طرز استفاده از انواع شامپو رنگساژ برای مو و ابرو

طرز استفاده از انواع شامپو رنگساژ برای مو و ابرو

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

درخشان و جذاب ماندن رنگ مو بعد از شسته شدن، یکی از خواسته‌های بسیاری از خانم‌های سراسر دنیاست، خواسته‌ای که خیلی وقت‌ها رسیدن به آن سخت به نظر می‌رسد. اگر دوست دارید بتوانید جذابیت رنگ موی‌تان را حفظ کنید، دانستن نکاتی اساسی که در این مقاله برایتان آورده‌ایم، از دست ندهید؛ به ویژه که درباره شامپو رنگساژ هم اطلاعات ویژه‌ای داریم که برایتان مفید خواهد بود.

مشکلات بعد از رنگ کردن موها

هر بار که موها دکلره و رنگ می‌شوند، روزهای اول بهترین روزها برای شما خواهد بود؛ رنگ مو بسیار درخشان، جاندار و جذاب است و همه این عوامل باعث می‌شوند زیبایی شما چند برابر شود. اما همین که اولین شستشو با شامپو انجام می‌شود و تعداد حمام رفتن‌ها بیشتر شود، رنگ مو رفته رفته دچار مشکلاتی می‌شود که برای هیچ کس خوشایند نیستند.

زرد شدن موها: این اتفاق بسته به روشن یا تیره بودن رنگ مو از همان بار اول شامپو کردن موها رخ می‌دهد یا نهایتا بار دوم یا سوم شروع می‌شود.

از بین رفتن درخشندگی موها: مواد شیمیایی موجود در شامپوهای معمولی نه تنها باعث از بین رفتن کراتین موجود در تار موها می‌شود؛ بلکه درخشندگی رنگ مو را هم کاهش خواهد داد. به همین علت کدر شدن و به اصطلاح مات شدن رنگ از دیگر مشکلاتی است که برای موها اتفاق می‌افتد.

محو شدن رنگ: محو شدن و پاک شدن رنگ معمولا بیشتر برای رنگ موهای فانتزی اتفاق می‌افتد، آن هم درست هم‌زمان با اولین شستشو. به همین دلیل اگر متوجه شدید آب دوش حمام بعد از رد شدن از موهایتان رنگی می‌شود یا حوله‌تان رنگی شده است، تعجب نکنید و سعی کنید از قبل آماده باشید.

شامپو رنگساژ برای موهای رنگ شده

انواع محصولات مخصوص موهای رنگ شده

مشکلات بالا بسته به نوع رنگ مویی که استفاده کرده‌اید، برند آن، مواد تشکیل دهنده و حتی جنس تار موهای شما می‌تواند دیر یا زود برایتان اتفاق بیفتد، به همین دلیل است وجود سه محصول اساسی در حمام شما واجب است.

شامپو مخصوص موهای رنگ شده: این شامپوها باید در قفسه حمام شما موجود بوده و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از شامپوهای معمولی روند خراب شدن رنگ موی‌تان را سریع‌تر خواهد کرد.

شامپو خشک: اگر رنگ موهایتان فانتزی است، به جای استفاده از شامپو تثبیت کننده رنگ بهتر است هفته‌ای چند بار از شامپو خشک استفاده کنید و یک بار هم موهایتان را شامپو کنید تا رنگ مو مدت بیشتری برایتان باقی بماند.

شامپو رنگساژ: داشتن یک شامپو رنگساژ متناسب با رنگ موهایتان یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بالا بردن دوام موهایتان انجام دهید. این شامپوها ناجی شما برای داشتن رنگ موی زیباتر، شفاف‌تر و با دوام‌تر هستند که از طریق این لینک قابل خرید به صورت آنلاین است.

شامپو رنگ چیست؟

زمانی که برای رسیدن به رنگ موی دلخواه‌تان موها را دکلره کرده باشید، احتمالا زرد شدن موها بعد از چند بار شستشو زیاد می‌شود و در عین حال ممکن است رنگ کم‌‌کم پاک شود. شامپو رنگساژ برای این طراحی شده است که با روی زردی موها آمده، آن‌ها را بپوشاند و رنگ را به زیبایی بار اول نزدیک کند.

شامپو رنگ در حقیقت همان شامپو رنگساژ است و شامل رنگ‌های فانتزی، رنگ مو تیره و رنگ‌هایی مثل نسکافه‌ای و زیتونی می‌شود که به دلیل روشن بودن زودتر دچار مشکلات مربوط به رنگ مو شده و نیاز به تجدید پیدا می‌کنند. به خصوص که برای رسیدن به رنگ مو فانتزی و موارد مشابه به دکلره نیاز است.

بنابراین شامپو رنگ و شامپو رنگساژ در یک دسته قرار دارند و از آنجایی که غلظت پایین‌تری دارند، آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند.

محصولات رنگ مو موقت

بهترین شامپوهای رنگساژ چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهتر است در فرمولاسیون شامپو رنگساژی که برای موهایتان انتخاب کرده‌اید، نکات زیر رعایت شده باشد:

فاقد آمونیاک: بهترین انواع شامپوهای رنگ و رنگساژ فاقد آمونیاک بوده که باعث سبکی بیشتر رنگ روی موها و حفظ سلامت بیشتر موهای شما خواهد شد. درباره مضرات این ماده در این مطلب بیشتر بخوانید.

داشتن نرم کننده: از آنجایی که موها بعد از رنگ و دکلره بسیار خشک شده و حالت به اصطلاح نمدی پیدا می‌کنند، سعی کنید شامپو رنگساژی را انتخاب کنید که دارای نرم کننده باشد تا موهایتان لطافت پیدا کند.

داشتن ویتامین‌ها: داشتن انواع ویتامین‌های تقویت کننده موها به ویژه ویتامین‌های گروه ب می‌تواند به سلامت موهای شما کمک بزرگی کند.

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ بسته به نوع محصول و برند آن متفاوت است و روی بسته آن نوشته می‌شود. بهترین نتیجه را هم از عمل کردن به همین دستور می‌توان به دست آورد؛ اما کاری که آرایشگاه‌ها برای رنگساژ موها با شامپو انجام می‌دهند هم روش مناسبی برای استفاده شما خواهد بود که بعد از خواندن دستورالعمل روی جعبه می‌توانید با آن تلفیق کنید.

آرایشگرها بسته به میزان حجم و قد موهای شما مقدار لازم شامپو رنگساژ را که برای پوشاندن موها کافی است را داخل یک کاسه رنگ ریخته و آن را با مقداری آب رقیق می‌کنند و بعد از پوشیدن دستکش، روی موها ماساژ می‌دهند. رنگ چند دقیقه روی موها باقی مانده و سپس آبکشی خواهد شد. نکته مهم این است که بهتر است تا ۴۸ ساعت بعد از رنگساژ به علت باز بودن پیگمنت‌های مو، موها را شامپو نکنید.

استفاده از رنگساژ برای ابرو مجاز است؟

به خاطر داشته باشید دکلره کردن ابروها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. به همین دلیل هم موقع انتخاب و خرید رنگ ابرو بهتر است در حوزه رنگ‌هایی مثل مشکی، دودی، قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای سوخته باقی بمانید. معمولا برای روشن شدن رنگ ابرو نهایتا از رنگ روشن استفاده خواهد شد؛ اما هیچ وقت دکلره و رنگساژ توصیه نمی‌شود.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود