واکنش هنرمندان به ماجرای قتل هولناک بابک خرمدین

واکنش هنرمندان به ماجرای قتل هولناک بابک خرمدین

با گذشت چند روز از خبر قتل هولناک بابک خرمدین توسط پدر و مادرش، جامعه هنرمندان به این فاجعه واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند. خبر این قتل شوک بزرگی به همه جامعه وارد کرده است اما بعضی هنرمندان که با این کارگردان آشنا بودند، واکنش‌های خود را در صفحه اینستاگرامی‌شان اعلام کردند.

بابک خرمدین

آناهیتا همتی بازیگر مجموعه طنز ترش و شیرین که ساکن شهرک اکباتان است در مصاحبه‌ای از فضای ملتهب این شهرک گفت: «بدون شک یک مشکل روانی خیلی بزرگ پشت این ماجرا بوده و حالا هم که به قتل دو نفر دیگه اعتراف کردن و به صورت طبیعی این اتفاق نمیفته و ربطی به محل زندگی نداره و این اتفاق می تونست در هرجای دیگه ای بیفته. الان همه غصه دارن، همه ناراحتن.»

بابک خرمدین

عزت مهرآوران، بازیگر ۷۲ ساله سینما و تلویزیون، با اشاره به اینکه خود هم یک پدر است در صفحه خود نوشت: «منم پدرم، منم در اکباتان زندگی می‌کنم، منم شرمنده‌ام، بابک را مثله کردند. پدر و مادر؟ با خود بیت حضرت فردوسی را زمزمه می‌کنم: حالا دیگر، فریاد می‌زنم. پسر کشتی و…»

رضا صادقی خواننده محبوب کشور نیز در استوری اینستاگرام خود نوشت: «پدر و مادری، پسرشان را در روز پسر بیهوش می‌کنند، با چاقو به قتل می‌رسانند و برای حمل راحت‌تر، جسد را مثله کرده و به نزدیک‌ترین سطل زباله می‌اندازند! دیوار کدام انگیزه می‌تواند آن‌قدر بلند باشد که مغز انسان در مواجهه با این خبر بتواند به آن چنگ بیندازد؟! وای بر جهان اگر این روایت حقیقی باشد. کاش بیایند و بگویند مثلاً به دلایل سیاسی کشتندش و پدر را وادار کرده‌اند به اعتراف یا لااقل بگویند تکه تکه کردنش تا مرگش مانند هم نامش در تاریخ، بماند به یادگار! یا … هر خزعبل دیگری»

نسیم ادبی، بازیگر سینما و تلویزیون، واکنش خود را با نوشتن چند جمله کوتاه نشان داد: «این دنیا دیگه جای زندگی نیست … باید رفت هرچه زودتر دنیایی که تعجب کردن هم دیگه توش جایی نداره… حیف از تو… حیف…»

بابک خرمدین

روشنک گرامی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون که او را برای بازی در مجموعه تلویزیونی گمشدگان در نقش ترنج می‌شناسند و در نزدیکی خانه بابک خرمدین زندگی می‌کند در پستی جداگانه درباره این موضوع نوشت: «بابک رو می‌شناختم یه جورایی همسایه بودیم؛ مرد نجیبی بود. هر دو عاشق فیلم‌های تارکوفسکی بودیم. کم حرف و خجالتی بود. هر دو به فلسفه خیلی علاقه داشتیم. سال‌ها بود دنبال تهیه‌کننده‌ای می‌گشت که بتونه فیلمشو بسازه فیلمی مردانه که یه نقش زن داشت و دوست داشت من بازیش کنم با تهیه کننده‌های زیادی هم حرف زده بود ولی سینمای ایران فیلم فلسفی رو نمی پسنده. این چیزی بود که خیلیا بهش گفته بودن. امروز انگار فیلمشو ساخته و خبرساز شده. برای بعضیا اینجوریه بعد از مرگشون به چیزی که می خوان می رسن. این خبر به اندازه فیلمنامه‌اش حتی بیشتر حتی بیشتر از اون عجیب بود. مبارکت باشه برادر. مامانم یه دفعه که داشتیم پیاده روی می‌کردیم بهش گفت چرا پدر و مادرت این اسمو روت گذاشتن. لبخند زد فقط. بابک جان ذره ذره راحت شدی.»

بابک خرمدین

نیوشا ضیغمی که مانند همه ما در شوک بزرگی فرو رفته بود خیلی کوتاه نوشت: «این خبر رو واقعا نمی دونم چطور باور کنم. قتل بابک خرمدین توسط پدر و مادرش!!! تسلیت به ما و تمام انسان‌ها برای چنین قساوت قلب و توحشی»

واکنش متین ستوده به این ماجرا کوتاه اما تکان دهنده بود: «کابوس کشتن فرزندانت به سراغت نمی آید!! ولی کل ایران چند شب است که کابوس تو را می بیند.»

اما مهناز افشار واکنشی متفاوت‌تر داشت و در استوری اینستاگرام خود در این باره درخواستی از مردم داشته است: «لطفاً از پخش فیلم آسانسور پدر و مادر بابک خرمدین بپرهیزیم. ما تک به تک مسئول توقف جریان عادی سازی خشونت و مرگ هستیم. به جای این کار در پخش موزیک، تصاویر و لحظات زیبا از هم پیشی بگیریم.»

بابک خرمدین

علی تاجداری، بازیگر جوان و خواننده پاپ، از مشکوک بودن این قتل در صفحه خود نوشت و به ماجرای مرگ آزاده نامداری نیز اشاره کرد: « دیروز خبر قتل کارگردان که تو روزنامه‌ها و مجلات خودمون گذاشتم خیلی بهش فکر کردم. تناقض شدیدی بین واقعیت و صحبت‌های پدر و مادر این شخص هست. به نظر من این پدر و مادر کلاً سلامت عقلی نداشتن. چون به هیچ عنوان این کار وحشیانه از آدم سالم نمی تونه باشه. و یا شایدم چیز دیگری بوده که خانواده مقتول نتوستن بگن. این حادثه حتی از فوت خانم نامداری هم مشکوک تره.»

کمند امیرسلیمانی درباره حال بد خود می‌نویسد: «حالت تهوع رهایم نمی‌کند. فکر اینکه مادری ثمره ۹ ماه بارداری و سال‌ها شب زنده داری را با دستانش تکه تکه کند دیوانه‌ام می‌کند. خدایا عشق را به دل‌هایمان برگردان.»

فقیهه سلطانی بازیگر ۴۷ ساله سینما و تلویزیون در واکنشی تند درباره این موضوع نوشت و خواسته خود مبنی بر اعدام این پدر و مادر را این‌گونه اعلام کرد: «جنایتکار ولی دم نیست. جنایتکار سلامت روحی و عقلی ندارد. جنایتکار برای تمام جامعه خطرناک است. اگر انسانی را به این جهان آوردی مالک او نیستی. مالک انسان‌ها خداست نه ولی دم آرزو خرمدین وجود این شیاطین پلید و پست که بعد از کشتن فرزندانشون با زدن تهمت به ایشان روح آن‌ها رو هم همچنان مورد تجاوز قرار میدن باید از روی زمین پاک شود. روحتون در آتش کفتارها»

بابک خرمدین

بهرنگ علوی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون نیز با انتشار یک استوری و هشتگ بابک خرمدین این‌گونه واکنش نشان داد: «ترسناک‌تر از کرونا! تصویر پدر و مادری را دیدم که به خاطر قتل فرزندانشان در دادگاه ماسک زده بودن. این داستان ادامه دارد.»

بدون شک این جنایت هولناک تأثیر گسترده‌ای بر جامعه ایران و هنرمندان داشته است و با روشن شدن ابعاد جدیدی از این ماجرا در روزهای آینده می‌توان جنبه‌های مختلف آن را مورد بحث و بررسی تخصصی قرار داد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود