روایت هدی کتان مالک برند هدی بیوتی از تجربه سال ها مبارزه با ریزش مو

روایت هدی کتان مالک برند هدی بیوتی از تجربه سال ها مبارزه با ریزش مو

هدی کتان میکاپ آرتیست موفق و مشهور و مؤسس برند آرایشی «هدی بیوتی» هم مانند بسیاری از ما مشکل ریزش مو را تجربه کرده و سال ها با آن دست و پنجه نرم کرده است. حالا او این تجربه را با مخاطبان خود در میان گذاشته و از گام هایی که برای حل مشکل خود برداشته گفته است.

در ادامه روایت هدی کتان از تجربه ی ریزش موی خود را خواهیم خواند.

اکتبر ۲۰۱۹

از اوایل دهه ی ۲۰ زندگی ام کم کم متوجه شدم مشکل ریزش مو پیش رویم است. دائماً سعی می کردم پنهانش کنم. حسابش از دستم رفته که چند بار به کف سرم سایه چشم زدم.

برایم ترسناک بود که قبول کنم موهایم دارد می ریزد. اما با تبدیل روتین مراقبت از مویم به یک روتین فوق ملایم این مشکل را تحت کنترل درآوردم. سِرُم های پوستی مرطوب کننده به کف سرم می زدم و حتی در سفر موهایم را با آب معدنی می شستم چون آب هر جایی متفاوت است. موهای من در این حد حساس است.

اما حالا در میانه ی دهه ی ۳۰ زندگی ام، ریزش مو دوباره به سراغم آمده است. و عکس های تبلیغاتی ای که باید برای معرفی پالت سایه ی جدید هدی بیوتی می گرفتم هم وضع را بدتر کرد. یک مدل موی دم اسبی سنگین و مصنوعی برایم درست می کردند. یک روز که آرایشگرم داشت موهایم را باز می کرد، همان لحظه یک دسته از موهایم ریخت و کف سرم به شکل دایره به اندازه ی قابل توجهی خالی شد. آرایشگرم نگران شده بود چون فکر می کرد او باعثش بوده. اما این ریزش مو از آلوپسی کششی، به خاطر استفاده ی مکرر از یک مدل موی تکراری بود.

می دانستم که باید به موهایم کمتر سخت بگیرم. آن زمان به همسرم گفتم باید مراقبت از موهایم را به طور جدی شروع کنم. بلافاصله استفاده از درمارولر را برای کف سرم شروع کردم. کمی درد دارد چون در اصل برای صورت ساخته شده اما تقریباً از آن خوشم می آید. استفاده از درمارولر را در قسمتی که موهایش ریخته بود ادامه دادم.

نوامبر ۲۰۱۹

از قرار معلوم میکرونیدلینگ کمک کننده بود و موهایم در قسمتی که خالی شده بود دوباره شروع به رشد کرد. گرچه، به طور کلی هنوز درگیر مشکل ریزش مو هستم و انضباط کافی برای استفاده ی روزانه از درمارولر برای همه ی کف سرم را ندارم.

ژانویه ۲۰۲۰

مدت ها است که مکمل های رشد مو مصرف می کنم و چون تأثیرگذار بوده تصمیم گرفتم نوع دیگرش را هم امتحان کنم.

مارس ۲۰۲۱

دیگر نگاه سابق را به موهایم ندارم. حالا می فهمم که قدم های کوچک خیلی زیادی برداشته ام که تا این حد تأثیرگذار بوده – مصرف روزانه ی آن مکمل ها، توجه به اضطراب هایم و استفاده از ماسک های مو در تعطیلات آخر هفته. اما می دانم که واقعیت این است که این چیزها برای هر کسی کارساز نیست.

من حتی آدم پرموتری شده ام – همه ی آن کارهایی که قبلاً برای از بین بردن موهای زائد بدنم انجام داده بودم، حالا کاملاً بی فایده شده است. نمی دانم علتش چیست اما حالا خیلی از قسمت های بدنم موی زیادی دارد. حتی قسمت هایی که قبلاً مو نداشت. اما صادقانه بگویم، در هر حال مگر دیگر مهم است که یک جایی مویی رشد کرده؟ این یک امر کاملاً طبیعی است.

مه ۲۰۲۱

موفق شده ام رشد موهایم را ثابت نگه دارم اما موهایم هنوز ضعیف اند. به ندرت سشوار می کشم و دیگر نمی توانم موهایم را رنگ کنم. روزهایی که قرار نیست جذاب باشم موهایم را یا می بافم یا بازشان می گذارم. از وقتی که مجبور شده ایم از خانه کار کنیم خیلی راحت تر شده. وقتی فیلمبرداری داریم هم دوست دارم از کلاه گیس استفاده کنم چون راه لذتبخش و ساده ای است برای جلوگیری از فشاری که کار آرایش به موهایم وارد می کند.

جالب است که موهایتان وقتی خوب باشند می توانند به شما اعتماد به نفس دهند اما در عین حال می توانند اضطراب های زیادی برایتان ایجاد کنند. یک حس شرمساری در مورد ریزش مو وجود دارد اما تقریباً هر زنی که می شناسم به این مشکل دچار است. با آرایشگرهای زیادی صحبت کرده ام و آن ها هم ماجرای سلبریتی های خیلی مشهوری را برایم تعریف کرده اند که ریزش موی زیادی دارند و از اکستنشن مو استفاده می کنند. می خواهم در ویدئوهایم از اکستنشن مو بیشتر صحبت کنم. مردم باید در موردش بدانند.

 

بیشتر بخوانید:

هدی کتان؛ چهره یک امپراطوری میلیارد دلاری در دنیای فشن و زیبایی زنان عرب

منبع: allure
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود