تخمک فروشی ! در بازار مکاره فروش تخمک در ایران چه خبر است؟

تخمک فروشی ! در بازار مکاره فروش تخمک در ایران چه خبر است؟

یکی از دلایلی که طی چند سال اخیر زوج‌های جوان را به سوی بازار فروش تخمک در ایران سوق داده، ناباروری آنهاست.

زنان مطلقه‌ای که در فقر به سر می‌برند و با مشقت در این دوران گرانی، تورم و بیکاری گذران زندگی می‌کنند… اینها همان افرادی هستند که با ورود به بازار فروش تخمک کاسبی می‌کنند. دلالان صاحبِ این بازار نیز حسابی در پی سودجویی از این زنان جوان و اغفال آنها هستند؛ ناگفته نماند که خانم‌های مطلقه با وجود کسب درآمد موقت از این بازار سیاه، با مشکلات جسمی و روانی زیادی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

فروش تخمک در ایران

بازار داغ فروش تخمک در ایران : اینستاگرام

این روزها کافیست نگاهی به آگهی‌های موجود در اینستاگرام بیندازید تا عمق فاجعه را به چشم خود ببینید: از درخواست رحم اجاره‌ای و صیغه برای بارداری گرفته تا گرفتن تخمک از زنانی با مشخصات فیزیکی درخواستی زوج‌های نابارور! مثلا تخمک باید ترجیحا از خانم‌های جوان زیر ۳۰ سالی باشد که قد بلندی داشته، پوست بدنشان سفید و چشم‌هایشان رنگی باشد! حتی سبزه و بانمک بودن یا اهل شهری خاص مثل شیراز یا خراسان بودن هم جزو صفات درخواستی زوج‌ها در این گونه نیازمندی‌هاست.

بیشتر این آگهی‌ها مبالغ قابل توجهی را نیز به عنوان پیش پرداخت و هم حقوق ماهیانه پیشنهاد می‌دهند. این مبلغ شاید وسوسه‌کننده و باب میل بسیاری از خانم‌های مطلقه باشد.

فروش تخمک در ایران

این بازارهای مکاره بیشتر در اینستاگرام رواج دارد. زنان مطلقه با فروش تخمک، اجاره رحم یا ازدواج موقت به قصد بارداری و به دنیا آوردن فرزند در آن حکمرانی می‌کنند. آمار نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد این زنان از طبقه محرومی هستند که توان امرار معاش و کسب درآمد ندارند. حتی در بین آنها زنانی به چشم می‌خورد که حداکثر ۳۴ ساله هستند و از همسر خود جدا شده‌اند. مهر مطلقه بودن کافیست تا زنانی که به فکر کسب درآمد به روش‌های سالم هستند را در منجلاب دلالان این بازار گرفتار کند.

کلینیک‌های مختلفی هستند که کارشان خرید و فروش تخمک است و هر کدام مبالغ مختلفی از ۳ تا ۴ میلیون تومان را در ازای هر بار اهدای تخمک پیشنهاد می‌دهند؛ دامی که زنان جوان تا ۳۲ سال و متولدین ۶۵ و جوانتر را خیلی راحت فریب می‌دهد.

فروش تخمک در ایران

نیاز مالی به قیمت جان!

در بازار سیاه رحم اجاره‌ای و فروش تخمک در ایران، حرف اول و آخر نیاز مالی است. به نظرتان قیمت رحم اجاره‌ای چقدر است؟

با یک جست‌وجوی ساده در این بازار به این رقم می‌رسید: ۳۵ میلیون پیش پرداخت و ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان یک نرخ معمول برای اجاره رحم!

البته، تعداد انگشت‌شماری از خانم‌ها نیز هستند که برچسب مادر میانجی یا تخمک اهدایی دارند! به این معنی که خانم‌ها بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، تخمک خود را به دوستان یا اقوام نزدیک خود اهدا می‌کنند یا با جایگزینی رحم، نعمت پدر و مادر شدن را به زوج‌های نابارور هدیه می‌دهند.

آیا برایتان این سوال پیش آمده که هر مادری چند بار می‌تواند مادر میانجی شود یا تخمک اجاره دهد؟ پس، خوب است بدانید تماما به خانمی بستگی دارد که تخمکش را می‌فروشد یا رحمش را اجاره می‌دهد. اما در این امر، فاکتورهایی سن، وزن، سلامت، بنیه عمومی و غیره دخیل هستند.

تعداد دفعات اهدا برای هر خانم و فاصله بین دو اهدای تخمک یا اجاره رحم تنها با تشخیص پزشک تعیین می‌شود. شاید یک خانم بتواند چندین بار در سال با فواصل مشخص تخمک بفروشد یا هر چند سال یک بار رحم خود را اجاره دهد.

و حالا برویم سراغ قانون و فرزندهای متولد شده از راه فروش تخمک!

اگر فرزندی از راه اهدا یا فروش تخمک متولد شود، نام مادر بیولوژیک او در شناسنامه ثبت نمی‌شود اما در پرونده اصلی کودک ثبت خواهد شد؛ البته این تنها در حالتی است که هیچ کدام از روش‌های دیگر بارداری در مادر جواب نداده باشد و بدن او دیگر نتواند هیچ تخمکی تولید کند.

فروش تخمک در ایران

زوج‌های نیازمند خرید تخمک

بیشتر خانم‌هایی که دچار نارسایی تخمدان هستند، سن بالایی دارند و می‌خواهند از تولد جنین با ناهنجاری جلوگیری کنند از افرادی هستند که شاید نیاز به خرید تخمک پیدا کنند.

در حال حاضر، اگر زوجی نابارور به بیمارستان یا درمانگاه‌های ناباروری مراجعه کنند، ابتدا سعی می‌شود تمام روش‌های روز دنیا برای بارداری زن و شوهر آزمایش شود؛ یعنی روش‌هایی که بدون حضور نفر سوم و تنها با استفاده از تخمک زن و اسپرم شوهر بتوان لقاح انجام داد و فرزندی را متولد کرد.

اگر تمام این راه‌ها به بن بست رسید، اهدای جنین انجام می‌شود. در اهدای جنین، جنین یک زوج دیگر به زوجین نابارور اهدا می‌شود و جنین در محیط آزمایشگاهی رشد می‌کند. در این حالت، هیچ گونه مشکل شرعی و قانونی وجود ندارد زیرا نام پدر و مادر بیولوژیک در شناسنامه فرزند ثبت خواهد شد.

فروش تخمک در ایران

اهدای تخمک در صورتی به عنوان روش کمک باروری انجام می‌شود که مشکلی جدی در تخمک زن باشد و اسپرم مرد مشکلی نداشته باشد.

در روش اهدای تخمک که تا کنون نرخ تولد موفق ۵۰ درصدی داشته است، زن بارور تخمکش را به زن دیگری که تخمک‌های معیوب دارد یا هیچ تخمکی ندارد اهدا می‌کند. پزشک تخمک را از فرد اهداکننده جدا کرده و به روش IVF در آزمایشگاه بارور می‌کند. سپس یک سری از جنین‌های ایجاد شده را به رحم فرد انتقال می‌دهد و یک سری را برای دوره‌های بعد یا اهدای جنین فریز می‌کند.

فروش تخمک در ایران

خطرات و عوارض جانبی اهدای تخمک

عوارض اهدای تخمک مثل افرادی است که لقاح مصنوعی یا IVF انجام می‌دهند و خطرات کمی را به دنبال دارد؛ البته، شاید برخی از خانم‌های باردار خونریزی را تجربه کنند. خیلی نادر است اما ممکن است گاهی به روده، مثانه یا برخی اندام‌های تحتانی دیگر آسیب‌های کوچکی وارد شود.

خطر عفونت نیز از دیگر عوارض احتمالی است که پزشک با تجویز آنتی بیوتیک‌های لازم این مشکل را حل خواهد کرد. علاوه برر این، خانم‌های باردار ممکن است به دلیل مصرف داروهای لازم برای تخمک‌گذاری به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان دچار شوند که حالت خفیف، متوسط یا شدید می‌تواند داشته باشد. اما در صورت بروز هر نوع علامتی نظیر افزایش سریع وزن، استفراغ و دل درد و تنفس مشکل باید سریعا با پزشک مشورت شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

آیا می دانستید آن اسپرم خوش شانس را تخمک زن انتخاب می کند؟

تخمک‌ گذاری و باروری به زبان ساده: حقایقی که باید در مورد باردار شدن بدانید

ناباروری مردان، مشکل رو به افزون

بارداری و اجاره رحم دختر ۱۴ ساله در مشهد؛ رحم اجاره ای ۳۰ میلیون به بالا!

داستان تجارت پر سود خرید و فروش میلیونی اسپرم در ایران

خبری خوش برای زوج های نابارور: تولد جنین فریز شده بعد از ۱۲ سال در اصفهان

انواع روش های سقط جنین عمدی و خطرات آنها را بشناسید

مطالب مرتبط
۴ نظر

ورود

  • بهار فروردین ۱۰, ۱۴۰۱

    من حاضرم این کار بکنم

  • رستا فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

    سلام هزینش چقدره من بخوام اهدا کنم

  • رستا فروردین ۲۶, ۱۴۰۲

    هزینش تو تهران چقدره من بخوام اهدا کنم

  • Taraneh آذر ۶, ۱۴۰۲

    اینهمه صحبت انجام شد یه کلمه از خطرات و عوارضش گفته نشد، این مقاله هشدار بود یا تبلیغ؟؟