه هایتان را فر شش ماهه بزنید

اگر دوست دارید فر مژه هایتان دوام بیشتری داشته باشد، فر شش ماه روش خوبی برای این کار است اما هرگز سعی نکنید این کار را برای خودتان در خانه انجام دهید چون کار با آن همه مواد شیمیایی در نزدیکی عضو حساسی مانند چشم به مهارت و تجربه ی زیادی نیاز دارد.

۷- موهای بدن تان را در خانه لیزر کنید

به لطف دستگاه های لیزر بدن خانگی حالا می توان به راحتی در خانه موهای بدن خود را لیزر کرد. این دستگاه ها مؤثر و بی خطر هستند.

[affiliate_card id=”312556″]

۸- موهای ضخیم و فر را دائماً با تیغ نزنید

اگر موهای بدن تان ضخیم است احتمال رشد موهای زیرپوستی بعد از زدن آن ها با تیغ وجود دارد.

لایه برداری پوست احتمال وقوع این مشکل را کم می کند اما شاید لازم باشد بپذیرید که تیغ زدن روش مناسبی برای اصلاح موهای ضخیم و فر نیست.

با این حال، اگر می خواهید به این روش ادامه دهید یادتان باشد از ژیلت با کیفیتی استفاده کنید.

[affiliate_card id=”312564″]

۹- هر هفته در خانه پدیکور و مانیکور کنید

کف پاهایتان را سوهان بکشید، ناخن هایتان را کوتاه کنید و به آن ها مرطوب کننده بزنید و بعد هم به حال خودشان بگذارید. برای این کار می توانید از کیت های خانگی مانیکور و پدیکور استفاده کنید.

[affiliate_card id=”312576″]

۱۰- به کوتیکول ناخن ها و پوست پاهایتان دست نزنید

نه فقط به خاطر آنکه ممکن است دست تان بلغزد و واقعاً پوست تان را ببرید و زخم کنید، بلکه حتی اگر خودتان را هم آدم مرتب و تمیزی می دانید، به احتمال زیاد تجهیزات خانگی تان استریل نیستند و استفاده از آن ها ممکن است باعث عفونت شود.

بنابراین بهتر است این کار را به دست یک مانیکوریست یا پدیکوریست حرفه ای بسپارید که از تجهیزات استریل شده استفاده می کند.

۱۱- ابروهایتان را مرتب کنید

شما می توانید در خانه به راحتی ابروهای خود را مرتب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که زیاده روی نکنید و از شکل اصلی ابرو دور نشوید. برای این کار هم به چیزی جز یک موچین مناسب نیاز ندارید.

[affiliate_card id=”312583″]

۱۲- سعی نکنید فرم ابروهایتان را عوض کنید مگر اینکه از خودتان مطمئن باشید

اگر مطمئن نیستید که بتوانید فرم ابروهایتان را عوض کنید این کار را به وقت هایی که به آرایشگاه می روید، موکول کنید. با این کار در این فاصله ابروهایتان هم فرصت رشد پیدا می کنند و آرایشگر می تواند فرم بهتری به آن ها دهد.

منبع: independent
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود