ماجرا و حواشی کلمه «متراژ» در برنامه مثل ماه + ویدئو

ماجرا و حواشی کلمه «متراژ» در برنامه مثل ماه + ویدئو

در چند روز گذشته حواشی بسیاری حول یکی از میهمانان برنامه مثل ماه ایجاد شده است. ماجرا از این قرار است که این مهمان که معلولیت دست و پا دارد برای شکل اندام خود از واژه متراژ استفاده می‌کند و می‌گوید من این تفاوتی که با بقیه انسان‌ها دارم را به چشم سالم بودن بقیه نگاه نمی‌کنم و بقیه انسان‌ها فقط متراژ دست و پایشان با بنده فرق دارد وگرنه من هم سالم هستم.

در ادامه مجری برنامه مثل ماه یک سوالی از مهمان برنامه می‌پرسد که ویدئوی تقطیع شده این سوال و اشتراک آن در شبکه‌های اجتماعی بدون نشان دادن پیش زمینه آن، حواشی بسیاری را روانه مجری و برنامه می‌کند. مجری در این لحظه از مهمان برنامه می‌پرسد: «مصطفی ازدواج کرده‌ای؟ عاشقش شدی که ازدواج کردی؟» مهمان پاسخ می‌دهد: «بله، الحمدالله، ایشان شاگرد بنده بودند.» مجری در این لحظه می‌پرسد: «ببخشید سوال می‌کنم اما متراژ دست و پای همسرت مثل خودت است یا مثل ماهاست؟» مهمان پاسخ می‌دهد: «بله متراژ دست و پای همسر من مانند شماست و بچه‌هایم هم همینطور مانند شما هستند.»

این پرسش و پاسخ بدون آنکه پیش زمینه آن نشان داده شود در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد تا اینکه هم مجری و هم مهمان برنامه نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند. رسالت بوذری در مورد سوال خود گفت: «سوال من کاملا آگاهانه بود. وقتی دیدم مهمان برنامه دوست دارد این معلولیت چیز دیگری دیده شود و به عنوان تفاوت در نظر گرفته شود من هم از آن استقبال کردم و جمله‌ای را به کار بردم که خودش می‌گوید.»

مصطفی شریعتی مهمان برنامه نیز در یک پیام ویدئویی از مجری دفاع کرده و می‌گوید: «من همیشه معلولیت را چیزی جز تفاوت جسمی ندیدم، چند شب پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور داشتم و من در این برنامه نیز از دیالوگ‌هایی که همیشه استفاده می‌کنم، استفاده کردم. آقای بوذری هم بر اساس دیالوگ‌های من، از آن‌ها استفاده کردند. برای این که این فرهنگ و تفکرات من را بهتر بتوانیم ارائه بدیم. من به هیچ عنوان ناراحت نشدم و به هیچ عنوان توهین برداشت نکردم.»

بیشتر بخوانید:

چهره های مشهوری که با وجود معلولیت به شهرت و موفقیت رسیدند

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود