ابر کشتی تفریحی جدید مدیرعامل آمازون ۵۰۰ میلیون دلار قیمت دارد

ابر کشتی تفریحی جدید مدیرعامل آمازون ۵۰۰ میلیون دلار قیمت دارد

جف بزوس، کارآفرین آمریکایی و موسس آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا به زودی صاحب یک کشتی تفریحی بسیار بزرگ به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خواهد شد. این رقم دوبرابر رقمی است که جف بزوس در سال ۲۰۱۳ برای خرید واشنگتن پست پرداخت کرد.

با این که جزئیات این کشتی تا حد زیادی در خفا باقی مانده اما گفته می‌شود این کشتی تفریحی بسیار بزرگ یک کشتی دیگر در درون خود دارد! علاوه بر آن این کشتی بزرگ هلی پد یا سکوی فرود هلیکوپتر را نیز دارد. این کشتی بزرگ توسط یک شرکت هلندی ساخته شده و نام پروژه ساخت آن Y721 است. این کشتی دارای چندین عرشه بوده و سه دکل بزرگ دارد.

گفته می‌شود این کشتی، بزرگترین کشتی ساخته شده در هلند است. قرار است روند ساخت این کشتی در ماه آینده و تقریبا ۲ سال پس از سفارش و شروع ساخت آن به پایان برسد. در حالی که رقم خرید این کشتی برای خیلی‌ها غیرقابل تصور است اما این رقم فقط بخش کمی از اموال ۱۹۱ میلیارد دلاری جف بزوس محسوب می‌شود. به گفته بلومبرگ در سال ۲۰۲۰ و در دورانی که دنیا با همه‌گیری و پاندمی مبارزه می‌کرد، جف بزوس ۷۵ میلیارد دلار به دارایی‌های خود اضافه کرد.

در سال گذشته، به دلیل افزایش بسیار زیاد تقاضاها و انجام خریدهای بیشتر از قبل شروع پاندمی، سهام شرکت آمازون ۷۵ درصد افزایش یافت. البته باید در نظر داشت که بزوس تنها میلیاردری نیست که ثروت خود را طی پاندمی افزایش داده است. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده میلیاردرهای آمریکایی ثروت خود را در طی این پاندمی ۴۰ درصد افزایش داده‌اند. گفته می‌شود کووید-۱۹ تنها عاملی نیست که جف بزوس را مجاب کرده تا این کشتی تفریحی بسیار بزرگ را خریداری کند. آنالیز بلومبرگ نشان می‌دهد بازار آن در به ویژه در ایام همه‌گیری کرونا افزایش بسیار زیادی داشته است.

سازندگان این کشتی بزرگ می‌گویند این کشتی می‌تواند ۱۵ هزارکیلومتر در دریا را بدون نیاز به سوختگیری مجدد بپیماید. آن‌ها در این باره می‌گویند: «افراد حاضر در کشتی می‌توانند از زندگی در دریا برای مدت طولانی لذت ببرند.»

بیشتر بخوانید:

از جف بزوس تا مارک زاکربرگ؛ میلیاردرهای مشهور دنیا چند سال طول کشید تا میلیاردر شدند؟

ثروتمندترین فرد دنیا؛ حقایقی شگفت انگیز درباره ثروت ۱۲۰ میلیارد دلاری جف بزوس

منبع: independent
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • توک اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۰

    این مقاله در مورد قایق جف بزوسه نه خودش
    لااقل ۴ تا عکس از قایقش میذاشتید