روایت علی مطهری از اعتراضات مردمی در سوریه و تذکر رهبری به بشار اسد

روایت علی مطهری از اعتراضات مردمی در سوریه و تذکر رهبری به بشار اسد

علی مطهری نماینده سابق مجلس که ظاهراً خود را برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده می کند در هفته های اخیر با اظهارنظرهای جنجالی اش خبرساز شده است. آخرین اظهارنظرهای جالب او به مصاحبه اخیرش با ایلنا باز می گردد که در آن به ماجرای سوریه و حضور ایران در این کشور، همچنین عراق و یمن می پردازد.

آخرین اظهارنظرهای علی مطهری به مصاحبه با ایلنا باز می گردد که در آن به ماجرای سوریه و حضور ایران در این کشور، عراق و یمن می پردازد.

مطهری در سخنانی در مورد تذکر رهبری به بشار اسد به خاطر خشونت علیه معترضان در ابتدای اعتراضات مردمی در سوریه گفته است: «اعتقادم بر این است که دولت سوریه در ابتدا بد عمل کرد و خشونت زیادی به خرج داد. همان طور که طبیعت بعثی‌ها است خشونت بسیار شدیدی از خودشان نشان دادند و افراد زیادی کشته شدند به طوری که من شنیدم رهبر انقلاب به بشار اسد تذکر دادند که این روش درست نیست و با مردم نباید این گونه برخورد کنید. اما بعثی‌ها در سوریه مانند بعثی‌های عراق هستند که روش‌های خشن را برمی‌گزینند. در دوره حافظ اسد هم کشتار بزرگی را انجام داده بودند».

آخرین اظهارنظرهای علی مطهری به مصاحبه با ایلنا باز می گردد که در آن به ماجرای سوریه و حضور ایران در این کشور، عراق و یمن می پردازد.

نماینده سابق مجلس در ادامه صحبت های خود در این باره افزوده است: «اتفاقی که در سوریه افتاد اگر به طور طبیعی بود، یعنی قیام مردمی بود ـ که در ابتدا هم همین بود ـ ما هم دخالت نمی‌‌کردیم زیرا مربوط به خود مردم این کشور بود و خودشان تصمیم‌گیر بودند. آن کسانی که در این کشور اعتراض کردند بیشتر از گروه اخوان المسلمین بودند و گرایش اسلامی داشتند اما به سرعت تبدیل به یک قیام مسلحانه شد و از کشورهای خارجی آمدند پشت سر کسانی که معترض بودند. به هرحال حرکت مردم سوریه از حال طبیعی خودش خارج شد و بلافاصله اسلحه زیادی از سوی عربستان و دیگران به دست مردم رسید و مسلح شدند. این جا بود که ایران هم وارد شد و هدف این بود که حزب الله را از بین ببرند و در واقع کاری به نفع اسرائیل بود. از همین رو ایران ورود کرد و اجازه نداد که حکومت بشار اسد سرنگون شود. تاکید می‌کنم اگر قیام مردم به طور طبیعی بود و زود دست به اسلحه نمی‌شدند شاید ما هم نباید وارد می‌شدیم».

علی مطهری در مورد شرایط عراق و یمن نیز افزوده است: « ورود ما در عراق تا زمانی که نیروهای آمریکایی حضور دارند درست است. ما به دعوت دولت این کشور حضور پیدا کردیم. همان طور که در سوریه هم به دعوت این کشور وارد شدیم. این حضور را درست می‎دانم. چه معنی دارد که آمریکایی‌ها حضور داشته باشند و ما نباشیم. ضمن این که ما دخالتی در امور این کشورها نداریم. اکنون ما نیرویی در عراق نداریم. بخش بزرگی از مردم عراق‌ هستند که اعتقاد دارند آمریکا باید از این کشور بیرون برود. در مورد یمن معتقدم حوثی‌ها مظلوم واقع شدند. عربستان ۶ سال است که آنها را بمباران می‌کند. کمک ما برای دفاع از مظلوم است».

بیشتر بخوانید: علی مطهری در مورد حجاب: «حتی اگر کسی روسری خودش را کنار بگذارد، نباید با او برخورد کرد»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود