چرا مهماندارها سر تا پای مسافران را هنگام سوار شدن به هواپیما ورانداز می کنند؟

چرا مهماندارها سر تا پای مسافران را هنگام سوار شدن به هواپیما ورانداز می کنند؟

اگر تابحال برای سفرهای داخلی یا خارجی سوار هواپیما شده اید حتما متوجه لبخند خدمه پرواز در بدو سوار شدن شده‌اید. جالب اینکه حین ورود خدمه احتمالا سر تا پای شما را برانداز کرده و احتمالا این سوال در ذهنتان شکل گرفته که دلیل این نگاه ها چیست و آیا رسم مهمان نوازی در آسمان این الزام را برای آنها پدید آورده که اینطور نگاهتان کنند؟ اما علت چیز دیگریست. مهماننداران وظیفه دارند که در ابتدا مسافران نیرومند پرواز را که اصطلحا به آنها ABP گفته می شود شناسایی کنند تا در صورت وقوع شرایط اضطراری از آنها کمک بگیرند.

یک مهماندار هواپیما به نام کت کمالانی در شبکه اجتماعی تیک تاک صحبت‌هایی را در این رابطه به اشتراک گذاشته است. او در این رابطه می‌گوید: «وقتی شما در حال سوار شدن در هواپیما هستید، مهمانداران سعی می‌کنند در حالی که با لبخند به شما خوش‌آمد می‌گویند به شما نگاه کنند و با ارزیابیتان از توانایی جسمانی شما با خبر می‌شوند. همچنین ما به حرف‌های مسافران نیز گوش می‌دهیم تا ببینیم افرادی مانند دکترها، پرسنل نظامی، آتش نشان‌ها و پرستاران را برای مواقع اورژانسی می‌توانیم پیدا کنیم یا خیر. با این کار هنگامی که یک حادثه یا اتفاقی در هواپیما رخ می‌دهد ما می‌توانیم از افرادی که هنگام سوار شدن آن‌ها را شناختیم کمک طلب کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «اما این تمام ماجرا نیست و ما برای یک کار دیگر نیز این کار را انجام می‌دهیم.ما این کار را برای قاچاق انسان نیز انجام می‌دهیم. این اتفاق در صنعت زیاد اتفاق می‌افتد و ایمنی مسافران یکی از اولویت‌های ماست. بنابر این ما به دنبال چیزهایی که غیرعادی بنظر می‌رسند هستیم.»

ویدئوی او در شبکه اجتماعی تیک تاک تاکنون نزدیک به یک میلیون بار تماشا شده و ۱۹۵ هزار بار لایک خورده است. بسیاری از مردم در حال به اشتراک گذاری نظرات و خاطرات خود از رویایی با مهمانداران و بازگویی اتفاقات مشترک با این موضوع هستند. بعضی‌ها بسیار متعجب شده‌اند که خدمه پرواز چگونه با نگاه ساده به این موضوعات پی می‌برند. کمالانی بعد از آن اشاره کرد: «بعضی‌ها می‌گویند سلام من دکتر هستم و جایم کجاست؟ و ما از این کار آن‌ها قدردانی می‌کنیم!»

بیشتر بخوانید:

توصیه به پوشیدن پوشک به مهمانداران هواپیما در چین برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

چگونه مهماندار هواپیما بشویم؟ آشنایی با شرایط و دوره های مهمانداری

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود