یوتیوب روزیاتو: ۱۰ شخصیت برجسته علمی دنیا که ایرانی هستند [تماشا کنید]

یوتیوب روزیاتو: ۱۰ شخصیت برجسته علمی دنیا که ایرانی هستند [تماشا کنید]

کشورمان ایران همواره مهد علم و فرهنگ بوده و از زمان زکریای رازی و ابوعلی سینا گرفته تا دوران پروفسور حسابی و پروفسور سمیعی اسم ایران و ایرانی در مجامع علمی دنیا خوش درخشیده است. همین حالا که این مطلب را می خوانید بسیاری از اساتید ایرانی در برترین دانشگاه های دنیا مشغول تحصیل هستند و هر یک گام های بزرگی را در جهت پیشبرد دانش بشری بر می دارند.

یوتیوب روزیاتو در تازه ترین ویدیو خود سعی نموده تا نگاهی داشته باشد به زندگی و پیشه ۱۰ دانشمند برتر دنیا که اصالتا ایرانی هستند و هر یک نام کشورمان را در سطح جهانی مطرح کرده اند. در این ویدیو همراه با هم سرگذشت پروفسور سمیعی را از زبان نوشین می شنویم که از رشت عازم آلمان شد و حالا چیره دست ترین و حاذق ترین متخصص مغز و اعصاب دنیاست. در بخش دیگری از ویدیو، در مورد پروفسور لطفی زاده می شنوید؛ پدر منطق فازی دنیا که بیشترین میزان ارجاع به مقالاتش در سطح جهانی شده و از پروفسور ارکانی حامد می شنویم که چین مدیریت یکی از بزرگ ترین مراکز تحقیقاتی اش را به او واگذار کرده.

کانال یوتیوب روزیاتو هر هفته با دو ویدیو جذاب از موضوعات متنوع (علمی، سینمایی، هنری و …) میهمان خانه های شما میشود. برای حمایت از ما حتما کانال را سابسکرایب کنید و نظرات و پیشنهادات ارزنده خود را برای بهبود کیفیت ویدیوها با ما در میان بگذارید.

منبع: youtube
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • جیم موریارتی اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰

    عالی بود ?

  • سهراب اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰

    ابوعلی سینا همینجا موند.
    نون چی؟ اینا برا کشور نون میشه؟
    تخم مرغ چی؟
    سیستم اموزشی ایران مثل امریکا نیست . تو امریکا و اکثر کشورای دنیا هرکی دانشگاه میره باید پولشو بده. یا باید پول قرض کنه از موسسه هایی که برا این کار وام میدن. اما اینجا از حلقوم من میره پولش.
    از حلقوم ۸۰ درصد مردمی میره که زیر خط فقره. طرف درسشو که خوند گورشو گم میکنه میره امریکا. اونجا خدمت کنه. گورشو گم میکنه میره کاناداو استرالیا.
    پرستارا دکترا مهندسا همه میرن. انگار اون امریکایی پول تحصیلشو داده.
    شرف ندارن هرکی میره منجمله این دکترا و پرستارا. ترسی ندارم از گفتنش. دوتا از دخترای فامیل پرستاری میخونن. تو یه مهمونی گفتن زودتر درسا تموم بشه برن . منم جلو روشون گفتم بی شرفه هرکی بره.