محمد غرضی: «آقازاده ها خفت دنیا و آخرت را برای خود و پدرانشان حمل می کنند»

محمد غرضی: «آقازاده ها خفت دنیا و آخرت را برای خود و پدرانشان حمل می کنند»

محمد غرضی که در دوره های اخیر  انتخابات ریاست جمهوری از نامزدهای انتخابات بوده و هر بار از گردونه رقابت خارج شده، امسال نیز  حضور خود را در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرده است. غرضی که سابقه وزارت نیز دارد بار دیگر مدعی شده که برای احقاق حقوق مردم به صحنه آمده است. محمد غرضی در مورد انگیزه خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفته است: «هدف من از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، رسیدگی به معیشت مردم است. معیشت مردم امروز دچار گرفتاری است و به نظر من نباید به این صورت باشد. دولت نباید دست در جیب فقرا کند. نباید اموال مردم را به باطل از بین ببرند. واجب شرعی، عرفی و انسانی است که من به عنوان یک فرد کشور و سرباز ملت اعلام کاندیداتوری کنم».

محمد غرضی که در دوره های اخیر از نامزدهای ثابت انتخابات بوده، حضور خود را در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام کرده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد تایید یا رد صلاحیت شدن خود نیز گفته است: «شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را رد کرده بنابراین محدودیت سن در این دوره مطرح نیست. من وظیفه خود را انجام می‌دهم و شورای نگهبان نیز وظیفه خود را انجام می‌دهد. چه شورای نگهبان صلاحیت من را تایید کند و چه تایید نکند، من در زمینه دفاع از حقوق عامه گام خواهم برداشت».

غرضی در ادامه با اشاره به سوابق خود خاطرنشان کرد: « مجلس از مشروطه تا امروز با شعار معیشت ملت روی کار آمده اما کاری برای ملت نکرده است. معمولا زمانی که صاحبان امتیاز به یکدیگر نزدیک می‌شوند، به فکر مردم نیستند. از سال ۱۳۶۰ که من وزیر بودم، تا اواسط دهه ۷۵ در‌آمد متوسط دولت ۱۰ میلیارد دلار در سال بود و آن دوره‌ها چیزی که مورد توجه مردم بود، تورم بود اما به گونه‌ای که نان مردم از سفره جمع شود، نبود. از سال ۷۶ تا ۸۴ در‌آمد دولت ۲۰ میلیارد دلار بوده و از ۸۴ تا امروز درآمد سالانه ۷۵ میلیارد دلار بوده است که هیچ یک از این درآمدها به سفره و معیشت مردم کمک نکرده و به دستگاه‌های رانتخوار داده شده است».

محمد غرضی که در دوره های اخیر از نامزدهای ثابت انتخابات بوده، حضور خود را در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: «اوایل دهه ۸۰، دلار هزار تومان بود و کارگران ۴۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند. از اواسط سال ۱۳۸۵ که درآمد دولت چندین برابر شد، حقوق کارگران ۱۵۰ دلار شد. با وجود اینکه درآمد دولت افزایش یافت اما سفره کارگران که بیشتر حقوق‌گیران مملکت هستند، کاهش یافت. من به عنوان شخصی ۸۰ ساله که ۷۰ سال از حقوق عامه حمایت کردم، قصد دفاع از حقوق مردم را دارم. بنابراین به عنوان یک وظیفه و مطلع از وضعیت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنم».

محمد غرضی که در دوره های اخیر از نامزدهای ثابت انتخابات بوده، حضور خود را در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام کرده است.

محمد غرضی علت رانتخواری را ضعف و خلآ قانونی دانسته و افزود: «علت اصلی رانتخواری این است که قوانین جایی برای مدیران باز می‌کند تا رانتخواری صورت بگیرد. امروز پنج نوع نرخ ارز داریم که همه اینها موجب ایجاد رانت می‌شود چون مردم باید حوائج خود را با نرخ آزاد بخرند. بر همین اساس زندان‌ها مملو از مدیران متخلف و رانتخوار است. به محض اینکه نرخ چند ارزی برداشته شود، این رانتخواری از بین خواهد رفت و مابه‌التفاوت به جیب مردم می‌رود. در طول عمرم هیچ زمانی عضو هیچ گروه و حزبی نشدم. شهید بهشتی از من دعوت کرد که به حزب جمهوری اسلامی بپیوندم اما قبول نکردم. من نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب را خدمتگزار نمی‌دانم؛ تا امروز جیب مردم به نفع جناح‌های راست و چپ تخلیه شده است. ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند و دلارهای مردم را بردند و فکر می‌کنند که زندگی می‌کنند اما من مطمئنم که آنها خفت دنیا و آخرت را با خود و پدرانشان حمل می‌کنند».

محمد غرضی در صحبت های خود در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز گفت: « اگر به مردم اطلاع‌رسانی کافی شود که شخصی اعلام کاندیداتوری کرده و این شخص قصد دارد حقوق عامه را احیا کند و در‌آمد ملی را در جیب مردم می‌گذارد، قطعاً‌ مردم مشارکت خوبی خواهند داشت».

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود